Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste vrienden,
heb w7 geinstalleerd en werk prima, enkel mijn internet neemt hij niet, W7 staat op mijn harde schijf op een aparte partitie, en op de andere part staat Windows XP en daar heb ik wel normaal internet.
Nog een vraagje, als mijn pc wordt opgestart wordt W7 als eerste gestart, wil ik XP draaien moet ik dat aanklikken, is er soms een mogelijkheid om XP automatisch als eerste te laten starten, en W7 als ik er zelf voor kies. Ik dacht dat je de opstartvolgorde kon kiezen bij het installeren van W7 maar ben deze optie nergens tegengekomen tijdens het installeren.
mvg wimeken
 
Beste vrienden,
heb w7 geinstalleerd en werk prima, enkel mijn internet neemt hij niet, W7 staat op mijn harde schijf op een aparte partitie, en op de andere part staat Windows XP en daar heb ik wel normaal internet.

Je zal je drivers moeten installeren van je netwerkkaart.
Ik zelf ga straks windows 7 testen en in nederlands plaatsen laat nog wel iets weten hier op forum ;)
 
Laatst bewerkt:
Klik op control panel bij win7 en kies system. Kies nu in de linker kolom Advanced system settings.
In het nieuwe venster kies je bovenaan voor Advanced, in het venster kies je nu het onderste vakje: Startup and recovery en klik op settings.
In het nieuwe venster kan je nu bovenaan bij default operating system op het rechter pijltje klikken en daar uw Xp aanklikken.
Nu nog enkel bevestigen overal waar nodig en klaar is kees.
Nu nog eens rebooten, en daar is XP eerst.
 
Laatst bewerkt:
Beste ghost,
Als ik op control panel ben heb ik
System and security
klikken en dan krijg ik
-Revieuw your computer status
-Backup your computer
-Find and fix ploblems

Vind dus nergens Advanced system sethings
mvg wimeken
 
na op system geklikt te hebben, kom je in een nieuw scherm.
Aan de linkerzijde staat nu een vertikale blauwe balk, met als eerste regel:
CONTROL PANEL HOME, selecteer hierin nu de 4de regel hieronder met naam :
ADVANCED SYSTEM SETTINGS. normaal moet dit verschijnen.
ghost-albums-screenshots-picture3802-system.html


ghost-albums-screenshots-picture3803-advanced.html


ghost-albums-screenshots-picture3804-start-en-recovery.html
http://www.pctuts.be/member/ghost-albums-screenshots-picture3804-start-en-recovery.html
 
Laatst bewerkt:
Beste ghost,
Dank je voor de hulp, heb het in orde gekregen, alleen heb ik nog geen internet
Toch bedankt
mvg wimeken
 
Je je uw landriver geïnstalleerd?
Dit kan je na gaan terug in system, nu selecteer je de 2 de regel, DEVICE MANAGER.
Anders moet je opstarten met Xp en eerst de site van de producent van uw netwerkkaart bezoeken en de laatste update van drivers binnen halen en ergens opslaan.
 
Laatst bewerkt:
Wat bedoel je met landcode ghost? heb bij het instaleren van w7 alles ingevuld, land-taal-toetsenbord enz
wimeken
 
[Wat bedoel je met landcode ghost/QUOTE]
Landriver is uw netwerk driver om verbinding te maken met uw netwerk
(driver : klein bestandje dat aan windows uitlegt hoe deze werkt, op zich is windows en een computer oerdom) heel simpel uitgelegd.(lachen):p:yahoo:

En dit op een zondag morgend(onpl)
 
Beste ghost,
heb dat allemaal nagezien en de moden werkt staat er
met xp heb ik wel internet
mvg wimeken
Dat is wel XP, je hebt geen netwerkverbinding met Win7, daar moet je uw netwerkkaartdriver nakijken.
Win7 werkt onafhangelijk van XP, deluid, muis,scherm enz, moeten allen opnieuw ingesteld worden.
Kijk dit even na in Win7 : system
 
Beste ghost,
ik geraak er niet uit, heb geprobeerd via xp maar vindt niet hoe ik die drivers van mijn internet kan te pakken krijgen
mvg wimeken
 
Vinden van drivers van Fujitsu Siemens:

Downloads - Support - Fujitsu

identificatie nummer is nodig!,hoe je die kan vinden staat ook beschreven op dezelfde pagina (het gebeurd via software).

groetjes wivy
 
Laatst bewerkt:
Beste ghost,
ik geraak er niet uit, heb geprobeerd via xp maar vindt niet hoe ik die drivers van mijn internet kan te pakken krijgen
mvg wimeken

Als extra info na de post van wivy nog meegeven dat xp drivers ENKEL VOOR XP bedoeld zijn.
Als je gaat zoeken naar driver voor je netwerkkaartje moet je specifiek naar windows 7 driver zoeken.
Deze bestaan niet.
Daar win 7 verwant is met vista kan je met wat geluk een driver proberen die geschreven is voor vista. (als je pc fabricant er een voor heeft).

PS ik zie dat je een oude celeron processor hebt.
gezien de leeftijd van je systeempje vrees ik dat je geen vistadrivers zal vinden.
Je kan als je absoluut op het net wil raken vanaf win 7 een netwerkkaartje kopen (op PCI) voor ça 10 euro.
Deze worden door windows automatis geinstalleerd.
Ik gebruik altijd zo een kaartje als ik aan een pc werk, zo heb ik nooit problemen om de nodige drivers bij herinstallatie te zoeken op het net.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou voorstellen, download alle drivers van de website van uw leverancier en sla deze op. Probeer ook even de driver dvd te downloaden, dize vind je hier.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan