Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe kan men eenvoudig nazien of men te doen heeft met USB 1 of USB 2.0 als het niet vermeld staat op de apparaten ( ingangspoorten, sticks en kabels ) ?
Victor
 
als je een usb stick op een trage poort 1.0 aansluit zal je melding zien op je scherm van dit apparaat kan sneller werken.......dan heb je te maken met een 1.0 poort. (windows xp) een pc waar vista op staat zal zowiezo geen 1.0 poorten meer hebben enkel 2.0 usb , Firewire poorten en e-Sata ;) als je niet beschikt over 2.0 poorten kan je altijd een PCI kaart bijsteken op een vrij pci slot van je moederbord .Zo een kaart heeft meestal 4 usb poorten +1 interne poort;)

4583-thumbnailcac0jifm.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Lucske
Die melding ken ik en is juist de aanleiding dat ik me wat wil verdiepen in de USB !
OP een desktop computer met vista merk "4EVER",aangekocht maart 2008, komt die melding altijd bij aanbrengen van een USB stick in eender welke usb ingang ! Bij nazicht apparaten beheer: universal Sereal Bus-Controllers ontbreekt een Standaard Enhanced PCI naar USB host-controller ! Het geen er op wijst dat er geen stuurprogramma's voor USB 2.0-controllers op de computer zouden geinstallerd zijn. Daar het nog in garantie periode is terug naar de winkel gebracht. De technieker vermoedt dat het een windows soft bug is, ontstaan bij windows updates! Het geen ik al meerdere malen terhore gekregen heb !!! Maar ben bijna zeker dat dit van begin aan was ! Dus zal weer zijn wie gaat dit betalen daar software niet onder garantie valt !
Daarnaast gebruik ik een toetsenbord met een USB aansluiting en ook een Belkin USB 1.8 m type Am/f velengkabel, beide daterend van voor 2006? Maar nergens vind ik hiervan een notitie dat dit usb 1 of 2.0 is !
Vandaar mijn vraag: hoe kan men dat vaststellen ?
Victor
 
normaal moet dit te zien zijn met programma's zoals everest ;) althans bij mij is dit zo

Heb je wel alle drivers van je moederbord geinstalleerd? anders moet je deze Sereal Bus-Controllers en Standaard Enhanced PCI naar USB host-controller even aanklikken dan klik je op stuurprogramma bijwerken en laat de drivers zoeken op je cd dus niet on line naar software laten zoeken maar op de cd van je moederbord. Misschien worden de drivers dan goed geinstalleerd allesins het proberen waard want idd software valt niet onder garantie bij je pc
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Lucske
Programma :"Everest" bij de home edition free zie ik nergens dat dit voor vista kan geinstalleerd worden !
Met de CD van het moederbord heb ik reeds onder begeleiding van de technieker de stuurprogrammas ge herinstalleerd ! Maar dat gaf geen oplossing. Wacht nu af hoe hij het gaat in orde krijgen !
In de manuel van het moederbord zag ik dat er 2 connecters zijn voor USB : één voor USB1.1 en één voor USB2.0 ! Ik vermoede dat de verkeerde is gebruikt maar de technieker beweert dat dit 2 de zelfde connectoren zijn en het dus geen rol speelt !
Dus afwachten maar tot hij de computer heeft nagezien.
Victor
 
Hallo Laurek en Luske
Excuus voor de late reactie, de betrokken computer is meer dan één week in de winkel geweest, en het feit van foutieve werking USB werd daar ook vastgesteld, maar kon hij niet herstellen ! Het is tijdelijk verholpen door de "all in one internal cardreader" af tekoppelen !De computer moet terug naar de fabriek gestuurd worden ! Gezien de computer nu moeilijk gemist kan worden werd er afgesproken dat op een later tijdstip uit te voeren. Volgens hem is er een technisch probleem op het moederbord in combinatie met die cardreader ??
NB Laurek: het toegestuurde artikel heeft me weeral wat meer inzcht in USB gegeven ! dank je wel !
Victor
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan