verhinderen dat windows 10 een update doet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo ,
Ik heb een vraagje , hoe kan ik verhinderen dat windows 10 een update doet als die op wifi zit , die heeft hier vandaag een update gedaan van ± 10 GB en dit wil ik wel niet meer tegenkomen , als dit niet te veranderen is dan smijt ik er die 10 af en zet er de 7 op
bedankt op voorhand voor de info
 
dat kun je niet verhinderen ...uitstellen voor een bepaalde tijd kan je wel maar verhinderen niet ..
ene ga je terug naar de Windows7 dan dien je de Windows 10 eerst wel te ontkoppelen van je account ...ontkoppel je deze niet dan kan het best zijn dat de Win7 geupgraded word naar de Windows10..wat ik straf vind om te geloven is dat deze update een ±10GB zou geweest zijn .
*op 12/12 kwamen er hier welgeteld 4 update's binnen en deze waren te samen nog géén 1GB groot .
 
Wel ik kijk altijd eerst hoeveel ik gebruikt heb voor ik begin, en dit was toen 4gb, toen ik stopte zag ik dat die plots begon te installeren niet tegen staande dat ik de upload had stop gezet zag ik dus op mijn wifi dat die op 14gb zat , dus als ik een beetje kan rekenen is dit toch 10gb
 
zou het dan niet eerder een upgrade geweest zijn naar een nieuwere build ..
welke KB nummer had deze dan meegekregen ... een update kan nooit zo groot zijn .
 
je spreekt over een gsm ben jij dan al in het bezit van een smartphone voorzien van Windows 10 dacht dat deze nog in ontwikkeling zaten ....stel dat dit nu zo een upgrade geweest zou zijn naar een nieuwere build dit kun je dan toch ook nagaan ..je build staat vermeld onder "info" bij systeem....zoals ik eerder vermelde kun je onder de geavanceerde update's instellingen een bepaalde update voor een bepaalde tijd uitstellen ..beter is denk ik dan om de updatetijd aan te passen zodat er pas naar update's gezocht word op het uur dat jij aangeeft ..m.a.w. je stelt dus een uur in dat jij thuis bent .
 
ik had het dan ook niet over de Lumia versies ... ik had eerder dit jaar ergens gelezen dat Microsoft een nieuwe weg bewandelde met het aanbrengen van een nieuw systeem .. en dacht bij deze aangezien de TS aangeeft in Canada te wonen dat hij zo een nieuw exemplaar vast gekregen heeft .
 
nee nee, ik zet mijn telefoon op tethering voor met de pc op internet te gaan in mijn truck, en dus wil ik wel mijn data niet allemaal opgebruiken aan update's, als ik weet dat er updates zijn dan zou ik dat thuis willen doen , daar heb ik veel meer data
 
ah je gebruikt je gsm om te kunnen internetten met de pc ..ik was dus verkeerd met de gedachte dat jij dus over het nieuwste speeltje bezat van Microsoft ...

wat betreft nu je vraag : draai je de Windows 10 pro of eerder de home ...
indien je de pro gebruikt dan zijn er inderdaad wel opties aanwezig betreffende het instellen van de bandbreedte voor het downloaden/uploaden/en het instellen van de maandelijkse uploadlimiet..betreffende de update's .
*of dit ook zo is bij de home versie betwijfel ik ...dit kan ik ook niet nagaan aangezien ik enkel de pro draait..

stel je gebruikt de Windows 10 pro dan ga je naar Bijwerken en Beveiliging
je klikt verder op "Geavanceerde Opties " en je scrolt in de geavanceerde opties naar onderen ...klik verder op Delivery Optimization
klik wederom verder op de Geavanceerde Opties en je komt in het onderstaande scherm (zie afbeelding) waar je dus zelf kunt bepalen hoeveel bandbreedte je wilt reserveren voor de update's ...( denkelijk heb je hier meer aan )
4e78c8cd57-Ashampoo_Snap_2017.12.16_10h27m19s_001_.png

**indien jij bij de 1ste optie maar 10% aangeeft dan komen er volgens mij enkel maar de beveiligings update's binnen en Niet de Cumulatieve update's
******je dient dan wel eenmaal terug thuis de instelling die je gedaan heb voor onderweg terug te zetten zodat je eenmaal thuis wel de update's kunt ophalen ....telkens je onderweg ben dien je deze instelling aan te passen .
 
of je upgrade de home naar de pro ...zodat je deze mogelijkheid dus wel verkrijgt .. er bestaan meerdere site's die goedkope licenties aanbieden ...eentje die ikzelf ooit heb gebruikt is g2play
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan