'Verzenden mislukt', ook bij andere gsm

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn oude Nokia zette zichzelf uit zomaar. Nu heb ik nog een ouder model Nokia 5030 gekregen en die geeft ook die melding 'Verzenden mislukt' (maar is wel verzonden). Zoals bij de defecte.
Het lijkt of mijn sim card van Mobile Vikings rot is of iets anders.
 
Als ik naar de specificaties van de Nokia 5030 kijk, dan staat er bij dat hij geen browser en geen email aankan. Dus lijkt het mij wel normaal dan dat hij geen mails kan verzenden.
 
Mijn oude Nokia zette zichzelf uit zomaar. Nu heb ik nog een ouder model Nokia 5030 gekregen en die geeft ook die melding 'Verzenden mislukt' (maar is wel verzonden). Zoals bij de defecte.
Het lijkt of mijn sim card van Mobile Vikings rot is of iets anders.

Het is altijd mogelijk dat u op dat ogenblik en op die plaats GEEN bereik had.
 
SMS kan je met ieder toestel doen. Dat is ook wel waar. Waar ik vandaan haalde dat je een mail had willen sturen begrijp ik niet na het herlezen van je vraag.
Een SIM kaartje kan inderdaad stuk gaan, Dan doet je GSM niet meer wat jij ervan verlangt. Ik heb ook zo enkele dagen zitten klooien enkele jaren geleden met een SIM kaartje die stuk was, ik dacht dat mijn Smartphone stuk was, maar het bleek na een paar dagen dat het mijn SIM kaartje was. Ik was toen bij Orange, ben toen gewoon binnen gewandeld in de winkel en een nieuwe SIM gekregen en het probleem was meteen van de baan. Bij Mobile Vikings gaat alles online als ik het mij goed herinner. Hopelijk kan jij een nieuwe SIM makkelijk verkrijgen en met je huidig GSM nummer. Dit kan inderdaad wel het probleem zijn dat je SMSjes niet verzonden raken. Wees er zeker van dat waar je je SMSjes wenst te verzenden, dat er daar ook daadwerkelijk bereik is. Want geen bereik is ook geen bereik en geen mogelijkheid om een verbinding te maken en dus geen SMSjes te sturen en ontvangen.
 
Ik was mijn vraag hier al vergeten. Mijn Nokia classic kon ik ooit bedienen/bewerken via Nokia Suite. Na 4 j à 5 j vervalt dat en zijn ze weg. Nog geprobeerd een laatste maal de gsm te updaten en sindsdien kreeg hij die kuren.
Zoals vlak voor de reis 50€ weg of 25/dag weg, Internet stond aan volgens Pay&Go. Zij hebben internet afgezet.
Die nr heb ik kunnen behouden bij Mobile Viking en bij de nieuwe herlaadkaart.. Je zou bijna denken dat mijn nr gehackt is of zo. Het nr is steeds hetzelfde gebleven.
Maar is 'Verzenden mislukt' ook niet, zijn gsm stond uit ?
 
Als je SIM gehackt is zal er inderdaad heel veel data of belminuten verdwijnen op heel korte tijd. Ik heb op mijn Smartphone een app staan van mijn provider, ik weet dat Proximus, Orange en Base die hebben, omdat ik deze 3 al gehad heb en eentje nog heb. Ik controleer die app regelmatig. Ik raad dus ook iedereen aan om de app van de provider te installeren en ook steevast te controleren. Zo krijg je heel snel fraude in de gaten. Als je die app niet hebt, krijg je plots een bericht van je provider dat je over dit of dat heen bent gegaan. Dat is ook verschieten. Maar als je zo een app hebt en dus ook heel regelmatig controleert kan je dus heel veel sneller gaan ingrijpen.
 
je moet een sms naar uw zelf voor een mms moet uw internet openstaan de eerst keer moet je ook een mms naar uw zelf sturen zo stel je uw mms in en anders uw toetsel staat er niet tussen maar ik vermoet dat hij het zelfde is als deze https://mobilevikings.be/nl/setup/?pagina=device/nokia/5310-xpress-music uw toestel is een Nokia 5030 XpressRadio Red en deze is ook een XpressRadio ik hoop dat je met dit geholpen ben en adres je hebt al een nokia voor 19,99€ bij van de borre https://www.vandenborre.be/gsm-smartphone/gsm-alle-producten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan