Verwijderde emails terug ophalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Faeskarel

Steunend lid
Vip Lid
Hallo,
Is dat een fabeltje of kan je echt emails terug halen?
De verwijderde mails is in windows mail gebeurt.
Grtn,
Karel
 
Indien de mails via POP3 zijn binnengehaald op je mail client worden deze van de server (telenet) verwijderd (standaard aan protocol, tenzij het anders is ingesteld door de gebruiker). Dus dan gaat Telenet webmail hier geen antwoord op geven vrees ik.
Er bestaan wel tools die beloven je mails terug te kunnen halen. Een voorbeeld hiervan; Windows Mail Recovery - recover lost emails in Windows Mail, Windows Live Mail emails recovery, deleted email recovery, email recovery.
Ik weet echter niet of dit betrouwbare/goed werkende software is daar ik er zelf geen ervaring mee heb.
 
Ik weet echter niet of dit betrouwbare/goed werkende software is daar ik er zelf geen ervaring mee heb.

Ik heb ook geen ervaring met deze recovery software omdat ik zoiets niet nodig heb. Mijn mail komt binnen op de server waarvan de schijven in RAID 5 staan en hiervan wordt drie keer per dag ook nog eens een Backup gemaakt.

Nu weer even On Topic, voor elke recovery software geldt: Zolang de data niet is overschreven is er een kans om het terug te vinden en te redden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Heb dit net getest en blijkt toch niet zo te zijn. POP3 account trekt trouwens alle email weg van de mailserver naar de client.

Klopt ergens niet met de logica. Stel dat je alle mails binnenhaald met POP3, en telenet laat die toch nog ergens staan (wat tegen het POP3 protocol ingaat)?. Alles van Inbox tot Prullenbak is leeg dan. Na enige tijd bevat je mailaccount zen limiet van 5GB. Gevolg, kan geen emails meer ontvangen. Kan er ook niets aan doen daar alle folders zogezegd leeg zijn? ...

Emails kan men wel recoveren indien je ze tijdig uit de Prullenbak haalt. Beschrijving van Telenet: