Status
Niet open voor verdere reacties.
Oplossing in zicht: eindelijk, na zo'n goed jaar aangemodderd te hebben met het probleem, reden gevonden. Inderdaad, via configuratiescherm had ik destijds, bij lettertype groter of kleiner maken (DPI) het lettertype op 120% geplaatst. Dit veroorzaakt het probleem, terug in de laagste stand is het usbwebserver-scherm hersteld.(vandaag gedaan, en 't is het) Maar nu zit ik wel met een heel klein lettertype. Waarschijnlijk moet de resolutiewaarde bij een groter (120%) lettertype aangepast worden, zodat ik zonder vervorming van het usbwebservenster, toch een meer leesbaar en groter lettertype heb. Heeft iemand een idee welke waarden er dan moeten ingesteld worden, tot op heden nog niet de juiste dpi gevonden, waar zowel de resolutie als het lettertype zonder anomaliën, de usbwebserver intact laten, en ik een gemakkelijkere (grotere) leesttekst heb op mijn monitor. Oef!
 
Ik weet dit gewoon niet.

USB Webserver draait hier als een zonnetje. Op alle resoluties en lettertypen.
 
Zoveel te beter, maar hetzelfde doet zich bij mij ook voor bij (nieuw)notebook Acer Aspire 7750G windows 7: de tekst op scherm groter of kleiner maken, Normaal-125% (Tekst en andere items worden weergegeven op 125% van de standaardgrootte) doet zich hetzelfde fenomeen voor, zowel bij usbw.7 als bij usbw.8. (Waarbij zelfs het menu aan de rechterkant wegvalt). Verder moet het dus iets te maken hebben met de resolutie of is er een andere instelling van lettertype????(dit is bij optimale resolutie van het beeldscherm)
 
De ganse dag bezig geweest met lettertypen etc, afmelden, opstarten enz. 't Ding werkt alleen maar naar behoren bij een resolutie van 1920X1080 pixels, en met de standaardschaal (96dpi).
Ah ja, bij eigenschappen van usb Webserver (RM), heb ik alle vinkjes uitgedaan bij tabblad comptabiliteit (waren aangevinkt: compabiliteitsmodus windowXP (Service Pack2), beeldscherm aanpassen uitschakelen bij hoge dpi, uitvoeren als beheerder). Maar ook in deze toestand geen verschil in werking van de usbwebserver. Mocht iemand een idee hebben er toch iets moet aangevinkt zijn, heel graag dit te vernemen...Ik geloof ook niet dat het ding "behekst" is...
 
Ik snap hier echt helemaal niets van.
USB Webserver opend hier zoals altijd normaal

USB Webserver.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan