van vista naar 7

Status
Niet open voor verdere reacties.
R

red wodka

Gast
is het mogelijk om met mijn laptop over te schakelen van windowsvista naar windows 7
 
Ja hoor. Daar heb je 2 mogelijkheden in. Een upgrade naar Windows 7 of een nieuwe installatie met Windows 7. Een upgrade is goedkoper dan een volledige versie aan te kopen. Ik wil hier wel bij vermelden dat ik eerder een nieuwe installatie aanraad! Heb je wel iets meer werk mee om al je software te herinstalleren en je gebackupte data terug te zetten en dergelijke.

Hier kan je meer informatie vinden:
Een upgrade uitvoeren van Windows Vista naar Windows 7 - Help en ondersteuning - Microsoft Windows
 
Het ligt er soms wel aan hoe oud de laptop is. Als het een oude laptop is waar maar net Vista soepel op kan draaien, kan het gebeuren dat er voor bepaalde onderdelen geen drivers zijn voor Windows7.
 
Het ligt er soms wel aan hoe oud de laptop is. Als het een oude laptop is waar maar net Vista soepel op kan draaien, kan het gebeuren dat er voor bepaalde onderdelen geen drivers zijn voor Windows7.

Very true. Laatst nog een herinstallatie gedaan op een oorspronkelijke vista portable. Daar er zogezegd geen ondersteuning was voor Windows 7 vond deze toch 80% van zen drivers, en de andere 20% waren compatible met de vista drivers. En erbovenop draaide deze nog eens stukken sneller en stabieler dan zen vista installatie.
Maar het kan ook dat je hier en daar dus drivers niet kan installeren wegens... zoals Pluis vermeld.
 
Very true. Laatst nog een herinstallatie gedaan op een oorspronkelijke vista portable. Daar er zogezegd geen ondersteuning was voor Windows 7 vond deze toch 80% van zen drivers, en de andere 20% waren compatible met de vista drivers. En erbovenop draaide deze nog eens stukken sneller en stabieler dan zen vista installatie.
Maar het kan ook dat je hier en daar dus drivers niet kan installeren wegens... zoals Pluis vermeld.

Precies, het lukt dan wel om Windows7 te installeren, maar het kan gebeuren dat de draadloze kaart nooit gaat werken. Op zich ook geen ramp, want dan koop je gewoon een USB wifi kaartje. Een geluidskaart is extern ook nog wel op te lossen.
Maar als bijvoorbeeld de chipset drivers niet door Windows7 worden ondersteund of de videodrivers, heb je toch echt wel een probleem.

Ga daarom eerst naar de website van de fabrikant van de laptop en zoek naar het type. Zoek daarna op er Windows7 drivers beschikbaar zijn.
 
Om te controleren of je laptop geschikt is voor windows7 en welke versie het best geschikt is voor je laptop kun je de Advisor uitvoeren.

Een upgrade uitvoeren van Windows Vista naar Windows 7 - Help en ondersteuning - Microsoft Windows

http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/downloads/upgrade-advisor

Ik heb ook een upgrade van vista naar windows7 uitgevoerd met behoud van instellingen, en tijdens de installatie zoekt windows7 het net af naar de juiste drivers voor je laptop/computer. Daarom dat je met internet moet verbonden zijn bij het uitvoeren van de Upgrade.
Als windows Vista al geïnstalleerd is, raad ik zeker geen nieuwe installatie aan.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan