Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo,
een vraagske, ik heb vista op een apatre partitie gezet, maar wil da nu verwijderen, ik gebruik vista nie, dus ik kan die ruimte gebruiken voor iet anders.

maar volgens PC Magazine, die bij de vista cd bijwas, staat dat ik de XP cd opnieuw moest insteken, heropstarten, recovery console opstarten (druk op R), en het administrator wachtwoord ingeven.

Waar vind ik da?
ik heb nooit een wachtwoord ingegeven, dus ik weet nie echt welk dat da zou zijn.
dus dus de fixboot commando en het fixmbr commando kan ik ook nie ingeven.

hoe krijg ik dan diene vista van mijne pc?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
als je geen administratorwachtwoord hebt ingegeven bij installatie van xp kan je gewoon enter klikken
 
als je geen administratorwachtwoord hebt ingegeven bij installatie van xp kan je gewoon enter klikken

als je xp installeerd moet je altijd een wachtwoord ingeven, daar kom je niet onderuit.
geef je een enter bij het adminstratorwachtwoord, dan is je wachtwoord dus een leeg vakje.
 
Laatst bewerkt:
ik wens je succes met het proberen te verwijderen van vista

want een kennis van me had ook een beta versie was er zeer tevreden over maar je kan maar 3 m,aanden gebruiken en dan werkt die niet meer

die wilde m verwijderen maar kwam er achter dat er geen verwijdering exe bij zat

dus hij had nog 1 optie format

dus wens je succes en veel geluk
 
ik heb t eens geprobeerd met gewoon enter, maar dat ging nie, hij vroeg terug een wachtwoord.
mss is het de cd code van xp zelve, maar dat zal in int weekend eens proberen.
ik was zelfs aant denken om de partitie waar dat opstaat te formateren en te verwijderen, maar dan krijg ik nog altijd dat scherm waar ik kan kiezen.
ik heb toen wel tijdens het groot verlof mijne pc volledig geformateerd, maar dat ben ik nu nie direct van zin.
zal zien wat ik kan doen, anders blijft het eropstaan tot de volgende formatatie of tot ik vista zelve haal.

alvast bedankt voor de hulp
 
ik was zelfs aant denken om de partitie waar dat opstaat te formateren en te verwijderen, maar dan krijg ik nog altijd dat scherm waar ik kan kiezen.


alvast bedankt voor de hulp

dat komt omdat je toen een dualboot hebt aangemaakt.
dus eigenlijk doen zoals je zei, partitie verwijderen en formatteren, en de dualboot verwijderen zodanig dat xp gelijk doorstart, zodat je niet hoeft te kiezen.
 
hey ene maat van me heeft vista beta geïnstalleerd en diezelfde dag wou ie het weer verwijderen omda ie het nie goe vond en ie heeft heel zijne pc mogen formateren
 
Download VistaBootPRO 3.1

http://www.pro-networks.org/vistabootpro/index.php
(staat helemaal onderaan).

- Installeer dit programma.

- Ga naar het scherm "Bootloader"

- Vink je "Uninstall the Vista bootloader
(Used to restore Legacy OS)"

- En dan klik je "Apply"

Als je nu opnieuw opstart moet als het goed is direct naar je windows xp gaan!

Nu kan je ook die partitie waar je Vista had geinstalleerd verwijderen

groetjes
 
ja mannekes evenveel miserie gehad een maand of 4 geleden toen ik beta vista geinstalleerd had en die wou verwijderen. Dus ik format gedaan blijkt dat xp de partitie van vista niet herkende dus moest ik xp instaleren op een andere partitie en toen xp geinstalleerd was kon ik via schijfbeheer de partitie van vista maar pas verwijderen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan