verdict van dokter...

Status
Niet open voor verdere reacties.
sorry mensen dat ik niet echt actief ben hier, de dokter heeft na 7 jaar zoeken het verdict geveld dat ik MS heb, k zie het allemaal niet meer goed zitten
 
Veel sterkte, er bestaan veel vormen van ik hoop dat het bij jouw niet erge is.
 
neem dag per dag, en geniet vooral van die dag. morgen zien we verder ...
doe ik ook en het werkt!
 
sorry mensen dat ik niet echt actief ben hier, de dokter heeft na 7 jaar zoeken het verdict geveld dat ik MS heb, k zie het allemaal niet meer goed zitten

Is normaal, de eerst bevestiging van "iets" is altijd de slechtste tijd. Ik leef met U mee, maar geloof me, dit is niet het einde. Er is nog zo heel veel mogelijk. Je wordt een stuk meer beperkt met de tijd, maar blijven bewegen en oefenen kan veel helpen. Vooral de moed niet opgeven. Telkens dat ge op controle moet, dan is het bang afwachten.
Ik ben zogezegd vrij van mijn longkanker na bijna 2 jaar maar moet maandag ook op controle. Blijft altijd hopen maar niet opgeven.
 
Kanker is nog iets erger ik heb mijn vader met darmkanker zie aftakelen en dat wens ik niemand toe, ik zou zeggen tegen iedereen neem mee dat je in het leven hebt want is maar kort.
 
Het gaat om deze vorm van ms, k heb even de uitleg opgezocht...
Iedereen bedankt voor de steunende woorden, inderdaad; kanker is veel erger, sterkte! Ik weet dat ik op een dag ga plat liggen, volledig verlamd, moest ik die pijn er niet bij hebben, zou ik er niet van afzien. Elke dag wordt moeilijker in bewegen en handelen, elke dag is het worstelen...

Hier de uitleg:

Primair Progressieve MS
Mensen met Primair Progressieve MS vertonen een voortdurende verergering van hun symptomen vanaf de diagnose en hebben duidelijke relapsen. Hun handicap neemt geleidelijk toe, kan op een bepaald moment stabiliseren, of gedurende maanden of jaren blijven toenemen.

Primair Progressieve MS is een progressieve vorm van de ziekte die geen duidelijke periodes van relaps of remissie vertoont. De patiënten zijn bij aanvang meestal ouder dan bij andere vormen van MS, PPMS treedt typisch op bij patiënten van 40 jaar en ouder (in zeldzame gevallen kan het ook op jongere leeftijd optreden).

In tegenstelling tot andere vormen van MS, komt PPMS even vaak voor bij mannen als bij vrouwen. De eerste tekens van de ziekte uiten zich meestal als een toenemende spastische gang en een afname van de loopkwaliteit. PPMS heeft meestal een slechtere prognose dan de andere vormen van MS, met een snellere achteruitgang.

De definitieve diagnose van PPMS is soms moeilijk te stellen: op MRI-scans van de hersenen zijn niet altijd plaques te zien, omdat deze typisch in het ruggenmerg optreden. Daarom moet steeds een MRI van het ruggemerg worden uitgevoerd om de diagnose van deze vorm van MS te stellen.

Iedereen heel veel sterkte gewenst en het is waar: PLUK DE DAG, hij is al zo kort!
 
Hello Raingirl,
Veel sterkte meisje.Ik weet een beetje van wat jij nu doormaakt.één van mijn beste vrienden heeft dezelfde vorm van MS als jij.
Hopelijk vinden ze heel vlug een medicijn dat deze ziekte kan stabiliseren of zelfs minder erg maken.
Eigenlijk weet ik niet goed wat schrijven,want woorden zullen altijd te weinig zijn.
Veel sterkte ,moed en nog een fijne dag
Walter
 
Raingirl, hopelijk mag je ook nog goed nieuws verwachten. Ik ben alvast terug goedgekeurd voor 6 maand. Sterkte.
 
namens mij ook heel veel sterkte
woorden schieten mij ook te kort
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan