Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb een nieuwe hd bijgeplaatst voor wat meer opslag en alles op van de eerste hd naar de nieuwe overgeplaatst op uitzonderring van het besturingssysteem mijn eerste hd in 3 partities ingedeeld en nu komt mijn vraag heb als besturingssysteem Windows XP Home en zou nu graag Vista ook eens installeren om er ervaring mee op te doen kan ik dat zonder problemen te hebben of achteraf te krijgen op een andere partitie op de zelfde schijf waar mijn XP staat geinstalleerd :vraagteken:
 
Ja dat kan je op andere partitie.
Als begint met instal van vista zal je de keuze krijgen waar je deze wil plaatsen.
Als alles dan gedaan is zal je in begin dat je computer opstart de keuze krijgen welke besturing systeem je wil opstarten.
 
windows vista en xp

windows vista en xp

probeer het maar een DUALBOOT TE MAKEN ik vind persoonlijke best
 
probeer het maar een DUALBOOT TE MAKEN ik vind persoonlijke best

zou graag drie systemen installeren op deze schijf namelijk XP Home (reeds geinstalleerd), daarbij nog Vista en Linux Ubuntu beide nog te installeren. Hoe ga ik hier dan het beste te werk, heb momenteel al schijf verdeeld in 3 partities 110 GB (NTFS Primary) XP Home, 110 GB (NTFS Logical) hier zou Vista op moeten worden geinstalleerd en 60 GB (FAT 32 Logical) deze is voorzien voor Linux Ubuntu. Is deze indeling goed of moeten de Logical partities Primary's zijn en spreken we hier van Dual- of Multiboot enz.... :vraagteken:
 
Ik heb zelf onlangs Windows Vista bij geïnstalleerd op één van mijn systemen waar al ongeveer een half jaar Windows XP Media Center op geïnstalleerd stond. Je moet voor Vista wel een Primaire partitie aanmaken.

Ik heb toen opgestart met de DVD van Vista, dan de partitie gekozen die ik in XP al had geformatteerd in NTFS, ze geselecteerd tijdens setup en Vista geïnstalleerd. Bij opzetten PC krijg je dan de keuze tussen Windows Vista (standaard geselecteerd) en "Oudere versies van Windows".

Persoonlijk vind ik het gemakkelijk en ik heb nog software die niet compatibel is met Vista en dan vind ik het wel makkelijk om ook over XP te beschikken. Ik gebruik meestal Vista voor televisie via Media Center en om gewoon wat te surfen. XP gebruik ik eigenlijk nog het meest uit gewoonte, ik vind het ook aangenamer dan Vista. :)
 
zou Vista ook graag eens uitproberen maar had er ook graag Ubuntu (Linux) bij gehad en weet niet of die dualboot dan genoeg is of wordt of moet er dan een multiboot aangemaakt :vraagteken:
 
instaleer eerste VISTA en daarna UBUNTU LINUX er is geen enkel probleem,na de vista geinstaleerd ga bij start,C,HARDSCHIJFBEHEREN,en creert en nieuwe partitie,daarbij kunt je ook dezelfde partitie formateren om de linux te kunnen instaleren,instaleer LINUX en volg alle stapen nodig,LINUX geinstaleerd krijg je de DUALBOOT via LINUX in het start maar je kan een gratis programma downloaden genaamde EASYBCD de laatste versie en de bootloader configureren.het is een beetje moeilijke voor mij alles voor je uitleggen,ik hop dat dit u kan helpen!!! groetjes
 
vergeet niet dat ubuntulinux moet geinstaleerd worden vanaf een bootcd,zonder bootable cd lukt het niet, als u hebt linux gedownload moet de cdtje met boot zijn dus u kunt ook bij google gewoon zoeken hoe een cdboot maken is heel eenvoudig.veel sucess.
 
vergeet niet dat ubuntulinux moet geinstaleerd worden vanaf een bootcd,zonder bootable cd lukt het niet, als u hebt linux gedownload moet de cdtje met boot zijn dus u kunt ook bij google gewoon zoeken hoe een cdboot maken is heel eenvoudig.veel sucess.

heb de alternate 8.04
 
vergeet niet dat ubuntulinux moet geinstaleerd worden vanaf een bootcd,zonder bootable cd lukt het niet, als u hebt linux gedownload moet de cdtje met boot zijn dus u kunt ook bij google gewoon zoeken hoe een cdboot maken is heel eenvoudig.veel sucess.

heb de alternate-8.04-i386 iso van hun site afgehaald.
 
Laatst bewerkt:
Is het je gelukt met easy bcd, (ik ken die van vorig jaar om vista terug te halen na instal van xp).
Er is mij verteld dat ik om linux er bij te zetten ik een 2e harde schijf nodig heb.
Op dezelfde schijf ubuntu zetten resulteerd in het verlies van de bootloader voor xp en vista op mijn pc.
Als je de oplossing gevonden hebt, laat dan even weten graag.
Ik gebruik linux nu op mijn virtuele machientjes.
 
Is het je gelukt met easy bcd, (ik ken die van vorig jaar om vista terug te halen na instal van xp).
Er is mij verteld dat ik om linux er bij te zetten ik een 2e harde schijf nodig heb.
Op dezelfde schijf ubuntu zetten resulteerd in het verlies van de bootloader voor xp en vista op mijn pc.
Als je de oplossing gevonden hebt, laat dan even weten graag.
Ik gebruik linux nu op mijn virtuele machientjes.

heb vista momenteel nog niet geinstalleerd, maar heb wel al geprobeerd (op een oudere pc) twee MS systemen namelijk een gewonen XP Pro en eentje met vista look en daarna nogmaals Ubuntu 8.04 en gaf helemaal geen problemen, moest wel bij de voorbereiding van de Ubuntu-installatie de voorziene partitie laten verwijderen en de dan vrijgekomen ruimte aangeven voor de installatie van Ubuntu.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan