E-mail Veel mails gaan naar de spam

glda19

Geregistreerd lid
Ik gebruik thunderbird laatste versie.
En de laatste tijd gaan veel mails naar de spam ook van bedrijven.
Mail komen toe op telenet
Zou telenet zijn instellingen voor spam verhoogd hebben

helemaal logisch : de spam-vermelding (ja/nee) wordt gezet door de ontvangende server, hier dus Telenet. Waar die berichten vandaan komen is niet relevant.

Telenet heeft de laatste tijd een reputatie met betrekking tot het onnodig en foutief markeren als spam, maar troost je ... bij Proximus is het niet beter gesteld. Enkel de openbare mail-providers (GMail, Yahoo, etc...) lijken het alsnog voorlopig beter te doen, lees : zijn minder kritisch. Er valt dan niet uit te sluiten dat gerechtvaardigde spam er bij die providers wel door geraakt.

Er is m.i. hiervoor geen sluitende oplossing...

En ik vind daar niks terug van wat room zei
dat vind ik wel

X-TN-Spam: YES
X-TN-Spam-Flag: YES

Het verschilt per provider hoe uitgebreid de headers zijn.
Jammer dat er niet meer info bij staat.

Bij mijn provider kan ik de drempelwaarde van het spamfilter instellen.
Als de spam score hoger is dan de drempel krijg ik een spam rapport en de email zit er dan bij als bijlage.
Voorbeeld van rapport in het txt bestand (zonder server- of persoonlijke info).

Bijlagen

Het rapport van #17 kwam van een notariskantoor, die heb ik geïnformeerd hierover.

Ik krijg weinig spam (bewaar ze in een apart mapje).
Nog eentje dan... :) want deze komt van een phishing website die adresgegevens van mij wilt verifiëren. De spam score is aanzienlijk hoger.

Bijlagen

@glda19 helaas krijg je nul aan info van telenet en tast je volledig in het duister. Ligt het aan de afzender, de provider van de afzender of jouw provider? Persoonlijk denk ik aan de combinatie hiervan.

Nooit zal iedereen blij zijn. De ene persoon krijgt ongewenste mail in Postvak-In, een ander krijgt gewenste mail in het Spam mapje, en soms komt een email niet aan (de afzender krijgt hiervan wel bericht). Dit zal altijd zo blijven.

Terug
Bovenaan