Status
Niet open voor verdere reacties.
Weet eigenlijk niet in welk deel dit te plaatsen.
Probleem :
Heb MagicISO een paar keer gebruikt en heb een gedownload iso bestand laten starten vanaf de pc, met het gevolg dat ik nu vier DVD spelers op mijn pcke heb staan.

  • Dvd - rw - station (F) die is echt
  • Dvd - station (G) die is ook echt
  • Dvd - station (L) is er niet
  • Dvd - station (M) is er ook niet
Hoe krijg ik die nu in godsnaam weer weg ?
De eigenschappen zeggen 0 bytes gebruikt 0 bytes beschikbaar en bestandsysteem niet gekend.

Kan mij iemand helpen, nog een vraag als ik dat nu nog eens doe weeral een letter erbij ?seffens heb ik niks over. (gebruik zelf 12 letters)
Alvast bedankt voor een antwoord.
 
Het waren UIF bestanden (een installatie bestand), heb er geen cd van gemaakt maar met MagicIso laten opstarten er geen problemen mee gehad goed kunnen installeren, enz.
Maar nu blijkt dat er twee extra stations op mijn pc staan, ben niet 100 % zeker dat dit door die handeling komt, maar wil van die niets ter zake doende stations vanaf.
 
Kan het dan door de installatie van dat programma te maken hebben?
De programma's die ik ken en die werken met virtuele stations zijn power iso, ultra iso en alcohol 120%.
Magic iso is redelijk basic, het zou me verbazen als die plots virtuele stations gaat maken.
Ook daarom gebruik ik deze magic iso standaard, dat is veilig voor de overige pc gebruikers hier.
 
Als je de datum weet, probeer dan met systeemherstel de pc terug te zetten naar die datum. Volgende maal, schermen lezen in plaats van alles zo vlug mogelijk te bevestigen. Waarschijnlijk kreeg U de vraag om virtuele stations aan te maken en heb je met doorgaan bevestigd.
 
virtueel station is nodig om een isofile te lezen zonder hem eerst op cd (dvd) te branden.
verwijderen doe je zo :ga achtereenvolgens naar configuratiescherm,systeembeheer,computerbeheer,aparatenbeheer,cdromstations....nu zie je die virtuele cd (dvd).....rechtsklikken...installatie ongedaan maken
 
virtueel station is nodig om een isofile te lezen zonder hem eerst op cd (dvd) te branden.
verwijderen doe je zo :ga achtereenvolgens naar configuratiescherm,systeembeheer,computerbeheer,aparatenbeheer,cdromstations....nu zie je die virtuele cd (dvd).....rechtsklikken...installatie ongedaan maken

Je kan een ISO-file evengoed met een Unrar programma openen.
 
Met deze hartelijk dank aan "gerard" die de oplossing aanreikte, andere ook bedankt voor het antwoord, de oplossing voor hetgeen ik wou kwam van "gerard" configuratiescherm>systeem>apparaatbeheer>DVD-CD-Stations en daar kon ik ze verwijderen of installatie ongedaan maken.
 
Jaja, maar om een iso te openen maakt magic iso nooit een virtueel station.
Het volstaat zelfs dat je de te branden bestanden selecteerd en gewoon naar een andere map sleept, net zo als bij winrar.
Daarom snap ik niet waar die virtuele drives vandaan komen.
En met alcohol 120% heb ik de werkwijze van gerard geprobeerd, maar dit ging niet op mijn pc.
Telkens ik mijn pc opstartte kwamen ze terug omdat alcohol 120% in de opstartmap zat van windows.
Het kan geen kwaad deze ook eens te controleren, als je het programma dat de virtuele drives zou kunnen maken wegdoet uit die menu en dan doet wat gerard voorsteld moet het lukken om er vanaf te komen.
 
Als ik keek bij het apparaatbeheer staat er duidelijk dat één virtueel station aangemaakt is door MagicIso en het andere door Roxio
Dat staat er "MagicIso Virtual DVD ROM0000"
"ROXIO DVD-ROM EMULATOR SCSI Cdrom Device"
 
nijltjetweety heeft deels gelijk , ze komen terug, maar ze staan niet in de opstartmap, MagicIso heb ik verwijderd en die schijf is ook weg, de andere van Roxio zal ik maar laten staan zeker , want het brandprogramma van Roxio wil ik niet kwijt.

Wat windows deed bij het heropstarten was telkens terug de apparaatstuurprogrammas instaleren, waarom ? enfin eentje is er weg.

Toch misschien iemand een oplossing hoe die andere virtuele dvd-rom weg kan zonder Roxio kwijt te spelen ?

En met deze een bijkomende vraag: hoe open ik een EMF.bestand zonder MagicIso of hoe maak ik er een ISO van ?
 
Roxio ken ik niet helaas.
Maar installeer gewoon magic iso nog eens.
Met de standaard instellingen maakt die geen virtueel station aan (ik kan met mijn versie zelfs geen station maken, ik zou niet weten hoe).
Ik denk eerder dat er een ander programma is die gekoppeld was aan magic iso.
Om met virtuele stations te werken heb je normaal power iso nodig, en ultra iso kan je instellen voor virtueel station.
Met alcohol 120% kan dit ook.
En het zijn nu net deze programma's die je ook kan gebruiken om die .emf file te proberen openen.
Ik zou persoonlijk opteren (als de problemen met magic iso blijven duren) voor power iso.
Daar kan je zeer eenvoudig het aantal virtuele stations op 0 zetten en het programma bied ongeveer dezelfde ondersteuning dan magic iso.
 
Heb Power iso eens opgezocht en lijkt me niet slecht, maar de gratis versie kan maar bestanden tot 300 MB aan, Magic iso is ook beperkt maar heb de volledige versie uit nieuwsgroepen ...
Dus als ik het goed begrijp kan alcohol 120 % .EMF bestanden openen ?
Als dit zo is dan lijkt me dit een beter programma dan MagisIso.

Nijltjetweety, alvast bedankt voor je antwoorden.

Ha ja met Roxio had ik dat probleem niet gewoon de virtuele DVD-speler verwijderd en die bleef weg, met dit programma kan je eenvoudig terug eentje maken en gewoon terug verwijderen (Roxio is een gelijkaardig programma als Nero, met het enige verschil dat ik er liever mee werk)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan