Verkeerd geadressseerde mail ontvagen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
G

Gercyn

Gast
Vandaag 3 mailtjes ontvangen met niet mijn emailadres er op, dus niet aan mij gericht. De mailtjes gaan over een bestelling die ik gedaan zou hebben en het bedrag zou van mijn creditkaart worden afgeschreven en een mailtje over een betaling van het laatste kwartaal. de naam van de geadresseerde klopt niet maar na @ klopt het wel dat is namelijk @casema.nl Ik heb al een virus scan gedaan en die heeft diverse cookies en trackings verwijderd wat anders tijden mijn scan nooit wordt gedaan. Ook heb ik windoes defenter laten scannen en die heeft ook niuks gevonden en daarna een systeem herstel gedaan naar een punt dat mijn pc goed werkte. Er waren geen problemen met mijn pc en hij start ook goed op. Wat moet ik met die mailtjes? In ieder geval mijn bankrekening goed in de gaten houden. Graag een advies van U.
 
zolang jezelf niet op deze mails antwoord en gegevens door mailt kunnen ze ook niets van je rekening halen ...
ook al gaf je nu je bankrekening nummer bij wijze van spreken , kan dit nog niet ... tenzij ze je rijksregister nummer, je volledige naam en je adres volledig hebben met je geboorte datum !!!
als ze echter over de kaart nummer beschikken van jouw bank kaart dan word het pas gevaarlijk !!
 
Je kan jouw provider benaderen en uitleggen wat er gebeurt is, misschien kunnen zij het verder onderzoeken en eventueel verklaren hoe dat kan

Dit zou ik zeker niet doen omwille het hier om normale spam/phising gaat. Er worden dagelijks duizenden van zo'n mails de wereld in gestuurd. Indien het phising betreft waar een bank of andere zaak in betrokken wordt, dan kan je wel die phising mail doorsturen naar die betreffende instelling. Meestal hebben banken en dergelijke hier een mailbox voor. In alle andere gevallen, zeker niet pannikeren daar dit zeker niet abnormaal is. Als je weet dat een middelgrote KMO dagelijks ongeveer 100.000 emails ontvangt waarvan 99% spam...
 
Ik zou helemaal niet reageren op dit soort emailberichten en de afzender toevoegen in het emailprogramma aan de lijst met onveilige of geblokkeerde afzenders.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan