van router een accespoint maken

Status
Niet open voor verdere reacties.
wie weet raad?

Ik wil mijn bereik groter maken.
Ik heb een Ip camera op mijn dak staan en het signaal is daar niet zo goed.
dus ik dacht, ik heb nog een oudere router op overschot laat ik daar een accespoint van maken
Kan dit ? het is een
pixel.gif
pixel.gif

[h=2]USR5465 802.11g Wireless MAXg Router[/h]

van robotics.
Is dit mogelijk?

Nu de opstelling : ik zou deze graag aansluiten op mijn pc boven en die is verbonden met het internet via een usbStick en daar heb ik nog een goede verbinding.

Kan dit? en hoe moet ik dit realiseren.

Alle raad welkom

gr,
 
Er zijn wel "methodes" om van een router ongeveer een access point te maken. Je laat zen WAN connectie open en je sluit je netwerkverbinding aan op een interne LAN poort van de router. DHCP schakel je best uit in dat geval, op voorwaarde dat die ergens zen DHCP van krijgt. In jou geval denk ik dat je best DHCP op laat staan en zen DHCP lease in hetzelfde subnet zet als de rest van je netwerk. Dit omdat je die router gewoon aan je pc wilt aansluiten.
Configureer die router zen management IP adres tevens in hetzelfde subnet.
 
merci, voor de raad. Waar vind ik die DHCP ? waar valt dit onder?
Ik ga dit morgen vrijdag of zaterdag eens uit proberen.

gr,

Michael

DHCP valt onder de netwerkconfiguratie IP adressen etc.
Let er wel op dat je DHCP address leasen en static IP toekenningen zich niet overlappen!
Dus als de ene router een DHCP range heeft van bijvoorbeeld 192.168.0.2 tem 192.168.0.254 op een subnet van 255.255.255.0 moet je dit aanpassen naar een beperktere range. Subnet altijd in class C houden (255.255.255.0) voor de zaken niet te complex te maken.
 
Een class C netwerk is een netwerk met 256 vrije adressen. Oftewel een subnet mask van 255.255.255.0. Maw, de eerste 3 decimale nummers moeten hetzelfde zijn, vb 192.168.1.1, 192.168.1.2, .. 192.168.1.50...

Netwerk 192.168.0.1 (subnet mask 255.255.255.0), kan dus niet direct communiceren met bijvoorbeeld 192.168.1.1 (subnet mask 255.255.255.0). Beiden Class C netwerken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan