veilig verwijderen van USB device's

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,
Bij het opstarten van mijn PC,
had ik vroeger op de taakbalk (zoals iedereen)
het icoontje "veilig verwijderen van USB device's"
Af en toe bij het opstarten krijg ik het icoontje
op mijn taakbalk nog wel eens te zien.
De vraag is wat kan gedaan worden om dit icoontje
steeds te hebben op de taakbalk?

Het gaat denk ik over het bestand in de directorie SYSTEM32/ USBSTOR.SYS
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het icoontje verschijnt alleen indien er een USB-poort in gebruik is, waarvan de stroom moet kunnen onderbroken worden voor het veilig verwijderen.
Indien er niets aan de USB-poorten van je pc aangesloten is (of iets dat geen stroom verbruikt) zal dit icoontje dus niet in je taakbalk staan!
Heb je hier een probleem mee? Is het icoontje niet aanwezig, als het wel aanwezig had moeten zijn?
Aangezien het gaat over een programmaatje dat de spanning van je USB-poort haalt denk ik niet dat je dat permanent kan activeren, het zal daar enkel verschijnen indien je een USB-poort kan spanningsloos stellen.
 
Je kan proberen met rechts klikken op de taakbalk en eigenschappen kiezen,dan zie je in dat venster aanpassen staan.Klik daar op en in het volgende venster in de lijst op windows verkenner.Verander alleen meldingen weergeven in pictogram en meldingen weergeven.klik onderaan rechts op ok en zie of het er nu staat.
 
Kijk eens naar de registerwaarde HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced\EnableBalloonTips.
De waarde hiervan moet op 1 staan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan