Windows 11 Usb openen na inpluggen.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mik
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Heb Windows11 op desktop gezet en zie dat als ik een usb inplug, dat hij dan niet opent. Deed dat wel ion Windows10.
Waar kan ik instellen wat de usb moet doen na inpluggen?

Oplossing
Settings, kies Bluetooth & devices en dan AutoPlay.

Settings-Bluetooth-devices-AutoPlay.png

Zet de switch aan, mocht die afgezet staan.

Settings-Use-AutoPlay-for-all-media-and-devices.png

Beetje onlogisch, als je wel bepaalde media wel en andere niet wil laten openen moet je toch die switch laten opstaan, maar de aktie kiezen die je wil bij het specifieke item daaronder.

Removable drive drop-down :
  • Configure storage settings (Settings)
  • Take no action
  • Open folder to view files (File Explorer)
  • Ask me every time.
...
niet elke usb stick krijgt hier een pop-up bij het insteken ..enkel de stick's met een U3 systeem partitie krijgen deze..
een U3 systeem partitie is vergelijkbaar met een cd station en daardoor opstartbaar.
Ashampoo_Snap_woensdag 15 december 2021_20h00m12s_001_.jpg

De stick is inderdaad te zien door verkenner. Dat is niet het probleem.
Maar als ik bij Win10 een stick inplugde, dan kreeg ik een pop-up. Ook als was die stick leeg.
Bij Win11 niet meer. Alleen in verkenner nog te zien. Ook niet met een opstartbare stick in pop-up.

die opstartbare stick zie jij deze ook in de verkenner en heeft die dan ook een U3systeem partitie gelabeld als een U3cd station indien niet dan is dat géén zelf opstartende usb stick ..

de afbeelding hier is van een usb stick van 15gb en heeft dus een eigen cd station ..deze is dus zelf opstartend te gebruiken indien ik dit wenste ..
Ashampoo_Snap_woensdag 15 december 2021_20h37m49s_002_.jpg

*deze U3 partitie kan ik zelfs niet verwijderen deze zit in de hardware van de stick ..
verwijder ik deze en haal ik de stick los is deze er de volgende keer dat ik de stick aansluit er weer ...

Ik zoek geen autorun. Ik wil gewoon dat de explorer geopend wordt als ik mijn stick inplug. Dat was zo op Win10. Weet niet waardoor het uitgeschakeld werd.
Zoek ook niet om stick zelfopstartend te maken. Wil alleen dat de stik opent met verkenner. Zelfs een lege geformatteerde stick deed dat in Win10.

Beetje onlogisch, als je wel bepaalde media wel en andere niet wil laten openen moet je toch die switch laten opstaan, maar de aktie kiezen die je wil bij het specifieke item daaronder.

• Take no action
  • Ask me every time.
AutoPlay-options.png

Andere media kunnen andere keuzemogelijkheden hebben.

Oplossing
indien alles bij u hetzelfde staat zoals PhilipV aangeeft dan blijft er enkel het register over die dit dan belet ..
je zou eens in het register kunnen nazien of de waarde bij NoDriveTypeAutoRun hetzelfde is als hier ..
Computer\HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer
Ashampoo_Snap_donderdag 16 december 2021_09h31m19s_001_.jpg

*let op : deze waarde is dus bedoeld om deze functie uit te schakelen .... welke waarde deze moet hebben om deze functie in te schakelen is me niet bekend !

je zou ook deze sleutel kunnen verwijderen en dat deze functie na een systeem opstart dan weer actief is ... op eigen verantwoordelijkheid wel te verstaan !

• Take no action
  • Ask me every time.
AutoPlay-options.png

Andere media kunnen andere keuzemogelijkheden hebben.
Dit was de oplossing waar ik naar zocht. Bedankt voor de hulp. Onder Bluetooth en apparaten zou je niet direct zoeken.

indien alles bij u hetzelfde staat zoals PhilipV aangeeft dan blijft er enkel het register over die dit dan belet ..
je zou eens in het register kunnen nazien of de waarde bij NoDriveTypeAutoRun hetzelfde is als hier ..
Computer\HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer
Bekijk bijlage 251322
*let op : deze waarde is dus bedoeld om deze functie uit te schakelen .... welke waarde deze moet hebben om deze functie in te schakelen is me niet bekend !

je zou ook deze sleutel kunnen verwijderen en dat deze functie na een systeem opstart dan weer actief is ... op eigen verantwoordelijkheid wel te verstaan !
een antwoord?

In de volgende tabel worden de instellingen voor de registervermelding NoDriveTypeAutoRun weergegeven.
add and substract hex values here : http://www.csgnetwork.com/hexaddsubcalc.html

decimale waarde

hex waarde
Categorie schijven waarop autorun kan uitgeschakeld worden
1

0x1
AutoRun wordt uitgeschakeld voor stations van een onbekend type
2
+
0x2
DRIVE NO_ROOT_DIR

total sum hex 0x3 (of decimaal 3)

4
+
0x4AutoRun wordt uitgeschakeld voor verwisselbare stations

total sum hex 0x7 (of decim 7)

8
+
0x8AutoRun wordt uitgeschakeld voor vaste stations

total sum hex f (of decim 15)

16
+
0x10AutoRun wordt uitgeschakeld voor netwerkstations

total sum hex 1f (of decim 31)

32
+
0x20AutoRun wordt uitgeschakeld voor cd-romstations

total sum hex 3f (of decim 63)

64
+
0x40AutoRun wordt uitgeschakeld voor RAM-stations

total sum hex 7f (of decim 127)

128
+
0x80
AutoRun wordt uitgeschakeld voor stations nieuw onbekend type; dit moet altijd autorun disabled zijn

total sum hex ff of 0xff (decimaal 255)
Is Autorun uitschakelen voor alles

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan