Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
Omdat het zoveel vlotter gaat om van een PDF de links door te klikken en ook het geheel te lezen, heb ik dit voor iedereen die geïnteresseerd is integraal overgenomen en hier gezet met dank aan Computer!Totaal

Bekijk bijlage Overal wifi.pdf
 
tof artikel inderdaad. wat ik voornamelijk als parameter zie van correcte informatie is de mogelijkheid tot powerline adaptors! al te vaak worden deze adaptors in reclame e.a. als 'wireless' bestempeld terwijl ze je stroomnet gebruiken. hier wordt juiste uitleg gegeven.

het eerste toestelletje zet je dsl om naar een signaal dat via je stroomnet naar de andere gaat, die het dan weer decodeert op de plaats waar je de andere in het stopcontact steekt.

enig nadeel is dat het meer en meer voorkomt in moderne huizen dat er vele circuits in je stroomkastje zitten en dat de adaptors op dezelfde lus moeten zitten. dus je kan niet de ene in circuit "keuken" steken en er een andere in het circuit "slaapkamer1" bvb.

maar voor de rest een prima ding dat de gigabitsnelheid heeft tegenwoordig en ook het signaal niet verzwakt zoals achter een wifirepeater. het is tenslotte "bekabeld", maar dan via de electriciteitskabels die in je muren zitten. (y)
 
Bij ons is het powerline internet en dat gaat nu via de aarding in plaats van de stroom draden. Die powerline bakjes kosten iets meer, maar zijn ook wel een pak beter en sneller. Ook WiFi repeater erop te verkrijgen in 1. Super handig. Overal waar je wil kan je dus een repeater erbij plaatsen.

Antwanneke:// 't Is een goed systeem ja, knap ook dat je dat over de aarding laat lopen. daar hebben velen zoals ik nog niet eens aan gedacht!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
tof artikel inderdaad. wat ik voornamelijk als parameter zie van correcte informatie is de mogelijkheid tot powerline adaptors! al te vaak worden deze adaptors in reclame e.a. als 'wireless' bestempeld terwijl ze je stroomnet gebruiken. hier wordt juiste uitleg gegeven.

het eerste toestelletje zet je dsl om naar een signaal dat via je stroomnet naar de andere gaat, die het dan weer decodeert op de plaats waar je de andere in het stopcontact steekt.

enig nadeel is dat het meer en meer voorkomt in moderne huizen dat er vele circuits in je stroomkastje zitten en dat de adaptors op dezelfde lus moeten zitten. dus je kan niet de ene in circuit "keuken" steken en er een andere in het circuit "slaapkamer1" bvb.

maar voor de rest een prima ding dat de gigabitsnelheid heeft tegenwoordig en ook het signaal niet verzwakt zoals achter een wifirepeater. het is tenslotte "bekabeld", maar dan via de electriciteitskabels die in je muren zitten. (y)
Het lukt prima (althans bij mij) om een verbinding te maken tussen twee verdeelkringen. De poweradapter van het eerste verdiep is verbonden een verlengdraad naar een stopkontakt van verdiepverdeelbord en van daar naar het hoofdbord op gelijkvloers, van waar een stroomkring loopt naar de woonkamer (waar de andere poweradapter is aangesloten op het verst verwijderd stopkontakt.
 
Men leert nog alle dagen

Men leert nog alle dagen

Bij ons is het powerline internet en dat gaat nu via de aarding in plaats van de stroom draden.

Kan iemand mij vertellen (en desgevallend uitleggen) welke technologie wordt gebruikt tussen twee powerline adapters, welke elk op een geaard stopkontakt (wanddoos voor Nederlanders) zijn aangesloten behorend op een zelfde of twee gescheiden stroomkringen, waarvan dubbelpolige automaat of smeltveiligheden zijn verwijderd ?
 
@Wawa
Computer!Totaal publiceert artikels van Toon Van Daele. Voor zover ik vermoed is Toon daar geen joernalist-personeelslid. Hij plaatste regelmatig zijn artikels op meerdere andere nederlandstalige tijdschriften. Die zijn altijd buitengewoon interessant. Mijn waardering en dank gaat eerder naar Toon Van Daele zelf, voor zijn uitgebreid en verzorgd werk.
 
@Lange Pier,

Bedankt, men spreekt dus toch wel over combinatiemogelijkheden van 2 draden bij Hardware info ("kabels" in muggenzifter modus).

De tekst van cve lijkt op het eerste gezicht anders dan het in werkelijkheid is.
"Bij ons is het powerline internet en dat gaat nu via de aarding in plaats van de stroom draden."
 
Nee, het gaat sowieso via de fase en tegenwoordig ook de 0 en sommige nieuwere uitvoering kan het ook over de aarde, voordeel van de laatste is dat het niet afhankelijk is van fase wat bij oudere uitvoeringen wel eens een probleem was al er 3 fases werden gebruikt maar daar was een fase brug voor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan