Androïd Verzenden gegevens met smart switch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo cve:

Nee,ik had geen backup aanstaan in de Nokia3,ik wist niet wat ik daar mee aan moest,ik heb een backup gemaakt toen ik mijn nieuwe telefoon kreeg,en die heeft alles overgezet behalve de chatgeschiedenis van Whatsapp,wel de contacten maar geen tekst en video's,en die wil ik zo graag wel op mijn nieuwe telefoon.Ik had op mijn Nokia ook geen account bij google.Wij zijn maar beginnelingen op smartphonegebied.
 
Werkt de Nokia nog? Indien ja zou ik zeggen, zet je nieuwe toestel UIT. Zet je Nokia terug aan, werk voor het gemak dan ff enkel op de wifi. Dan ga je met de Nokia naar je Whatsapp. Zet daar dan je backup aan en laat hem backuppen, ik denk dat je het manueel kan doen. Eens dit gebeurt is, dan ga je terug naar je nieuwe toestel en normaal gaan daar je gesprekken dan op staan.
Oh ja, laat die smart switch van Samsung achterwege. Android heeft dit soort dingen niet nodig. Dit is enkel handig voor Samsung om merkbinding te bekomen. Dit zou verboden moeten worden. Eigenlijk zou Google jammer genoeg voor mij die net die openheid de max vind juist hun besturingssysteem meer sluiten. Bv. Ik vind dat men helemaal niet zou moeten kunnen smossen in instellingen. Dubbele apps gelijk Samsung, Huawei en nog heel wat merken doen, zou ook verboden moeten worden. Ze zouden moeten de koper van een nieuw toestel moeten laten kiezen tussen of het Google product of hun eigen merk product. Dat kan perfect per app, maar kan ook per groep, gaat sneller om te kiezen. Ik zou heel die handel erg omspitten als ik bij Google het voor het zeggen zou hebben. Samsung, Huawei en andere merken zouden heel erg beperkt worden in hun doen en laten. Update beleid zou ik ook verplicht uitbreiden.
 
  • Leuk
Waarderingen: wivy
Had jij geen backup aanstaan dan in de Nokia 3? Normaal moet jij helemaal niets doen, juist inloggen en alles verschijnt op je nieuwe toestel. Ook de gesprekken. Ontdek de kracht van een account mensen. Is een verademing. Het is bij mij zelfs zo, dat een backup maken bijna geen zin meer heeft. Doe ik dan bij deze ook niet. Nog nooit gedaan en heb ook nog nooit de behoefte gehad om dit te doen en met alles mooi in accounts te gieten en de wachtwoorden netjes bij te houden ben ik met een nieuw toestel zo weer mee. Ik begrijp eigenlijk niet waarom mensen zo kunnen sukkelen. Het word je langs alle kanten op een dienblaadje aangeboden. Ik doe 90% met mijn Google account, de rest is inloggen op hun eigen ding. Kleine setting dingen moet ik dan wel nog doen, maar dat is dan spelen met mijn toestel, en dat is mijn ding, dus helemaal niet erg.
dat is bij mij ook zo wat jij zegt ik hoop dat hij uw uitleg verstaat
 
dat is bij mij ook zo wat jij zegt ik hoop dat hij uw uitleg verstaat
Ik hoop het ook, anders moet de TS uitleg vragen. Het is voor mij zo logisch allemaal dat het voor mijn uitleg soms wel eens te moeilijk kan overkomen. Indien het te moeilijk te begrijpen is vraag om een duidelijkere uitleg. Dan zal ik simpeler trachten uit te leggen. Maar mij lijkt het allemaal zo logisch omdat ik er zo mee bezig ben en ik er eigenlijk nooit problemen mee heb. Ik gebruik dan ook geen hulpmiddelen die bv in mijn geval Huawei aanbied om een nieuw toestel in te stellen. Dit vind ik zo stom. Google bied alles wat je nodig hebt. Die dingen die merken aanbieden is enkel merkbinding, meer zit daar niet achter. Dit zou verboden moeten worden vind ik. Ik zit ook in een groep die daar voor pleit. Wij zijn nu erg bezig met merken ervoor te verplichten minimaal 3 grote updates uit te brengen per toestel ze uitbrengen. Zo past Samsung die strategie wel toe, maar bij goedkopere toestellen gaan ze bv hun budgettoestellen uitbrengen met bv we zijn nu aan Android 10 bezig. Gaan ze de budget lijn uitbrengen met Android 9, een half jaar later brengen ze dan daarvoor een eerste grote update uit naar het huidige, Android 10, ondertussen is Android 11 al uitgerold naar de nieuwste toestellen, dus terug een ouder besturingssysteem op je budget toestel, maar wel al 1 van de 3 grote updates verder. Ik vind dit eigenlijk niet kunnen. Net als de groep waar ik in zit. Wij pleiten er dan dus ook voor dat bv nu is Android 11 pas uit. Dat men nu nog kan kiezen tussen Android 10 en 11, maar bv tegen Nieuwjaar enkel nog Android 11 zou mogen uitgebracht worden per nieuw toestel. Dit is dus lang niet het geval. Het is dus heel erg mogelijk in het budget gamma dat je een gloednieuw toestel kan kopen dat pas uit is op Android 9. Dit vinden wij totaal niet kunnen. Maar dit zijn bedrijven met erg veel geld. Wij zijn een grote groep, maar onze budgetten zijn niet wat hun budgetten zijn. Google is natuurlijk 1 van onze sponsors, want wij verdedigen hun idealen. Maar Google alleen kan niet winnen van deze grootmachten zoals Samsung en Huawei. Huawei zet ik hier nog bij, omdat ze nog steeds een groot deel uitmaken van de taart van het Android besturingssysteem.
 
doe er maar een slotje op want wij komen er niet uit,hij stuurt geen textberichen over,

Grts: liawi
Daar gaan we nog wel wat mee wachten, niet alle mensen zijn er elke dag erg mee bezig. De kans dat TS niet meer terug komt is aanzienlijk. Maar er geld een 30 dagen regeling binnen het forum.
 
@cve liawi vraagt om dit topic af te sluiten. Jij (cve) wil nog even wachten op de TS (= Topic Starter). Huh? Liawi is zelf de TS...
 
  • Leuk
Waarderingen: cve
@cve liawi vraagt om dit topic af te sluiten. Jij (cve) wil nog even wachten op de TS (= Topic Starter). Huh? Liawi is zelf de TS...
Best dat er nog leden zijn om mij op mijn fouten te wijzen. Ga daar dan meteen werk van maken se. Sorry.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan