Browser verschillende browers: IE, Edge Chromium en Microsoft Chromium

Status
Niet open voor verdere reacties.

janmolenaar

Steunend lid
Vip Lid
Hallo mede computer fanatiekelingen,

Al geruime tijd erger ik mij er aan dat wanneer ik Edge opstart deze steeds ververst.
Nu zag ik Ccleaner de volgen browsers staan.
Mijn vraag is welke is goed, welke kan weg en hoe behoud ik de gegevens.
Waar kan ik de installatiegegevens vinden. In welke map of directory of
hoe schakel ik de chrominum Edge en Ie uit.


:
edge etc.jpg
 
Microsoft Edge wordt niet meer ondersteund - dat is de oude versie
Edge Chromium vervangt die sedert een klein jaar. Je kan ze herkennen aan het icoontje. Dus die mag je (en kun je) NIET uitschakelen.
Internet Explorer mag je best ook negeren - verwijderen of stoppen heeft nog wat ongewenste effekten in Windows 10 - maar het zal nagenoeg nooit nog als browser gebruikt worden door je systeem.

Zorg dat je Edge Chromium gebruikt en negeer dus de andere. Of kies een andere browser van een andere producent.
Weet wel dat Edge Chromium en Google Chrome technisch nauwelijks verschillen.

PS : je blijft ook beter weg van CCleaner want die zet je aan tot dit soort opkuisakties die je beter niet doet als je niet weet wat je precies doet.
En nu en dan maakt zo'n tool wel ergens iets kapot !
 
De CCleaner is mijns inziens juist het enige veilige opkuisprogramma dat bestaat.

Ik heb altijd alles van Edge onmiddellijk verwijderd zodra ik het zag en ik heb ook de Edge Block aan staan.

Desondanks staat bij mij juist de oude Edge nog bij CCleaner, en de “nieuwe” Edge Chromium niet.

Tegen Internet Explorer heb ik nooit bezwaren gehad want het werd niet opgedrongen.

Internet Explorer wordt door Windows 10 nog gebruikt, dus ik laat het staan.

CCleaner.PNG
 
De CCleaner is mijns inziens juist het enige veilige opkuisprogramma dat bestaat.
Stevige uitspraak ... zou ik niet durven doen ! Ken niet alle andere maar ken wel de gevaren van CCleaner ... : https://bestantiviruspro.org/blog/ccleaner-review/

Desondanks staat bij mij juist de oude Edge nog bij CCleaner, en de “nieuwe” Edge Chromium niet.

Je gebruikt het niet - ik vermoed dat je het ook niet geinstalleerd hebt staan - als het er niet is, kan CCleaner er uiteraard ook niets over weergeven.
 
Mijn “stevige uitspraak” is louter gebaseerd op mijn eigen geschiedenis.

Als fanatiek uitprobeerder van gratis software heb ik vele opkuisprogramma’s op mijn apparaat gehad. Vele brachten mij in de problemen, sommige zelfs in ernstige problemen (Windows buiten gebruik geraakt).

De enige die nog nooit één probleem heeft veroorzaakt is de goede oude CCleaner. Hoewel ik zelfs tot voor kort bij Registeropruiming alles aangevinkt had staan.

Edge Chromium heb ik blijkbaar succesvol verwijderd.

De oude Edge kan ik in geen enkele programmalijst vinden, maar hij is er blijkbaar nog wel.

Wat mij betreft mag ook hij vertrekken.
 
Hallo PhilipV,

Zojuist las ik uw bericht in de mail. Echter niet zichtbaar op dit forum.

Als ik zeg dat mijn mening over de CCleaner louter voortkomt uit mijn eigen geschiedenis, waarom is die uitleg dan niet gewoon voldoende? Laat mij toch!

Eigen ervaring gaat altijd boven de opinie van onbekenden.
 
Beste Leono, onze ervaring als medewerkers die hier al vaker mensen hebben moeten helpen na het gebruik na of CCleaner of een andere cleaning programma's zegt ons dat AL die programma's meer kwaad kunnen doen dan goed. Alles wat die cleaners doen doet Windows veel beter uit zich eigen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ber
Nou kun je gelukkig veel dingen instellen met CCleaner.
Als je alleen de internet cache en de cookies leegt kan dit programma niet zoveel kwaad, maar dat is ook heel goed mogelijk met Windows dus daar hoef je geen andere software voor te installeren.
Linker wordt het als je het register gaat cleanen. Iets wat trouwens geheel overbodig is met de huidige pc's. Maar ook dat is mogelijk met CCleaner.
Verder zijn er nog wel wat onschuldige instellingen in CCleaner om bepaalde dingen op te schonen, maar ook dat is via Windows mogelijk dus ook hier is CCleaner overbodig.
 
Zulke tools zijn ontstaan uit een periode dat Windows hier wel wat steken liet vallen. Ik praat hier over de periode rond Windows XP. Toen waren zulke tools (of in het bijzondere CCleaner) een echte meerwaarde om je systeem netjes te houden. Zelfs vele jaren daarna heeft die tool (CCleaner) zich opgebouwd en bewezen. Maar met de latere versies van Windows werden deze tools steeds meer overbodig. Ook het "opkuisen" van het registeren kon alle kanten uit. Zowel in je voordeel als nadeel. Hoewel er (zoals reeds vermeld) daar weinig of geen voordeel aan te rapen valt. Performantiegewijs is effectief bewezen dat dit geen enkel voordeel bied! Enkel in een bescheiden situatie waar bepaalde software wat achterlaat in de registry gaat deze mogelijks nog een meerwaarde kunnen betekenen.
Dan komt er nog bij dat CCleaner eigendom geworden is van Avast. Wat bij mijn weten ook helemaal geen goed gedaan heeft voor de positie (en werking) van die software. Dus de dag van vandaag met Windows 10, heeft die software eigenlijk enkel een zeer betwistbaar voordeel(?). En in veel situaties is de aanbeveling dan ook beter deze software te mijden dan te gebruiken. Het is zo dat van al de vergelijkbare tools, CCleaner nog de beste is (of mogelijks de enige "betrouwbare"). Maar de conclusie geld helaas ook voor CCleaner. "if it ain't broke, don't fix it"
 
De CCleaner vind ik op de eerste plaats handig: diverse nuttige functies.

En verder vind ik de CCleaner volkomen ongevaarlijk.

In tegenstelling tot alle andere schoonmakers die ik heb gekend.

Iedereen moet zelf maar zien wat hij of zij met de CCleaner doet of laat. Het is geen verboden programma.

Trouwens: Avast wordt nu eigendom van Norton.
 
Ik gebruik reeds jaren CCleaner
Telkens deze hier op het forum ter sprake komt wordt deze steeds door dezelfde personen de grond ingeboord
Ik heb daar nog NOOIT een probleem mee gehad in tegenstelling van vele andere cleaners
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan