Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een ssd bijgestoken om sneller te kunnen werken met documenten en downloads.
Na verloop van tijd gaat een deel naar een externe schijf.
Vroeger stond alles allemaal op die schijf en als ik dan iets wou verplaatsen(slepen) dan werd dat effectief verplaatst.
Wanneer ik nu van de ssd naar de externe schijf wil slepen dan worden de bestanden gekopieerd ipv verplaatst zodat ik geen overzicht meer heb en alles dubbel hou.
Is hier een mouw aan te passen?
 
Knippen/plakken?
Eerlijk gezeg, geen idee, gebruik nooit verkenner.
Werk al sinds DOS met NC, in windows met TC, dat werkt perfect met verplaatsen.

Maar wat ik vooral wil aanhalen, heb je dan nog ergens een kopie van die documenten?
Bij verplaatsen = brondocumenten gewist.
Als je externe schijf de geest geeft ben je alles kwijt, tenzij je nog ergens een backup hebt natuurlijk.
 
Als je in de verkenner sleept, gebruik dan de rechtermuis om dit te doen. Als je de toets dan loslaat, krijg je een menu waaruit je kan kiezen met kopiëren of verplaatsen en dergelijke. Tik dan met de muis op verplaatsen.
Wat je aanbrengt heeft niets te maken met het wel of niet SSD hebben.

Slepen.jpg
 
Mik :Merci: zo gaat het prima(y)
@Deus;de externe schijf word elke maand 2x geback upt, telkens op een andere schijf,kwestie van murphy voor te zijn mocht de back up schijf het ook begeven,hoewel zeker ben je nooit met technologie.
close mag.
 
Mik :Merci: zo gaat het prima(y)
@Deus;de externe schijf word elke maand 2x geback upt, telkens op een andere schijf,kwestie van murphy voor te zijn mocht de back up schijf het ook begeven,hoewel zeker ben je nooit met technologie.
close mag.

Er zijn inderdaad mensen die luisteren. Proficiat, moest iedereen dit doen, er zou veel minder werk verloren zijn.
Ook ik neem om de 2 weken een clone van mijn schijf.
 
Mik :Merci: zo gaat het prima(y)
@Deus;de externe schijf word elke maand 2x geback upt, telkens op een andere schijf,kwestie van murphy voor te zijn mocht de back up schijf het ook begeven,hoewel zeker ben je nooit met technologie.
close mag.

Zeer verstandig.
'k Wou maar zeker zijn ;-) .
 
Vroeger stond alles allemaal op die schijf en als ik dan iets wou verplaatsen(slepen) dan werd dat effectief verplaatst.
Wanneer ik nu van de ssd naar de externe schijf wil slepen dan worden de bestanden gekopieerd ipv verplaatst zodat ik geen overzicht meer heb en alles dubbel hou.

Druk uw shifttoets in terwijl u iets versleept naar een andere schijf, anders is het gewoon kopiëren.
Verslepen naar dezelfde schijf is wel verplaatsen.
 
Bij kopiëren blijft het originele staan, bij knippen ga je 't originele ganse bestand ergens anders plakken.
Ik wil de menuknop wel eens zien waar verplaatsen in staat?

Om te verplaatsen heb je geen "menuknop" nodig. U plaatst de muisaanwijzer op het te verplaatsen bestand, de linkermuisknop ingedrukt houden, het bestand, met een al dan niet ingedrukte shifttoets, naar zijn nieuwe rustplaats slepen, linkermuisknop loslaten en het bestand is verplaatst.
 
Bij kopiëren blijft het originele staan, bij knippen ga je 't originele ganse bestand ergens anders plakken.
Ik wil de menuknop wel eens zien waar verplaatsen in staat?

Wel, die menuknop is er inderdaad. Alleen moet je weten dat de rechtermuistoets niet zomaar een reserveknoppetje is maar een heuse toets die heel wat in zijn marge heeft.
Onder die rechtermuisknop zit een altijd wisselend menu afhankelijk van het bestand dat je ermee aangetikt hebt. Dus als je nu een bestand wil verplaatsen, kan je dat heel makkelijk als je de RECHTERMUISKNOP ingedrukt houd terwijl je het bestand naar een andere plaats sleept. En jawel, dit kan ook een andere schijf zijn. Als je dan op de bestemming de rechtermuisknop loslaat zie je een heus menu met daarin de mogelijkheid om aan te stippen wat je ermee kunt doen. En daar zit ook verplaatsen tussen. Dit menu is variabel. Het toont alleen welke commando's je kan uitvoeren. Sleep je een muziek bestand, dan kan je ook afspelen selecteren. Een Excel bestand daarentegen heeft de functie afspelen dan weer niet in dit menu. Ik kan dit iedereen aanraden, er zijn heel wat mogelijkheden hiermee. Klik maar eens met de RECHTERMUISKNOP op het Windows logo linksonder op de taakbalk. Mocht je het nog niet gevonden hebben wat daar in zit, je zal versteld staan.
 
Ik heb nu keuze zat om te verplaatsen(knippen(lachen)).Ik gebruik altijd de rechtermuisknop op het Windows logo,dat was onder Windows 10 de makkelijkste manier om het configuratie scherm zaliger te openen.Heden is het menu een beknopt configuratiescherm en vind ik het de makkelijkste manier om de pc af te sluiten.
Zalig kerstmis allen !:5927::5946::5807:
 
Zojuist dat 'verplaatsen' eens geprobeerd in de verkenner. Inderdaad met rechtermuisknop ingedrukt kan je'n foto naar een map in een stick schuiven. Dan komt het menu ook tevoorschijn met dat 'verplaatsen(knippen)'.
De stick vouwt ook open met je muisaanwijzer erop bij een ingedrukte rechtermuisknop.
'Ctrl a' en 'Ctrl en extra aan/uitklikken bestanden' of een selectie(kader) maken van meer bestanden gaat bb ook met de rechtermuisknop. Je ziet dan 't aantal.
Weer wat bij geleerd, dank.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan