Status
Niet open voor verdere reacties.
ik mijn eerste vista aangeschaft over een jaar maar zou deze terugzetten op windows xp maar weet niet of dat zou gaan ,weet iemand soms meer daarvan ,zou welkom zijn.
 
Gewoon booten met xpcd en partitie snelformateren. nadien xp installeren. Vergewis u ervan dat eerst alle drivers download en documenten enz.. back-upt.
 
zeker ook kijken of het geen te nieuwe pc is waar je voor de hardware geen xp drivers voor vindt
 
Ik denk dat microsoft gaat stoppen (of reeds gestopt is) met downgrade.
Ze zijn de concurentie van hun eigen xp beu, idd moet je kijken voor je drivers.
Geef je merk en model op van je moederbord, eventueel kaarten zoals video- geluid- en netwerkkaarten, ook randapparatuur zoals scanner, printer... dan kijken we even voor je of er xp drivers voor bestaan.
Let op, nieuwe kaarten of apparaten zullen weldra niet meer kunnen werken op xp, wel nog op vista en zijn opvolger.
Ik raad af de downgrade nog te doen.
 
Als je een Vista ultimate of een vista business ,heb je normaal een gratis download terug naar XP pro
Bij de andere versies niet

Ik heb mijn acer aspire 5633 mlet vista home premium op gedowngrade naar XP pro omdat het ding 4x per uur een blue screen of dead kreeg,en heb de xp zelf moeten kopen ,de laptop bleek niet vista SP 1 compatible ,dank u acer ,bij acer doet men of hun neus bloed.
En daar vertelde men mij als ik een vista ultimate of een vista business had gehad de downgrade gratis had geweest.

Best wachten op Windows AZURE en sla die windows 7 ook maar over das gewoon een vista zonder de absurde administrator beveiliging op.
 
de male molen en de lijdensweg van hasta la vista gaat verder, en verder, en verder , koop een pc met xp , en wie zegt dat het nie kan is zot .... moet een bewijs ??? :yahoo:
 
Is me niet helemaal duidelijk waarom je terug wilt naar Xp.
Als je alleen XP wilt gewoon het advies van Ghost over nemen
Het zou kunnen dat je veel problemen hebt met Vista omdat je 64 bits hebt? Het is zo dat 32 bits op het moment qua drivers ook een stuk beter is.
 
Hiervan kan ik enkel zeggen dat acer niet alleen de beste prijs/kwaliteitverhouding heeft, maar ook dat de zondebok weer eens microsoft is.
Ik ben niet tuk op microsoft, moet je niet denken.
Sinds win98 heb ik nooit meer een officiele windows gehad.
Vista is dik in orde, op enkele detail na.
Mensen moeten gewoon eens leren dat je van een lada van niets geen prestaties van een porsche moet verwachten, daar zit het echte probleem.
Wil je zware soft van de laatste generatie met alle toeters en bellen,
Koop dan ook een degelijke computer, en zoek geen zondebok waar je hem niet vind.

TROUWENS? SINDS WANNEER MOET MICROSOFT ZICH AANPASSEN AAN LOW END PCFABRICANTEN???
(hiermee verwijs ik naar het articel van webwereld)

Even ter info, op mijn pc heb ik 40 seconden nodig om op te starten, ik kan hem meteen gebruiken.
En sinds de moederbordfabricant in juli 2007 nieuwe drivers aanbood heb ik niet 1 x bsod gehad.
Ik heb een asus, en er stond niet op dat hij vista-ready was.
Was voor xp, en vista draait goed.
Ik heb vista zelfs op een pentium 4 gezet voor een collega.
Dat ging wat trager, maar was dik ok.
Zet dan maar acer tegen de muur en schiet er op.
Die pentium 4 was nota bene van 2001, enkel snellere cpu en een asrock moederbordje.
Dat terwijl ook asrock door velen word afgebroken.


Ps de vista home moet op alle pc kunnen draaien sinds 06/2006, als dat niet gaat bij acer is duidelijk acer in de fout.
Moet ik nog zeggen dat vista 2.5 jaar als beta gedraaid heeft, dit om de hardwarefabricanten in de gelegenheid te stellen hun productlijn af te stemmen op vista.
de andere 2 vista zijn zwaarder, daarom kan een downgrade nodig zijn bij low cost en low end pc.
Microsoft doet dus wat hoort op dat vlak.
Jullie verwijten slaan echt nergens op.
 
Laatst bewerkt:
Over het artikel van computeridee heb ik eens gereageerd op elk van de 5 punten.
Denk dan nog een keer extra na.

1 aero kan je eenvoudig uitzetten, maar als het aangeboden word kan wie dat wil het gebruiken.
Wat wil een mens nu nog meer???
2.hoeveel ram zat er in?
Onvoldoende resulteerd ook in extra wegschrijven naar de schijf wat zeer veel energie vraagt.
En eel reepje ram kost echt niet veel.
3.een pentium 3 had 128Mb, evolutie heet zo iets.
Werkt u nog op p3?
4.subjectief
5.vista is veilig en stabiel.
xp is zo gemaakt na 5 jaar pas.

Vergeet ook niet de reacties op het artikel te lezen.
50% is het niet eens met wat geschreven werd.
Vista versus xp = gelijkspel
 
Mensen moeten gewoon eens leren dat je van een lada van niets geen prestaties van een porsche moet verwachten, daar zit het echte probleem.
Wil je zware soft van de laatste generatie met alle toeters en bellen,
Koop dan ook een degelijke computer, en zoek geen zondebok waar je hem niet vind.
Een ander probleem is dat mensen die zich prettig voelen bij xp over enige tijd genoodzaakt zijn om over te stappen naar Vista.
Niet omdat ze dat willen maar omdat er straks geen fatsoenlijke hard en software meer te koop is voor XP.
Alles wordt op het moment gefocusd op Vista en is met veel heisa vorig jaar geintroduceerd.
Met de introductie van een nieuw besturingssysteem zal je altijd tegen een paar zaken
aan lopen waar je niet altijd op zit te wachten.
Zo zal het best voorkomen dat er oude vertrouwde programmaatjes niet meer zo lekker of
helemaal niet meer functioneren op je computer.
Dit is een probleem wat we in het verleden ook hebben ervaren met Win 98, 2000 en XP.
Een gevolg van de betere beveiliging van Vista kan je ook als een vervelend euvel
ervaren, en dat is dat je telkens bij iedere ingrijpende handeling gevraagd word of je
wel zeker van je zaak bent.
Het kan voorkomen dat bepaalde randapparatuur niet meer te gebruiken is, omdat er
geen geschikte besturingssoftware voorhanden is.
Een ander nadeel van Windows Vista is dat het behoorlijke eisen stelt aan de hardware.
Om Vista lekker te laten draaien heb je toch een flinke PC nodig.
Wil je ook nog van het fraaie grafische geweld genieten dan is een behoorlijke grafische
kaart een vereiste.
En niet iedereen heeft altijd de centjes om een grote investering te doen zoals b.v. een nieuw computersysteem te kopen.
 
Het kan voorkomen dat bepaalde randapparatuur niet meer te gebruiken is, omdat er
geen geschikte besturingssoftware voorhanden is.
Een ander nadeel van Windows Vista is dat het behoorlijke eisen stelt aan de hardware.
Om Vista lekker te laten draaien heb je toch een flinke PC nodig.
Wil je ook nog van het fraaie grafische geweld genieten dan is een behoorlijke grafische
kaart een vereiste.
En niet iedereen heeft altijd de centjes om een grote investering te doen zoals b.v. een nieuw computersysteem te kopen.


Dit is ook waarom bedrijven xp blijven gebruiken.
De servers aanpassen vereist niet enkel even vista aanschaffen, dat moet ook geinstalleerd worden op de servers.
En de randapparatuur (netwerkprinters,...) moeten vervangen ....
 
In mijn geval met mijn acer laptop werkte die perfect met vista heeft een dualcore cpu heeft 2 gig ram geheugen heeft een vrij goede laptop gf kaart een nvidia M 7300 met 256 eigen ram op tot hier alles ok ,ik kon vista helemaal met alle franjes draaien ...fijn tot hier.
Toen kwam Microsoft oppeens aanzetten met het lang verwachte SP1 en toen begon de ellende omdat er verschillende componenten in de laptop niet meer compatible zijn dus ...wiens fout is het dan ...acer omdat die niet iemand van het zesde zintuig geraadpleegd hebben om te weten wat microsoft in zijn SP ging steken ...
Of Microsoft omdat hun kop zover in hun aars zit dat die gewoon hun ding doen en geen rekening houden met bestaande systemen
Ik geeft toe dat vista goed draaid op een high end pc die onderdelen heeft die geen 2 maand oud zijn...maar ja een nieuwe pc kopen om microsoft hun vista te kunnen draaien is wel er over vind ik.
Het in niet wonderlijk dat microsoft terug XP cds aan het drukken is wegens te grote vraag naar cds...
Denk hier maar eens over na je koopt een pc van 1570€ met vista home premium SP1 op ...het pc leven is goed ...nu brengt microsoft SP2 uit en je systeem werkt niet meer omdat blijkt dat je graffische kaart,je WIFIkaart en je geluidskaart niet ondersteund is door SP2en de fabrikant van je WIFI - en geluidskaart zijn ondertussen gestopt.
dan eens horen of VISTA nog zo knap is ....
Want dat is wat er bij mij gebeurd is .....leuk is anders
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan