Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste mensen,
Ik had eerder vaandaag deze vraag deze vraag al gesteld in het forum onder hardware en daar het in feite geen discusssie is, denk ik dat ik verkeerd zat, daarom hier mijn vraag opnieuw :


De batterij van mijn laptop (Samsung NP550P7C - ter info) heeft het finaal en plots begeven..ze laad totaal niet meer op.

Bij Bol.com vond ik een vervangbatterij doch ik twijfel : de originele heeft vermogen van 5200mAh, terwijl die vervanger 7800mAh heeft.

Ik weet eerlijk gezegd niet goed wat het betekent die getallen en daarom mijn twijfel om te bestellen en mijn vraag : mag ik deze vervangbatterij zonder meer in de laptop stoppen ????

Een originele van Samsung zelf is een kleine 100€ duurder, dus .....
 
je kan zonder problemen deze batterij aanschaffen. de cijfers bedoelen het volgende: 5200 MAH betekent een vermogen van 5200 Milli ampére uur. De vervang batterij die je daar noemt heeft gewoon een grotere capaciteit (7800 mah) en je laptop zal dus langer blijven draaien met die grotere capacitieit. Zolang het voltage hetzelfde is (bvb 12 volt)
 
Het probleem is natuurlijk wel dat er veel slechte oplaadbare batterijen / accu's op de markt zijn.
Waarschijnlijk toch wat slechtere materialen gebruikt. De specificaties kloppen dan wel, maar de levensduur kan veel korter zijn dan een beter exemplaar.
 
Yanec zijn inderdaad de betere vervangers, maar kom je een merknaam als Blu Basic tegen zou ik er niet aan beginnen. Of ik moet domme pech gehad hebben, maar hele slechte ervaringen met die naam.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan