verkleinen van het volume dat lukt bij mij niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

coiske

Overleden
het verkleinen van het volume dat lukt bij mij niet
de computer gaf eerst 578mb en daarna telkens maar 58 mb
meer kon ik niet maken mijn harde schijf waar windows 7 op staat is 1.35 tb dus kan ik gemakkelijk de helft ervan gebruiken want er is nog 1.19 tb beschikbaar
wat moet ik nu doen
bedankt voor jullie snelle reactie
 
het zou ons duidelijker zijn indien je een printscreen neerzette van je schijfbeheer wat ik vermoed dat je niet aan deze 578mb mag komen
ik vermoed dat deze 578mb je herstel partitie is ....
om de partitie C waar dat je de windows 7 op heb te verkleinen moet je eerst de gehele C schijf defragmenteren ....
na de defragmentatie kan je de C verkleinen ...
 
ik heb die defragmentatie gedaan maar het resultaat is hetzelfde schijfbeheer.jpgvolumeverkleinen.jpg
hierbij een kopij van de verkleining en een kopij van schijfbeheer
 
ik zie het al ...
je kan géén partitie bij maken omdat er al 3 partities aanwezig zijn bij u ....
namelijk Bekijk bijlage 9648
-de 100mb herstel door het systeem gereserveerd
- de C waar dat de win7 zich op bevind
- en de recovery partitie van 11,18gb

dit is mijn print screen
 
Je kan 4 primaire partities hebben op 1 disk. Dus je kan er nog max 1 bijmaken.
Defragmenteren moet je ook toepassen op je swapfile. Deze kan meestal niet door standaard defragmentatie tools herschreven worden. Ik kende vroeger wel een tool die dit kon, voor Windows opgestart was.
 
Je kan 4 primaire partities hebben op 1 disk.

omdat je dit vermelde heb ik er een 4de bij gemaakt door de laatste data partitie te verkleinen ...
zoals je in de afbeelding ziet word dit dan een logische partitie ....

zo ver dat ik weet kan je geen besturings systeem installeren op een logische partitie of vergis ik me hier in !
 
Je hebt nu 3 primaire partities en 1 extended met daarin 1 logische. Een extended partitie kan (veel) meer logische partities bevatten.
Normaal zou je die logische (+ de buitenste schil = extended) kunnen verwijderen en er een 4de primaire bijzetten.

Het is correct dat je een OS enkel op een primaire partitie kan installeren.
 
Verkleinen van het volume

Verkleinen van het volume

Heb je al eens met Schijfbeheer zelf geprobeerd. Als je Windows 7 hebt tenminste . Het kan zijn dat alleen Pro en Ultimate dit kunnen. Ik heb Pro en het is destijds gelukt.
Voor wat het waard is hiebij mijn "Schijfbeheer" met alleen Het OS, mijn programma's en mijn mail op C:. DE rest = alle persoonlijke data op D: (en F:).

Schijf3.jpg

Met beste groeten,

Walter
 
ik dacht dat het antwoord al gegeven was...
bij het aanmaken van een 4de partitie verkrijg je een logische partitie ( dit kon je zien aan het print screen dat ikzelf plaatste )
nu vermelde dragon wel indien je de schil van deze logische partitie kunt verwijderen dat je een primaire partitie verkrijgt ...
**op je vraag : of het mogelijk is met de Easus partition master een 4de partitie bij te maken door de C te gaan verkleinen.
is het antwoord ja .
maar indien jij om de één of andere reden de recovery moet aanspreken en je let daarbij niet op om enkel de C te formateren dan zal de gehele harde schijf geformateerd worden en ben je ook de win8 kwijt !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan