Status
Niet open voor verdere reacties.
T

telerke

Gast
Mijn geburen een paar huisjes verder heeft onlangs een nieuwe laptop gekocht van Packard Bell en ik een van Dell en hebben beiden de zelfde capiciteiten en onderdelen Toch is zijn laptop een stuk trager en presteerd veel minder, wat kan hier de oorzaak van eventueel zijn;)

De gegevens van beide laptops.


Intel® Core™2 Duo Processor (2.4 GHz, 800 MHz
Windows Vista™ Home Premium - nl.
3.072 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM 2x1024 MB + 2x512 MB
320 GB Serial ATA harde schijf (7.200 rpm)
256 MB HD 2600 XT grafische kaart ATI Radeon.
 
Meer programma's opgestaarten bij de boot, andere configuratie van Vista of andere antivirus/firewall, enz, enz..;! ;)

We gebruiken wel de zelfde virusscanner NOD32
en de zelfde spyware programmas, ik heb ze er zelf opgezet en hij gebruikt zelfs veel minder software en programmas staan er veel minder op. En Codestuf erop geplaats en allen wat niet mee moet opstarten start zodus niet mee op.

En toch blijft hij een pak trager draaien en geen vreemde mailware te vinden.:ahhhhh:
 
Waw, nu mischien een exorcist oproepen of een andere Pctuts goeroe .. ;);)

We weten het al wat het kan zijn, en daar zijn we beide mee eens hij heeft geen Packart Bell maar een HELL gekocht. de kindsjes mogen er binnenkort mee spelen en springen zegt hij.:taunt:

Hij gaat terug een nieuwe kopen maar geen Hell meer, maar bij dell die zijn beter. Ik heb alleen maar goede ervaringen met Dell, al een en anders aangekocht en het draait allemaal prima.;)
 
Zo heb ik eens een oude compaq pentium4 gekregen om na te zien, was ook trager dan gelijkaardige pc.
De pc was van 2002, ik had nog een moederbord liggen van asrock (velen zijn niet te vinden voor dit merk) maar de pc was plots 1/3 sneller voor opstart en werkte veel soepeler.
Zal aan de chipset liggen, de busbreedte...............
Je kan niet verwachten dat een bell net even goed is dan een dure acer...............
Koeken naar geld zegt mijn moeder altijd, en haar moeder ook vroeger.
Er zijn dingen die niet veranderen.
 
Zo heb ik eens een oude compaq pentium4 gekregen om na te zien, was ook trager dan gelijkaardige pc.
De pc was van 2002, ik had nog een moederbord liggen van asrock (velen zijn niet te vinden voor dit merk) maar de pc was plots 1/3 sneller voor opstart en werkte veel soepeler.
Zal aan de chipset liggen, de busbreedte...............
Je kan niet verwachten dat een bell net even goed is dan een dure acer...............
Koeken naar geld zegt mijn moeder altijd, en haar moeder ook vroeger.
Er zijn dingen die niet veranderen.

Het zal ook zo iets wel zijn, waarschijnlijk ander type moederbord ofzo....
Voor mijn is deze zaak opgelost voor hem niet, maar zijn probleem, waar ik niet veel of niets aan kan veranderen. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan