Status
Niet open voor verdere reacties.
wou pc opstarten en kreeg als melding windows systeem32 winload exe. ik heb cd van vista er niet bij gekregen. ik stuur dit bericht via een andere pc. kan u mij verder helpen? kan ik eventueel windows xp opstarten daar heb ik de cd nog van want ik kan geen ander scherm dan die foutmelding krijgen met dank en groetjes;!
 
Opstarten van je XP cd, kiezen voor Repair.
Dan C: kiezen, typ fixboot en fixmbr en je bent er vanaf.
 
Met een cd van xp nog nooit gedaan, ik weet niet of dat werkt.
Kan je een repair doen?
Druk hiervoor bij opstart van de pc herhaaldelijk op de functietoets F8.
Start system repair op door dit te selecteren en op enter te drukken.
Wanneer gvraagd word met welk toetsenbord gewerkt dient te worden, voor een Belgisch azerty bordje kies je belgisch period
Kies bij herstel voor "command prompt"

Voer nu volgende opdrachten in:

opdracht:
Bootrec.exe /FixMbr
opdracht:
Bootrec.exe /FixBoot
opdracht:
Bootrec.exe /RebuildBcd
Druk ENTER na iedere opdracht.
Herstart je computer op de normale manier.
 
bedankt wou juist berichtje sturen aan ivan want het ging niet. ga jouw systeem proberen, laat wel iets weten goede avond nog in aalst
 
Na het herschrijven van de opstartsector (zie mijn vorige post eventueel opstartherstel doen (je begint met dezelfde stappen van in mijn vorige post en kiest deze optie). werkt het niet, dan rest nog systeemherstel, dit staat net onder het opstartherstel.
Dan nog niets, danvrees ik voor format.
 
goede avond snif niks werkt krijg scherm opstarten met vista wat niet gaat . en nu? je spreekt van format, wel zo een as ben ik nu ook weer niet. groetjes madie
 
Heb je dan geen herstelschijfje van Vista aangemaakt?

Lukt het om de computer op te starten in DOS modus, zou je eventueel boot.ini kunnen maken met de opdracht copy con
 
Laatst bewerkt:
Je zou de dvd van vista moeten hebben, ken je niemand dat deze heeft ?
 
Je zou de dvd van vista moeten hebben, ken je niemand dat deze heeft ?

Dat haalt niets uit denk ik.
Alles staat in de winsxs en andere systeemmappen, het is daarom dat windows vanaf vista zoveel schijfruimte nodig heeft.
Als een repair via F8 niet lukt is het mij zelf ook nog nooit vanaf dvd gelukt (mijn ervaring met vista).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan