vista activatie vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

KrisVM

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb vorig jaar rond deze tijd een nieuwe pc aangeschaft en zonder problemen gebruikt met een vista die met de pc is meegeleverd, maar sinds 01/01/2010 krijg ik bij het opstarten de melding dat ik mijn exemplaar van vista moet activeren, ik heb de code die op de pc plakt al geprobeerd maar ik krijg steeds de melding dat het niet de juiste code is, heeft er hier nog iemand ervaring mee gehad of een oplossing??

bedankt
alvast
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ondertussen een format gedaan en wat dingen verandert qua hardware? En waarschijnlijk was het een oem versie?
 
download het volgende rar bestand, en pak het uit in c:\
http://www.xrm-ms.net/filesets/F10F096A.rar

Ga daarna naar cmd (uitvoeren als administrator) en typ het volgende in:

slmgr.vbs -ilc c:\MSI.xrm-ms

Je hebt nu succesvol het MSI certificaat geinstalleerd, waardoor je installatie gelijk "geactiveerd" is.

Dit certificaat is nodig omdat verschillende fabrikanten (waaronder MSI) een techniek gebruiken waar er in het bios een zogenaamd "SLP 2.0" module zit.
Als dit het geval is wordt er een certificaat van de bij behorende fabrikant geinstalleerd (wat dus bij jou ook standaard gebeurd als je de cd's gebruikt) dit icm met de juiste key activeerd als het ware je Vista installatie, waardoor er geen online activatie nodig is.

Aangezien je een standaard vista DVD hebt waarbij dit certificaat dus niet standaard wordt geinstalleerd, moet je deze handmatig installeren, het certificaat is eveneens van een recovery cd/partitie af te halen. (Als je hier beschikking over hebt is dat wel meer aan te raden dan de gene die ik heb gepost, aangezien deze niet geverifieerd is door iemand.)

Of wel microsoft bellen voor activeren zie laatste telnr http://support.microsoft.com/gp/phonenumbers/nl-be
 
Laatst bewerkt:
speel op zeker en gebruik de oem auto installer (zie bijlage)
kies je merk (acer) en het gebeurt in een seconde.
Werkt de code van je pc niet, stuur me pm
 

Bijlagen

  • vistaOEMCertAutoInstaller.rar
    90.3 KB · Weergaven: 138
Laatst bewerkt:
alvast bedankt voor de reactie ik probeer deze avond de voorstellen uit, naar microsoft heb ik gisteren al proberen te bellen maar heb 20 min naar een irritant muziekske moeten luisteren dat alle medewerkers bezet waren, iss idd een oem versie en heb idd hardware aanpassing gedaan in de laatste week van 2009 een extra hd van 1tb gestoken maar alles werkte gewoon en normaal tot op 01/01/2010
 
er zijn meer activatieproblemen he, de lijnen zullen daar nog wel even roodgloeiend staan.
Nu, zover ik weet zijn er bij gebruik van de certificaten slp sleutels nodig, de activatie is dan idd ofline.
Een oemsleutel, ik vrees dat die online activatie vereist.
Ik heb een lijst gehad met slp sleutels, ik ga eens kijken of ik die nog ergens bewaard heb.
 
Een oemsleutel, ik vrees dat die online activatie vereist.
.

Dat is wat ik bedoelde en heeft niks met legaal of ilegaal te maken. En als je een hardware verandering doet kan de oem versie natuurlijk ook moeilijk doen want die staat geregistreerd voor de hardware die je gebruikt voor de eerste maal dat je hem erop zet.
 
wat stel je dan voor dat ik nog wacht met deze 2 mogelijkheden en toch probeer microsoft te contacteren??
 
wat stel je dan voor dat ik nog wacht met deze 2 mogelijkheden en toch probeer microsoft te contacteren??

Als het werkt met je oemkey is het in orde, gaat het niet dan kan je alsnog microsoft bellen, of ik geef je een of meer key om te activeren.
Het certificaat van jouw merkpc installeren is volkomen legaal, daar gaan ze niets op zeggen.
 
sorry voor het weer openen van deze discussie maar ik kan de file die jullie voorstelden niet openen ik krijg een error bij het openen van archief
 
Laatst bewerkt door een moderator:
speel op zeker en gebruik de oem auto installer (zie bijlage)
kies je merk (acer) en het gebeurt in een seconde.
Werkt de code van je pc niet, stuur me pm

Ok caztan, je zal denk ik de tool opnieuw moeten downloaden, hij zal niet goed binnen gekomen zijn.
Ik heb hem even terug opgevist en hier opnieuw geplaatst.
Ook in post 5 staat hij opnieuw.


Ik heb wel te kampen gehad met nog een paar bugs in vbulletin, waar het forum op draait.
Als er een bericht veranderd is is het echt per ongeluk gebeurd.
Maar evengoed, ik hoop dat je (nu ja je vista, niet jijzelf uiteraard) geactiveerd geraakt.
Geef nog een seintje bij suc6, dan weten we dat het bij gerard in elk geval geen toevalstreffer was.

Unzip eens met windowsverkenner of 7zip, misschien is er iets met je versie van winrar.
Het is en gewoone zip
 

Bijlagen

  • OEMCertAutoInstaller.zip
    94.8 KB · Weergaven: 134
Vreemd dat je de tool niet open krijgt als je hem download vanaf hier, terwijl het via mail doorgestuurd wel goed gaat.
Dat geeft wer stof om over na te denken, als iemand hier over iets weet zullen we kijken om er weer een andere topic over te starten.
Ik heb je inmiddels deze tool doorgestuurd en dus zo als gemaild vastgesteld dat je certificaat niet past bij de bios van je moederbord.
Hij staat rood gemarkeerd.
Daarom ga je niet offline kunnen activeren.
Bij Microsoft zeggen ze dat telefonisch activeren uit staat, (ik heb van zo iets nog nooit gehoord, misschien weet iemand op het forum hier over meer te vertellen.
Online activatie kan dus niet.
Wil je offline activeren, je bios is SLIC 2.1, die is reeds voorbereid op windows 7
Slic2.1 is backward compatibel met slic2.0, de certificaat voor je vista kan perfect daar onder geïnstalleerd worden.
Ik ga ineens de certificaten voor windows 7 ook meegeven, hoewel het niet zou nodig zijn.
Eens het rode uit je slic dump is kan je gewoon ofline activeren via je license key.

zo, deze topic is terug up to date.
Alles wat er staat is legaal, zo lang je je eigen vista en key gebruikt.
De offline activatie word gebruikt door de grote computerfabricanten, dit om tijd te besparen.
Zo moeten ze niet steeds voor elke pc een internet verbinding tot stand brengen.
De microsoft zei het al, anders zal het een format worden geloof ik.
 

Bijlagen

  • win7Certificates.rar
    50.6 KB · Weergaven: 137
  • SLIC_Dump_ToolKit2.3.rar
    730.8 KB · Weergaven: 141
Laatst bewerkt door een moderator:
Even herinneren dat je nog 11 dagen hebt om te activeren.
Heb je het nu voor mekaar met de juiste certificaat?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan