Van usb stick programma automatisch laten opstarten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zou graag van een usb stick een programma automatisch laten opstarten.

Als ik een usb stick in de pc stop dan komt deze met een melding waarmee wil je het openen. Ik zou graag het programma dat op de usb stick staat een .exe bestand automatick willen laten opstarten direct als men de stick in de pc stopt.
Hoe kan ik dit automatisch laten gaan?

Moet er misschien een autorun.inf gemaakt worden, Zo ja wat moet daar dan in staan?
Ik heb een progje gevonden maar ik weet niet hoe het werkt, het heet: APO USB Autorun
 
Probeer eens dit progamma.
De optie ‘automatisch starten’ werkt bij veel usb-sticks niet goed,
en dat is jammer. BusRunner is een gratis miniprogrammaatje waarmee je dit euvel oplost. BusRunner nestelt zich in de systeembalk naast je klok.
Verbind na installatie ervan je usb-stick met de pc en klik rechts op het BusRunner-icoontje. Hier kun je opgeven of je de ‘automatisch opstarten’-optie voor de usb-stick wilt activeren en aangeven welk programma automatisch gestart moet worden.
Zodra je de volgende keer de usb-stick met de pc verbindt,
wordt de gewenste software automatisch opgestart.
BusRunner, www.kmgsoftware.com

De uitleg van APO van USB autorun staat toch goed beschreven op de site
APO Software | Welcome to APO Software support site
 
Vast bedankt voor je snelle reactie.
Dit is wel het principe wat ik wil hebben maar nog niet helemaal. Hier moet men eerst deze tool installeren maar dat is juist niet de bedoeling.

Het zou zo moeten zijn: Als ik voor de eerste keer mijn usb stick in mijn pc duw doen zou automatisch dit programmatje wat op de usb stick staat moeten opstarten.

Volgens mij moet ik wat doen met de autorin.inf file?
 
Welk OS heb je XP of Vista ?

Op WindowsXP is het niet mogelijk om een autorun uitvoeren vanaf een USB stick. Dit kan alleen als je hier weer speciale software voor installeerd zoals ik al genoemd hebt.
 
Ik heb een oplossing gevonden die voor mij acceptabel is en die wil ik dan ook met jullie delen.

Je krijgt nu als je de usb stick in de pc steekt een keuze scher waarop je alleen maar een enter hoeft te geven dan start jou programma op.
Het is volgens mij niet mogelijk in windows XP een bestand direct op te laten starten van je usb stick als je deze in de usb poort steekt.

Maak een autorin.inf file
Zet in deze file het volgende:
[AUTORUN]
Open=Start.exe
icon=Start.exe
Action=Start Start mijn programma
Label=Start
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan