Status
Niet open voor verdere reacties.

nijltjetweety

Niet meer actief
Download details: Virtual PC 2007

Ik begin met het downloadadres.
Onze nieuwe mod kwam hiermee voor de pinnen, ikke effe proberen.


Het grootste voordeel is dat, wanneer je vista hebt, en je wil xp er naast hebben, dat xp de herstelpunten van vista met rust laat.
Ze worden niet meer weggeveegd, wat bij een gewone dualboot met 1 enkele hard disk wel gebeurt.


Toch enkele eigenaardigheden vastgesteld.
Het herstarten, wat bij de installatie hoort gaat, omdat het bios er niet aan te pas komt (niet rechtstreeks, die word denk ik gelezen door virtual pc en van daaruit virtueel gesimuleerd) veel sneller.
De muis was het eerste dat niet meewilde omdat het een usb is.
Met nomale installatie werkt ze meteen, nu moest ik ze ontkoppelen, en terug inpluggen.
De drivers raken niet geinstalleerd voor de chipset, de setup breekt gewoon af.

Let ook op het gegeven dat je een netwerknaam moet ingeven, wat bij normale installatie van windows ook niet hoeft.Er zijn verrassende verschillen.
Moet je dan eerst een netwerk opstellen om dit te kunnen doen?


Als u het probeert geef ik verder de raad om voor de map (geen partitie nodig) waarin u de virtuele machine installeert niet op station C installeert (als daarop de hostsysteem zich bevind).
Zoniet rischeer je bij crash van de host de virtuele machine kwijt te zijn.
Als die map veilig staat elders is het volgens mij in theorie mogelijk deze mapvirtuele machine na herinstallatie van de nieuwe host terug te gebruiken door de optie te kiezen om een virtuele machine toe te voegen.
Dit is nog te testen.
Gebruik je vista als host, dan heb je ook minstens 3GB RAM nodig, vista blijft op de achtergrond draaien, wat nadelig is voor de prestaties.
Hier zijn de klassieke multiboot methodes in het voordeel.
Is er iemand die ervaring heeft met dit soort programma's, wees dan zo vrij ook uw ervaringen hier even te poste, dan weten we weer iets meer hierover.
Op een wat oudere of beperkte pc raad ik het af dit te proberen.
 
Ok, dat met die muis had ik over gezien.
Je moet altgr indrukken en met de muis bewegen, dan schiet ze in gang.
Wat wel irritant is, is dat de toets altgr buiten dienst blijft.
Dus de 3e optie van de toetsen op je toetsenbord kan je niet bij.
Niet vaak nodig zeg je?
Probeer maar eens je hotmail te lezen, de apestaart staat ook gekoppeld aan de knop altgr.
Ik kan het nu niet typen omdat ik nu met de virtuele machine werk.


Download details: Virtual PC 2007


De muis was het eerste dat niet meewilde omdat het een usb is.
Met nomale installatie werkt ze meteen, nu moest ik ze ontkoppelen, en terug inpluggen.
De drivers raken niet geinstalleerd voor de chipset, de setup breekt gewoon af.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan