USB stick: De schijf is tegen schrijven beveiligd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wil een stick formateren maar dit lukt niet ,ik krijg de melding dat hij beveiligd is .
Echter volgens de eigenschappen is dit toch niet zo?
werk met win10
Wie weet raad???
 

Bijlagen

  • photo17969.jpg
    photo17969.jpg
    76.3 KB · Weergaven: 437
het USBFormat tool dat Antwanneke aanbied in bericht #12 gaf eerder wel een foutmelding ...ik had er deze morgen een printscreen van moeten nemen als bewijsje ..
echter het tool dat in deze zip zit is niets minder dan het hp usb disk storage format tool waar ik in bericht #13 naar linkte .. men heeft hier enkel de naam ingekort ...want ook dit tool dient men op te starten als zijnde de administrator .
 
doe het volgende eens ...
open de
Opdrachtprompt ( administrator )
Typ: diskpart > enter
List disk > enter
Select disk x (x is de nummer van je usb die in de „list disk“ vermeld staat) > enter
Clean > enter
Create partition primary > enter
Format fs=fat32 quick (of format fs=nfts quick > enter ( laat je „quick“ uit de opdracht dan zal het formateren traag verlopen !)
Active > enter
Assign > enter
Exit > enter
 
mocht diskpart geen oplossing bieden dan kun je het volgende downloaden en nadat deze uitgepakt is dubbel klik er op om deze naar het register weg te schrijven ...geef toestemming indien dit gevraagd word en herstart je systeem als dit aangegeven word .
*werkt ook dat niet dan vrees ik er voor .
 
vanboga;n230879 zei:
Bedankt Qtex dat was de oplossing

raar allezins want deze reg fix plaatst dezelfde sleutel in het register welke jij eerder handmatig heb aangemaakt ...zie bericht #2 en #4 of bedoelde je dat de oplossing "Diskpart" uit bericht #21 het probleem verholpen heeft ...
**ik heb dit topic effe terug open gezet zodat de TS kan meedelen wat nu de oplossing was ...!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan