Status
Niet open voor verdere reacties.
goedeavond
Ik heb een nieuwe computer en daar wil ik graag meteen wat mappen verplaatsen van de C: naar de D:/ schijf hoe moet ik dat doen? Is daar ergens een handleiding van?
Gaat om mijn documenten en mail adressen en faforieten
Vast heel hartelijk denk
Elegance
 
goedeavond
Ik heb een nieuwe computer en daar wil ik graag meteen wat mappen verplaatsen van de C: naar de D:/ schijf hoe moet ik dat doen? Is daar ergens een handleiding van?
Gaat om mijn documenten en mail adressen en faforieten
Vast heel hartelijk denk
Elegance

het meeste kan je gewoon copy-pasten

gaat er op de D een ander besturingsprog draaien? want dan zijn er meer opties/ zaken nodig om alles over te zetten. als je gewoon een backup wilt is copy-paste genoeg.

geef ook even aan welk mailprogramma je draait en welke favorieten je bedoelt...
 
Kijk ook even of de D schijf toevallig een Recovery Partitie is. Dit komt namelijk vaak voor met een nieuwe PC.
Zo'n recovery partitie heeft doorgaans niet veel ruimte meer over om daar iets zinnig op te zetten.
 
Overzetten

Overzetten

Wel wat laat maar ik had griep.
Inderdaad staat op deD:\ schijf Recovery die is dus bijna helemaal vol. Kan ik dus beter niets bijzetten. Heb ik wel metten gebrandw want er zat geen cd bij
Nu heb ik gisteren mijn C schijf doormidden gedeeld .
en ik werk daar niet met een nieuw besturings system

Nu heb ik mijn mail en internet en een programma verwijderen er opgezet en het offiche pakket
En wil verder er nog niet op gaan werken want ik begrijp dat je dat dan weer ergens aan moet gaan linken via de register Daar weet ik als bijn 75 jarige niets van .

Wat wil ik verplaatsen.
Mijn document
Muziek
E-mail
Contacten
dowload
mijn afbeeldingen



MIjn volgende vraag is nu.
Kan ik de mappen gewoon van C:\naar de F:\ copieren /of knippen en plakken?

Of moet ik eerst nieuwe mappen op de F:\ maken?

Ik heb windows 7 maar op internet kom ik zoveel verschillende antwoorden tegen plus als ik zoek op windows 7 blijt het vaak voor outlook tezijn
Zal weer erg blij zijn met jullie antwoord
groetjes Elegance
 
Laatst bewerkt:
gewone mappen met gegevens kan je zonder meer overzetten. je hoeft geen mappen te maken ofzo. voor je mails en contacten gaat het een beetje anders.

contacten: doe je map contacten open...
img88.jpg


eens je daarin bent kies je voor 'exporteren'. je kan kiezen uit verschillende soorten lijsten. volg de stappen in de exportwizard. nu heb je een database die je in heel veel mailprogramma's kan terugzetten indien nodig (Microsoft Outlook, Outlook Express, Thunderbird, Apple Mail, etc.)

voor je mails is de uitleg iets langer, je kan hem in het Engels alvast HIER bekijken. maar het systeem is eigenlijk hetzelfde. er wordt een bestand in het formaat .cvs gemaakt als backup.

img145.jpg
 
Niet knippen plakken??
Want als die blijft staan in C:\ ? Gaat hij dan niet vanzelf toch daar contact mee maken en neer zetten?

Hoe zou je dat nu precies zelf doen???
Ik ben een leek he

het gaat toch over mails en contacten nu hé? ik geef je aan hoe je een reservekopie maakt voor in geval van... vertel eens waarom je je mailprog per sé naar de F wilt laten verwijzen? ik zie er niet echt het nut van in.

je kan wel je WLM openen en naar de locatie gaan kijken/veranderen, dan moet je niet per sé in het register zijn

wlmailstore.jpg
 
Het gaat over al deze mappen
Wat wil ik verplaatsen.
Mijn document
Muziek
E-mail
Contacten
dowload
mijn afbeeldingen

Waarom? omdat als er een virus is op c ik niet alles kwijt ben,vandaar Ik ben Reiki master enz en werk veel met die mappeninc de mails natuurlijk
 
Als het voor veiligheid is naar crash of dergelijke toe, dan best een schijf bijsteken. Kosten bijna niets en gaat stukken makkelijker. Uitstekend als goede backup. Je kan uiteraard een goede backup maken op een externe schijf. Dat is nog veiliger zeker als het om een virus gaat. Maar voorwaarde is : REGELMATIG backup maken.
 
je wilt dus gewoon backups voor in geval van...ik zou dan toch even willen verwijzen naar mijn reply #6, daar geef ik reeds volledige uitleg.

en anders kan je altijd een beroep doen op een backup-programma zoals acronis, dan moet je niks kennen, alleen backup maken. als je die terugzet werkt alles onmiddellijk weer, zelfs programma's met licenties etc!!
 
Amai , een 75 jarige die zo goed overweg kan met zijn pc . Mijn vader kent er niets van , weet dus nog niet waar dat de power knop zit en mijn schoonvader heeft een gans blad bij hem gewoon voor zijn mailbox te openen en zijn internetbrowser te openen , dus belt die ook heel vaak en wat moet ik nu doen , zo op afstand is dat ook niet altijd even makkelijk .
On topic nu , ik zou eerder opteren voor een nieuwe externe HD , is veel veiliger en kost niet zo veel . De rest is hier al reeds vermeld van hoe je het beste doet .
 
Dank je wel voor de leuke reactie
Ik heb zeker 7 externe harddisk dus het zou kunnen ,maar dan moet die wel steeds zijn aangesloten aan de Pc, en dat wil ik juist niet .
Ik wil gewoon die mappen zonder problemen overhevelen naar een apparte partitie, en waarom?
Gewoon dat ik dan geen extra werk heb te doen omdat alleen de c:\schijf dan problemen heeft. En dan dus mijn werkmatriaal niet kwijt ben. Maar dat keb il en kan ik waarschijnlijk niet over brengen.
IK zal straks even kijken voor hulp op afstand want ik vindt het wel dood eng om het zelf te doen, OFFFF deze laptop moet volgens Asus even terug naar fabrieks instelling dus misschien ga ik dat hier dan wel op uit proberen.
maar ik ben dankbaar voor al jullie hulp Groetjes elegance
 
Dat hoeft helemaal niet constant aangesloten te zijn. Eenmaal Uw bestand opgeslagen, hoef je er niet meer naar om te zien. Als je dan wekelijks een backup maakt dan hoef je toch maar eens per week de schijf aan te sluiten. Gaat er iets mis met je pc, dan kan je nog altijd je backup terug zetten. Schijf aansluiten en terugzetten. Zo gedaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan