Windows 10 Virus gevonden?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Krijg constant sinds 14-08-2023 deze G-Data virus melding.

Virus gevonden bij het inladen van internet-content.
Adres: <<< dl.dropboxusercontent.com/s/x0ey98jwk8kz3fj/MetaAi_v2.31_Install.rar?dl=0 >>>
Status: De toegang is geweigerd.

Heb alle op die datum geïnstalleerde programma’s met Revo Uninstaller Pro verwijderd.
Daarna het systeem laten scannen met G-Data (niets gevonden).
Maar melding blijft terugkomen (Edge is standaardbrowser)

En nu?
Iemand soortgelijk probleem en/ of oplossing.
Groetjes Coolcar
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Weet het niet zeker maar het lijkt er op dat je besmette file nog steeds op Dropbox staat, dus die file verwijderen zou het moeten oplossen.
Doch hoe je een file verwijderd waar je geen toegang toe hebt weet ik niet.
Even handleiding Dropbox raadplegen.
 
Ik heb die link geprobeerd, geen probleem, gewoon deze file gedownload,
uitpakken gaat niet (paswoord) , ik kan wel zien wat er zit --> setup.msi
MetaAi_v2.31_Install.rar
 
@coolcar Ik probeer even uit te leggen wat er gebeurd.

* Je krijgt die melding omdat en als je naar een welbepaalde site contact legt : nl. die "dl.dropboxusercontent.com".
* Dat kan gewild zijn, maar dat betwijfel ik want zou je weten maar kan zich ook ongewild herhalen.
* Je zal - op een manier die nu niet meer te achterhalen valt - ooit een link naar die site binnengekregen hebben ...
* Als je die foutmelding nu nog krijgt wil dat zeggen dat 'ergens' in je browser nog steeds die link wordt geactiveerd.
* daar moet je dus vanaf ... en dat is waarom in #2 al meteen werd gesuggereerd je cache te legen ... heb je dat gedaan ?

Nu begrijp je ook waarom je vorige stappen niets uithaalden - je hebt waarschijnlijk helemaal geen virus op je systeem, de waarschuwing zegt immers dat er een bedreiging is op die site én dat de toegang is geweigerd. Je systeem is dus hoogstwaarschijnlijk ook niet besmet.

In dezelfde zin (#8) - je hebt géén bestand op je systeem dat besmet is, dus Jotti's malwarescan zal niets te melden hebben.

Wat je kan doen en testen komt dus neer op de volgende zaken :
* verwijder alle, maar dan ook alle opgeslagen gegevens uit je browser.
* probeer eens met een andere browser te werken gedurende een poos en laat Edge angstvallig dicht - ook dan meldingen ?

Als je een Chrome-gebruiker was zou ik zelfs zo ver durven gaan om je aan te raden de browser te verwijderen en dan te herinstalleren na een restart, maar met Edge kan dat niet (met dank aan de stijfkoppen van MS).

Geef je ook even aan nadien wat je bevindingen zijn aub ?
 
maar met Edge kan dat niet (met dank aan de stijfkoppen van MS).
Klopt, maar met volgende registeraanpassing kan je wel vleugeltjes knippen van Edge.
Zip bestand eerst uitpakken.
Dubbelklikken op het bestandje.
Dit is een registeraanpassing.
Je kan het eerst bekijken in kladblok o.i.d
 

Bijlagen

  • edge-disable-preload.zip
    296 bytes · Weergaven: 43
@Pagadder Ik denk niet dat je het goed begrepen heb wat ik over Edge zei ... door het niet kunnen de-installeren kan je ook nooit een 'verse' installatie doen. En dat was de ganse toedracht in dit topic.

Je tussenkomst is wel interessant, maar hier off-topic vrees ik...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan