Status
Niet open voor verdere reacties.
Dag,

Ik heb een usbstick die verschijnt op de tv als 'flash disk'
Op de computer kan ik hem elke gewenste naam geven maar op de tv blijft hij 'flash disk' heten.
Dus die naam zit ergens in de hardware.

Kun je zelf in een andere sticks zo'n naam ('flash disk') maken?

Alvast bedankt.

tveetje
 
tuurlijk , daar heb je gelijk in dat dit afhankelijk is van het type tv toestel je gebruik ...
ik zelf noem dit ook géén probleem ...
Navarro plugte zijn usb stick's in als de tv uitstond en diende dan ook door een menu naar de video's toe te gaan , daarom dat ik hem de raad gaf om de tv aan te laten staan bij het inpluggen van de stick's en dat maakte het verschil .
 
maar veel verschil is er niet tussen tv aan en uit..ja 2 klikken..
waar om doe ik dat..dacht het veiliger was met tv uit...voor ik usb uittrek zet ik ook altijd tv uit.. op pc moet je toch ook usb veilig verwijderen of niet...
 
dat word beweerd ja , maar ik koppel de stick's en externe schijven gewoon los zonder de pc uit te zetten ...
het belangrijkste is dat je 100% zeker bent dat hetgene je loskoppelt niet in gebruik is ...want dan krijg je pas problemen .
 
Mijn TV thuis geeft ook geen naam aan een USB stick, terwijl we op mijn werk meerdere merken en typen TV's hebben staan waarvan de meeste andere namen hanteren.

Het lijkt mij allemaal geen probleem, het zal me een worst wezen hoe een stick genoemd wordt. Belangrijk vind ik dat de data gelezen wordt en dat alles naar behoren werkt.
 
@Qtex zodus je koppelt usb en..... uit je pc zonder op veilig verwijderen te klikken?
als we in de les met usb begonnen te werken werd daar toch zwaar op gehamerd verwijder nooit usb zo maar.....
 
dat word beweerd ja , maar ik koppel de stick's en externe schijven gewoon los zonder de pc uit te zetten ...
het belangrijkste is dat je 100% zeker bent dat hetgene je loskoppelt niet in gebruik is ...want dan krijg je pas problemen .

Daar komt het wel op neer ja. Je gaat echter nooit echt 100% zeker zijn, daarom kan je via de USB app je device uitschakelen. Maar aangezien de meeste schrijfacties vrij snel gebeuren, gaat de kans al redelijk klein zijn dat je te snel bent met het verwijderen van de stick...
 
Zodra er geen schrijf of lees activiteiten zijn, trek ik ook altijd de USB stick uit de PC.
Op zich kan er dan ook niets meer mis gaan.

Op cursussen en lessen begrijp ik wel dat men andere regels proberen over te brengen, omdat niet iedereen beseft als er geen activiteiten meer zijn met zo'n stick en wordt de veiligere methode verteld.

Ga eens autorijles nemen. Permanent 2 handen aan het stuur, natuurlijk hebben ze gelijk. Maar ik kan me niet herinneren dat ik dat nog gedaan heb. Ook oliepeil en banden controleren voor elke rit. Wie doet dit ???
 
@ Navarro
tuurlijk de veiligste methode is om deze via je hardware icon rechts beneden in de taakbalk te ontkoppelen voor alleer je deze op een werkende pc los koppelt of wel te wachten tot de pc uit staat ..
echter doe ik het altijd zo als eerder vermeld .
 
@Pluis je zal wel gelijk hebben.. maar toch heb ik die vraag gesteld aan 2 leraren waar ik les mee gaf eene was prof geweest aan unief in Irak..andere volgde al 5 jaar avondschool voor heel veel....
hun antwoord was er staat nog spanning op usb als je niet veilig verwijderd.. kan het mis gaan..
ik weet het niet of ze gelijk hebben he.....
 
via je hardware icon rechts beneden in de taakbalk te ontkoppelen voor alleer je deze op een werkende pc los koppelt
deze methode heb ik wat veranderd in de les mensen zijn soms echt nog onwennig met muis en in Win7 is het toch wat vissen he...
leerde ik klik op deze computer en rechtsklik usb en uitwerpen ging sneller....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan