Van Telenet naar Dommel ADSL

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste mensen,

Ik ben er serieus over aan het denken om bij Telenet weg te gaan en over te stappen naar Dommel ADSL. Ik heb momenteel Telenet Expressnet Plus met een limiet van 18GB per maand terwijl dat bij Dommel Netconnect 75GB is. Ik zit altijd aan mijn limiet zonder van die illegale downloads maar gewoon omdat het internet tegenwoordig erg zwaar geworden is: Filmpjes, HD-Trailers, Updates,... Voor de rest ben ik redelijk tevreden van Telenet. De snelheid en support is goed voor zover ik er ervaring mee heb. Alleen valt de limiet erg tegen en is het duur.

Ook het prijsverschil is enorm: Bij Telenet Expressnet Plus betaal ik nu zo'n 52€ voor 15Mbit (Cable), 18GB en 4 IP-adressen. Bij Dommel is dat 32.95€ voor 4Mbit (ADSL), 75GB en ook 4 IP-adressen. Bij Dommel zou ik dus zo'n 240€ per jaar uitsparen op internet alleen! Daar kan je al heel wat mee doen.

Ik heb nu ook telefoon van Telenet en dus zal ik alles moeten vervangen om over te kunnen stappen aangezien ik nu een kabel-installatie heb ipv telefoonlijn van Belgacom. Nu had ik gelezen dat een goedkope telefoonverbinding van Belgacom volstaat om Dommel te kunnen installeren, enkel moet ik dan nog een modem/router hebben. Kan iemand mij eentje aanbevelen of waar ik dat het best koop? Ik ben niet zo thuis in die dingen.

Ook heb ik gelezen dat de snelheid van ADSL afhankelijk is van de afstand tot de centrale. Is er een manier om dit uit te zoeken hoe ver dat precies is?

Tenzij iemand misschien een beter alternatief weet om over te stappen?

Alvast erg bedankt!

Groeten,
Gunther.
 
Even naar de helpdesk van BGC bellen voor de afstand (natuurlijk niet zeggen dat je internet van een ander wil, gewoon doen alsof je bij hen klant wil worden ;) )
Je kan bij Dommel ook telefonie nemen. Dan heb je wel een speciale modem nodig, die je ook bij hun kan krijgen.
Als je een gelukkige bent die in een redelijk grote stad woont, dan kan je volgend jaar wellicht nog goedkoper en nog sneller internet krijgen.

Op de Dommelwebsite staat dit (klantengedeelte ;) )
August 29 - 2007 - 11:26 PM POSTED: [dommel.com servicecenter]

[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]onderwerp: dommel.com introduces cityconnect lite, cityconnect and cityconnect pro (ADSL2+)[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]dommel.com announces the availability of 3 new dsl-access products in the city of leuven as of mid november 2007. in the course of 2008 cityconnect products will become available in and around more belgian large cities (such as gent, hasselt, genk, oostende, liege, charleroi, antwerp, mons, brussels and kortrijk).

- the "cityconnect lite" account has a downloadspeed of up to 3 mbit/sec, an uploadspeed of up to 512 kbps and a datalimit of 15gb. it allows 1 computer to connect at a monthly rate of 12.95 euro/month vat excl, 15.67 euro vat incl.
- the "cityconnect" product features a download-speed of up to 10 mbit/sec, an uploadspeed of up to 1 mbit/sec and a datalimit of 40 gb. unlimited computers are allowed to connect. the price of this connection will only be 19.95 euro/month vat excl, 24.14 euro vat incl.
- the "cityconnect pro" account will have a downloadspeed of up to 24 mbit/sec, an upload-speed of up to 3 mbit/sec and no downloadlimit. this account will be offered at a monthly rate of 28.95 euro vat excl, 35.03 euro vat incl.

all accounts will be delivered by default with a fixed ip-addresses, and no port-blocking at all and will use the adsl2+ annex a and annex m specifications.
a belgacom telephoneline is still needed (a discovery line will do).
the cityconnect products will be available in selected cities only, as an addition to our nation-wide available netconnect (adsl) and speedconnect (vdsl2) based offerings and will merely be sold by local computer and telecomshops.
[/FONT]
 
Bedankt kokki voor je reactie ;)
Ik zal eens naar BGC bellen hiervoor maandag.

Nee ik woon niet in de grote stad :) Had het daarjuist ook gelezen van die snelheden.
Als je die modem neemt van Dommel, kan je hiermee dan zowel internet als telefonie mee ontvangen zodat je nog enkel moet aansluiten op een router?

Nogmaals bedankt voor je reactie ;)
 
artikel van ZD Net

Dommel gaat in Belgische steden een zeer goedkoop ADSL-abonnement aanbieden. De kleinere internetprovider vraagt 12,95 euro per maand voor een 3 megabitlijn met een downloadlimiet van 15 GB. Wie iets meer betaalt, kan een abonnement zonder limiet krijgen.
Er komen drie goedkope abonnementen. CityConnect Lite werd hierboven beschreven. Iets duurder is het CityConnect-abonnement: voor net geen 20 euro een 10 megabitverbinding (upload 1 megabit) en een downloadlimiet van 40 GB. Voor zware gebruikers is er CityConnect Pro, met een downloadsnelheid van 24 megabit en geen beperkingen qua aantal gigabytes die afgehaald kunnen worden. Dommel lonkte in het verleden wel vaker naar zware internetgebruikers, maar speelt nu de rol van spelbreker. Het CityConnect Lite-aanbod is drie keer goedkoper dan een regulier abonnement bij Belgacom of Telenet. CityConnect Pro is nog altijd goedkoper dan wat de grote spelers vragen, maar biedt veel meer. Even opmerkelijk is dat alle CityConnect-abonnementen komen met een statistisch IP-adres. Dit betekent dat thuisgebruikers gemakkelijker een server kunnen plaatsen. Doorgaans gaan ISP's dat tegen door het IP-adres van gebruikers om de 24 uur te veranderen. De gebruikte technologie is ADSL2 en vereist nog een Belgacom Discovery-lijn. Kostprijs van dat laatste: 6,50 euro. Niet overal
Er zit wel een addertje onder het gras. Zoals de naam CityConnect laat uitschijnen, zullen de abonnementen enkel beschikbaar zijn in stedelijke gebieden. Eerst aan de beurt is Leuven, wellicht in november van dit jaar. In 2008 komen andere steden aan de beurt. Antwerpen, Brussel, Charleroi, Genk, Gent, Hasselt, Kortrijk, Luik, en Mons staan op het menu. Landelijke gebieden worden om technische en commerciële reden niet bediend.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je die modem neemt van Dommel, kan je hiermee dan zowel internet als telefonie mee ontvangen zodat je nog enkel moet aansluiten op een router?

Nogmaals bedankt voor je reactie ;)

Ja, ik heb hier ook hun bedrade versie. De draadloze werd men indertijd afgeraden. Ik heb er dus zelf een draadloze router achter hangen.
Het nadeel van hun systeem is dat je de login van die modem niet krijgt. Logisch eigenlijk omdat daar de configuratie van je telfoon in zit. Als iedereen daar zo maar aan kan prullen, dan zou hun helpdesk nogal wat problemen extra erbij krijgen.
Als je dus een poort wilt openen, dan moet je hun contacteren. Hier zijn ze wel vrij snel in, dus dat ervaar ik niet als storend.
De draadloze versie die ze aanbieden ken ik niet, maar het zou me logisch lijken dat je daar meerdere pc's op kan aansluiten.
Hun bedrade versie heeft maar 1 ethernetpoort.
 
Moest dit hier in zele werk en zou dat met geen limiet wel willen nemen.
 
Ja inderdaad, ik twijfel toch wel een beetje. Het kan gewoon niet lang meer duren voordat Telenet MOET volgen. Anders gaat het hier een provider-oorlog worden denk ik aangezien Dommel hier zorgt voor een prijsbreker op de markt.
 
Een collega van mij zegt het zo:
ca 90% van de internetters zit bij telenet, de concurenten zitten iets onder de prijs, of ze geven iets meer datatraffic toe, maar telenet BEPAALT de prijs.
Als WIJ ons wat minder als een kudde laten mennen, alleen DAN kan er een provideroorlog worden, maar dan is het nu aan ons om ons te verspreiden, en NIET allemaal bij telenet blijven, maar OOK NIET ALLEMAAL GELIJK NAAR DOMMEL LOPEN wan dan kan DOMMEL de rol overnemen en ZIJN PRIJS bepalen.
Alleen WIJ kunnen de concurentie aanwakkeren hier op de providermarkt.
Of zoals ene historise figuur regeerde: verdeel en heers.
Dus het is nu aan ons.
 
héél juist nijltjetweety :)

Zolang telenet de grootste isp is zullen ze niet volgen, in tegendeel zelfs, ze veranderen de formules (abonnementen), en schrappen de bestaande.
Met die nieuwe formules krijg je weliswaar een iets grotere limiet, iets wat niet iedereen nodig heeft, maar zijn merkelijk duurder!
En dit allemaal anno 2007, ben eens benieuwd wat ze in 2008 zullen *uitvinden*.

En dat wat Dommel nu gaat doen hebben er in het verleden al meerdere gedaan/geprobeerd maar gaan al snel *faïet* of moeten ze uiteindelijk een klanten-stop invoeren omdat het allemaal teveel geld kost om hun netwerk te kunnen uitbreiden, ben eens benieuwd hoelang zij het kunnen houden.

btw: wat dommel zo gezegt kan kan het véél grotere scarlet ook, maar ook zij doen het (nog) niet :/ de (blijvende!) concurrentie in Vlaanderen is daarvoor veel te klein, er zijn maar 3 grote
telenet lacht en zal nog een flinke tijd blijven lachen
 
Laatst bewerkt:
En dat wat Dommel nu gaat doen hebben er in het verleden al meerdere gedaan/geprobeerd maar gaan al snel *faïet* of moeten ze uiteindelijk een klanten-stop invoeren omdat het allemaal teveel geld kost om hun netwerk te kunnen uitbreiden.


Zo kan ik wel wat voorbeelden aanhalen, maar ga hier geen reclame maken.
Zo is mijn provider overgenomen door een andere, na veel problemen (de klanten vd 2 providers kwamen er bijeen onder 1 nieuwe) is de backboneserver verzwaard, en intissen is het light abonnement veranderd, de download is nu 1mb ipv 512kb.
Ik hoop onder invloed van dommel, en hopelijk nog andere concurenten dat hun datalimiet ook wat word aangepast.
Mijn provider doet zijn best, maar is 2 jaar geleden veel klanten verloren, wij moeten de concurentie ook een beetje tijd gunnen om hun service op punt te stellen en niet massaal naar telenet hollen, dat is zeker, alleen zijn de mensen te ongeduldig.
Ze willen direct, op een vingerknip, alles ok hebben en dat gaat niet altijd.
Ik ga zeker nooit bij telenet aankloppen, nog in geen 100 jaar.
 
Een collega van mij zegt het zo:
ca 90% van de internetters zit bij telenet, de concurenten zitten iets onder de prijs, of ze geven iets meer datatraffic toe, maar telenet BEPAALT de prijs.

Waar zijn de Skynetters dan gebleven??????????????
Ik denk dat die met evenveel of misschien wel met meer zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan