Status
Niet open voor verdere reacties.

roxy

Steunend lid
Vip Lid
Hallo, op 2 weken tijd heeft "Microsoft Security Essentials" al 3x het volgende tegengehouden enBekijk bijlage 8664 in quarantaine geplaatst (zie bijv.) en dit terwijl ik niet aan het surfen was, is dit een virus, en hoe kan ik tegengaan dat dit niet meer op mijn pc komt?
Ik gebruik ook de volledige versie van "Malwarebytes pro" die altijd aanstaat.
Iemand raad ?
Thanks
Knipseltje.jpg
 
Dag Roxy
Die waarschuwing betekent dat er verouderde versie(s) van Java op je computer geïnstalleerd staan, die beveiligingslekken bevatten.
Ga naar Configuratiescherm > Programma's en onderdelen en verwijder daar de verouderde Java versie(s).
Download en installeer daarna hier Java(TM) 6 Update 31
 
de java 6 update 31 staat er nochtans op en ook die vorige 25, ik doe ze eraf en plaats de nieuwe nogmaals, ik zie wel of ik deze melding nog binnenkrijg ??
Hey swake bedankt hé maat ...
Ed
 
Swake is een beetje achter, er is inmiddels al een meer actuele (verbeterde) versie Java 7 update 3.

Download Java Runtime Environment (JRE) 7u3.
  • Scroll omlaag naar : "Java Platform Standard Edition".
  • Klik op de "Download JRE" knop aan de rechterkant.
  • Vink aan: "Accept License Agreement" onder “Java SE Runtime Environment 7u3”.
  • Klik op de versie voor jouw OS en bewaar het naar je Bureaublad.
  • Sluit alle programma's die eventueel open zijn - Zeker je webbrowser!
  • Ga dan naar Start > Configuratiescherm > Software of Start > Configuratiescherm > Programma's en onderdelen (bij Vista) en verwijder alle oudere versies van Java uit de Softwarelijst.
  • Vink alles aan met Java Runtime Environment (JRE of J2SE) in de naam.
  • Klik dan op Verwijderen of op de Wijzig/Verwijder knop.
  • Herhaal dit tot alle oudere versies verdwenen zijn.
  • Na het verwijderen van alle oudere versies, herstart je pc.
  • Dubbelklik vervolgens op het bestand van jouw OS op je Bureaublad om de nieuwste versie van Java te installeren.
 
Waarom is Java SE 7 nog niet beschikbaar op java.com?

De nieuwe versie van Java wordt eerst beschikbaar gesteld aan ontwikkelaars om te voorkomen dat er nog grote fouten in het pakket zitten wanneer dit aan eindgebruikers beschikbaar wordt gesteld op de website van java.com.


maw Dit is nog in een test stadium...
 
Lezen is een kunst.
Zie #2 waar ik citeer dat er verouderde Java versies geïnstalleerd staan op de computer wat Roxy bevestigd heeft : Namelijk java (TM)6 update 25.
Ook al staat de recentste Java(TM) 6 Update 31 geïnstalleerd moeten verouderde versies verwijderd worden, of het is dweilen met de kranen open.
Vergelijk het met een inbreker die langs de voordeur buitengejaagd word , maar intussen de achterdeur nog wagenwijd open staat.
Kleine tip erbij:
Vanaf Java(TM) 6 Update 32 , zullen bij Updates oudere versies automatisch verwijdert worden, zodat de gebruiker dit niet meer hoeft te doen.
 
Lezen is een kunst.
Zie #2 waar ik citeer dat er verouderde Java versies geïnstalleerd staan op de computer wat Roxy bevestigd heeft : Namelijk java (TM)6 update 25. Ook al staat de recentste Java(TM) 6 Update 31 geïnstalleerd moeten verouderde versies verwijderd worden, of het is dweilen met de kranen open.
Lezen is inderdaad een kunst, want nergens wordt dit betwist. Enkel wordt de meest actuele Java vermeld en niet de 6u31 die je nog aanbiedt.

Kleine tip erbij:
Vanaf Java(TM) 6 Update 32 , zullen bij Updates oudere versies automatisch verwijdert worden, zodat de gebruiker dit niet meer hoeft te doen.
Java 6u32 ? Wanneer verschijnt die dan wel ? En trouwens : vanaf de update 6u11 werden door SUN voor de eerste keer de vorige updates opgekuist. En dat gebeurde ook in de latere versies.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan