USB naar Parallel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb een kabel gekocht usb naar parallel, omdat in 1ste instantie gekochte parallelcard niet werkte onder W7.
Kabel aangesloten ieee1248 daarna de hp desktop720 en alles ging prima.
Iv.m. bijplaatsen usb3 card alles losgehaald. Na opnieuw aansluiten wordt de ieee1248 eerst herkend. printer aansluiten, wordt ook herkend. Printen Ho Maar.
Er wordt geen printopdracht verzonden naar de printer. Alles losgehaald, apparaten verwijderd in apparaatbeheer. Opnieuw aansluiten en alles wordt weer herkend, maar werkt nog steeds niet.
Iemand een idee, wat ik fout doe ?
 
Laatst bewerkt:
Nagekeken, stond op usb002, gewijzigd in usb001, daarna weer terug naar usb002.
Nu wel 1 stapJE verder. Afdruktaak wordt weergegeven, maar wel meteen met Status: Fout Afdrukken.
Nog eens gewijzigd in USB001, proberen af te drukken en voor je het goed ziet, verdwijnt de melding in de afdruktaken.
Zou dus geprint zijn ?? Mar zelfs geen knipperend lampje op de printer.
Dus de printer ontvangt de afdruktaak niet.
Nog 1 vraagje. Door het gedoe stond de printer 3 keer in apparaatbeheer. De niet gebruikte verwijderd, maar als ik terug ga naar apparaatbeheer, staan die 2 (onnodige) er weer.
Heb dat al eens eerder gehad. Alle printers verwijderd, kabels los en weer aangesloten. En na een tijdje zijn er weer 3 aanwezig.
 
Misschien is er iets gebeurd met de printerdrivers na de installatie van de USB3 kaart.

Installeer de printerdrivers eens opnieuw en daarna waarschijnlijk weer instellen als standaard printer op de USB2 poort.
 
Misschien is er iets gebeurd met de printerdrivers na de installatie van de USB3 kaart.

Installeer de printerdrivers eens opnieuw en daarna waarschijnlijk weer instellen als standaard printer op de USB2 poort.

Was weggeroepen voor koffie en er kwam iemand langs, vandaar pas nu reactie. Probleemje 2. Sinds WXP hoef ik geen printerdrivers meer te installeren. Windows herkent de printer zelf. Het is een HP720C. Ook in W& is de printerdriver geintegreerd, zoals dat zo mooi heet. Alleen gaat HP er zo te zien vanuit, dat je een printer bezit waar geen centronics aansluiting meer opzit. En ja de mijne heeft dat nog wel.Anders kon het rechtstreeks vanaf een usb-poort.
We moeten zo weg - boodschappen en dergelijke. Foto's afgeven, die gisteren gemaakt zijn van een trouwerij. Dus vooreerst kan ik niet kijken of er een reactie is.
groeten Chris
P.S. Nog snel even wat geprobeerd, nml. printer cassettes reinigen onder eigenschappen-geavanceerd. En ja hoor, dat gebeurt wel en drukt dan ook een testpagina af ????
Ga later nog wat proberen te printen.
 
Laatst bewerkt:
het klopt wat je zegt ;dat windows de drivers ophaald ...echter is het zo dat hij dan eerder de HP universeelle driver zal nemen en niet de juiste driver die nodig is om jouw gebruikte printer te doen werken zoals het hoort...
installeer daarom de juiste driver die je vind op de HP support site ...de driver die je ophaald van de hp support site hebben de hp solution center ...de driver die windows ophaalt heeft dit meestal niet ..
**je vermeld de hp desktop720 is dit juist !! moet dit niet de hp deskjet 720 c zijn ? want op de hp support .be word de hpdesktop720 niet herkent
**gebruik je een 32 bit of eerder de 64bit vaststelling op de hp site is er geen driver beschikbaar voor jouw printer : er wordt doorverwezen naar de microsoft update's
via deze link kun je de juiste driver ophalen ..note instaleer eerst de vista driver en neem dan de win 7 update ervan ..Microsoft Update Catalog
klik de betreffende driver aan en plaats ze in het download mandje ...(het mandje bevindt zich rechts boven )
klik op het mandje om te downloaden ..
er opent zich een scherm , hier kun je aangeven waar je de downloads wil bewaren ..
zijn ze gedownload , klik je op de map en open je deze je ziet nu de driver ..dit is een exe bestand , klik daarop en de installatie begint neem hier dus eerst weer de vista driver en daarna de update voor de win7
 
eerder geplaatste post verwijderd door mezelf nadat ik merkte dat er werd aangeraden de driver op te halen door de windows update's ...
 
Laatst bewerkt:
drivers

drivers

Heb maar alles gedownload intussen.
Er staan 3 printer drivers W7 waarvan 2 ook voor Server 2008
en 5 met in de omschrijving Imaging Printing (ook voor Vista)
Ze allemaal maar proberen. Valt mij op verschillende keuzes en groottes, maar wel gelijke versie nummers en data van laatste update ??
 
neem de 3de van onderen en de 3de van boven maar gebruik eerst de grootste

Bij mij gaat het licht uit. Gedaan wat je schrijft. Maar ik krijg de melding, dat gecontroleerd moet worden of de printer aangesloten is. Alles is aangesloten, maar het eindigt uiteindelijk met installatie mislukt. N.B. d e printer is verbonden met een usb-naar parallel kabel (ieee1248) en aangesloten op de centronics aansluiting van de printer. KAN dat een probleem zijn.
En dan maar gekeken hoe ik de 2de kan installeren, Maar HOE ?
 
je kan de 2 de niet installeren want die is een update van de 1ste ..
betreffende de foutmelding
heb je de vorige driver eerst verwijderd vooralleer je deze installeerde ..

de printer dient aangesloten te worden met de orgineelle kabel die erbij zat ...http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/bpd06737.pdf
je zei dat je een een usb-naar parallel kabel gebruikt dit is niet de standaardt meegeleverde kabel; jouw printer ondersteunt géén usb
de hier afgebeelde zijn jouw orgineelle stekkers deze vind je ook terug in het pdf bestand.
http://img163.imageshack.us/slideshow/webplayer.php?id=snap20110529143958002.png

je vermeld ook dat je een usb3 card heb bijgeplaatst : bedoel je dat je usb3 poorten bijgezet heb , zoja dan kan het probleem hiermee te maken hebben want de parallel kabel met usb ondersteunt niet de usb3 , deze kun je echter wel gebruiken op de USB 1.0, USB1.1 and USB2.0. POORTEN
 
Laatst bewerkt:
Oke even terug naar mijn 1ste bericht. Printer heeft centronics aansluiting naar parallel op pc. PC heeft alleen usb. Dus kabel gekocht ieee1248=usb naar parallel. Alles werkte prima. Door installatie usb3 card alles los moeten halen en weer aangesloten. Printer ontvangt en voert uit opdrachten vanaf eigenschappen zoasl printercassettes reinigen en print dan ook testpagina. MAAR print niets vanuit bijv, WORD of fotoprogramma. De kabel is aangesloten op een usb 2 poort. Staat ook bij eigenschappen printer dat deze verbinding heeft met usb-poort.
Probleem is eigenlijk dat alles in 1ste instantie goed werkte en nu deels niet meer. Er moet een goede connectie zijn, omdat opdrachten vanuit eigenschappen wel goed werken maar andere niet. Lijkt mij vreemd als dat komt doordat er een usb3 pcard bijgeplaatst is, omdat ik die alleen gebruik voor 2 extra harde schijven welke op die manier goed werken.
Ga nu voorbereiden op mijn werk morgen, dus zal niet eerder dan morgenavond verder kunnen.
Groeten Chris
 
lees de manual eens na want op blz 48 wordt wel degelijk een andere nummer van kabel vermeld ...
dit word er vermeld

PRINTERCOMMUNICATIE
U dient een parallelle interface printerkabel aan te schaffen zoals een
HP parallelle interfacekabel in overeenstemming met IEEE-1284. Zorg
dat de kabel bi-directioneel is - dat wil zeggen dat hij communicatie in
twee richtingen toestaat tussen de printer en de computer. Dit soort
kabel stelt u in staat alle printerfuncties te gebruiken.
Als u niet weet of uw printerkabel wel of niet bi-directioneel is, volgt u
de onderstaande stappen:
De printerkabel moet stevig aangesloten zijn op de printer en de computer.
Zorg dat zowel de printer als de computer aan staan.
Klik op de tab Printerservice van de HP Werkset.
Klik op Printercommunicatie testen.
De printersoftware test de communicatie tussen uw computer en uw
printer en laat u weten of de communicatie bi-directioneel is.
Als de kabel bi-directioneel is, kunt u alle functies van uw
HP DeskJet 720C Series printer gebruiken.
Als de kabel niet bi-directioneel is, is de printer niet in staat meldingen
naar het computerscherm te sturen. U kunt nog wel afdrukken.
download manual http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/bpd06722.pdf
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik ergens een stomme typfout maak. Nml. ieee1248 in plaats van ieee1284
IEEE1248 = Guide for the Commissioning of Electrical Systems in Hydroelectric Power Plants
en IEEE 1284 een parallel aansluiting. Mijn kabel zal dus (hopelijk) een IEEE1284 kabel zijn.
Maar ik zie dergelijke typefoutjes meer, ook war je zo'n kabel kan kopen nml. op:
https://trait-tech.com/s.ashx?v=g&skey=IEEE1248+printer+cable

usb to IEEE 1248 cable products, buy usb to IEEE 1248 cable products from alibaba.com

Zal vanavond kijken wat er op de kabel staat -
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan