Phishing verdachte telefoontjes uit Duitsland ..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Qtex

Beheerder
Forumleiding
Admin
sinds vandaag bemerkte ik dat er regelmatig gebeld werd.. aangezien ik de smartphone niet bij me heb als ik aan het werk ben heb ik deze ook nooit kunnen opnemen .
het gaat om het nummer +49 91099706 uit Duitsland krijg je zulke telefoontjes dan neem je best niet op en blokkeer je het nummer zodat zij u niet meer kunnen bereiken ..
het gaat hier om oplichters ..wees er op bedacht !
 
Met dank aan @wivy :

"heb er al ontvangen met 047x .........., het geen dat volgt na 047x bedroeg meer dan 6 cijfers, was dus een nep nummer!
bij een belgisch mobiel nummer bestaat uit prefix: 4 cijfers gevolgd door 6 cijfers. uiteraard is haast en spoed zelden goed: men ziet een mobiel prefix en neemt op!!!

de ombudsdienst kan de fraudeurs niet laten opsporen het roepnummer wordt aan een ip-adres gekoppeld en die is variable ....
de moderne telefoon techniek ( bellen zonder centrales, dmv een mini centrale ( agw) in de straat cabines ) wordt grondig misbruikt.
einde verhaal ...
grtz
wivy
"

gouden raad: tel de cijfers na de mobiele prefix!!!!!!
 
Als ik een telefoon krijg van Antwerpen, Brussel of duitsland neem ik nooit op. Ken daar niemand. Dit is natuurlijk lastig als je in de desbetreffende steden woont of veel mensen kent die in de desbetreffende steden woont.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan