Virusscanner

Status
Niet open voor verdere reacties.

Awukkie

Steunend lid
Vip Lid
Ik ben op zoek naar een goede virusscanner voor Android tablet , op pc heb ik bullguard staan .Met licentie voor 1 pc.
ik zie er veel staan op Google play .maar heeft er iemand ervaring daarmee.
 
Beste,
Over Android doen de wildste verhalen de ronde. De ene zegt dat het niet nodig is. De andere schreeuwt bijna dat het moet. Dus de meningen zijn heel verdeeld. Ikzelf heb er geen enkele op mijn Androidtoestel staan. Android en google zelf doen al heel veel betreffende uw veiligheid. Enkel de fabrikanten werken erg tegen. Als je bvb een Nokia of een Nexus of Pixel toestel hebt, heb je altijd je recenste beveiligingen meteen ten uwer beschikking en dit voor enkele jaren. Jammer genoeg kan ik hier niet alle toestellen nnoemen bij naam,er is wel een antwoord die zich wel aan de regels houden. Maar is uw toestel daarom meteen een open boek? Nee dat nu ook weer niet. In Nederland heeft men in 2017 een heel grootschalig onderzoek gedaan naar hoeveel toestellen er geïnfecteerd zijn. Dat waren er verbazend weinig. Als je niet surft op niet al te frisse sites en je blijft binnen google play om dingen af te halen is er volgens mij ook niet echt nood aan een virusscanner op u toestel. Als je er eentje neemt is het net als bij een cleaner, een vals gevoel van veiligheid. Net als die cleaners je een vals gevoel geven dat ze je toestel clean houden. Wens je dan een virusscanner, dan zou ik u aanraden om niet te gaan voor eentje die heel veel eigenschappen in 1 aanbied, maar bv voor AVG of dergelijke kiezen. Kortom een gekende naam in het Antivirus-wereldje zou ik dan mijn vertrouwen schenken. Maar nogmaals, ik denk dat die je dan eerder een vals gevoel van veiligheid biedt en niet echt je Android toestel gaat beschermen. De beste bescherming is immers nog steeds jezelf. Als je geen domme dingen uitsteekt is er ook meestal niets aan de hand.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan