Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,
Ik wil mappen van muziek verwijderen maar bij sommige mappen gaat dat niet.Krijg dan de melding dat ik niet gemachtigd ben om dat te doen ;daar ze gedeeld zijn.Ben wel als de administrator.Enige hulp .
dank u frans Knipsel.PNG
 
Run dit kleine script eens en als je daarna met rechtermuisklik op de map klikt heb je er een optie bijgekregen om eigenaar te worden van de map.
 

Bijlagen

  • Wordt eigenaar.rar
    345 bytes · Weergaven: 149
Mocht je trouwens daarna de registeraanpassingen die mijn scriptje gedaan heeft willen verwijderen of herstellen, kun je onderstaand scriptje draaien en alles is weer zoals het was.
 

Bijlagen

  • Verwijder.rar
    214 bytes · Weergaven: 146
Eigenaar worden van een map kan ook op deze manier , moet je wel administratorsrechten hebben in Windows en geen standaard gebruiker. En halen we nog eens een mooi voorbeeldje aan zoals ik in een ander topic al aangehaald heb. Als men met een administratitorsaccount werkt , geef je virussen ook de toestemming om eigenaar te kunnen worden of de machtigingen aan te passen, bij werken met een standaardaccount is de kans dan vele malen kleiner.
Rechtsklikken op de map en kies voor eigenschappen.
Klik op tabbladje Beveiliging en klik vervolgens op Geavanceerd.
Klik op tabbladje eigenaar > Bewerken > Andere gebruikers en groepen, en kun je hier eigenaars en machtigingen voor de map aanpassen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan