Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste mensen,

De batterij van mijn laptop (Samsung NP550P7C - ter info) heeft het finaal en plots begeven..ze laad totaal niet meer op.

Bij Bol.com vond ik een vervangbatterij doch ik twijfel : de originele heeft vermogen van 5200mAh, terwijl die vervanger 7800mAh heeft.

Ik weet eerlijk gezegd niet goed wat het betekent die getallen en daarom mijn twijfel om te bestellen en mijn vraag : mag ik deze vervangbatterij zonder meer in de laptop stoppen ????

Een originele van Samsung zelf is een kleine 100€ duurder, dus .....-m-
 
Ik ben altijd voorzichtig met vervangende goedkopere onderdelen. Goedkoop is in veel gevallen duurkoop. In het verleden al te veel geld aan verspilt.

Het verschil tussen 5200mAh en 7800mAh is dat de laatste meer vermogen heeft. Wat er staat is dat de accu 7800 milliampère per uur kan leveren en de eerste maar 5400. Hoe hoger het getal hier dus is hoe krachtiger de accu.
Je kunt dat ook anders lezen, als de laptop 100 milliampère zou gebruiken, hij dit dan met de eerste accu 54 uur volhoud en met de tweede 78 uur. In dit voorbeeld gaat de laptop dus langer mee zonder opladen.

Mijn advies is: Kies voor de beste originele onderdelen. Wat accu's of oplaadbare batterijen betreft is er een boel rotzooi in omloop uit verre landen.
Wat ik wel eens doe is zoeken naar tweedehands dat voor een prikkie aangeboden wordt, dan kan ik er geen buil aan vallen als hij het wat korter volhoud dan een nieuw duur exemplaar. Maar in dit geval is de kans klein dat je de juiste accu vindt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan