Status
Niet open voor verdere reacties.
in wat moet ik een cd converteren zodat die op een gewone cdspeler speelt
is dat wav" of wat want de cd is nu alleen mp3
 
Je moet het als muziek-cd branden en niet als gewone data-cd, dan worden ze inderdaad als wav geconverteerd (gaat automatisch met nero of een andere brand programma voor zover ik weet).
 
inderdaad nero zet automatisch om van mp3 naar audio die in elke cd speler kan gedraaid worden ook in de auto zoals motom zei al gewoon bij nero audio cd branden selecteren en dan de bestanden toevoegen ;)
 
niet in elke cd speler,sommige zijn daartegen beveiligd

Dit alleen als je 1 op 1 copieert (van origineel cd naar copie) want dan copieer je meestal de beveiliging mee (maar dan verkeerd, als je niet weet wat je doet...) maar als je je omgezette mp3's op een cd als muziek brandt is de enige heuvel de compatibiliteit van sommige cd spelers met sommige media merken (verbatim, memorex, of zo... )
 
bedankt allen voor deze antwoorden
maar hoe zou dat dan komen als ik die in de pc steek en ik ga zien staat er 0kb en als ik op de cd rom station rechts klik dan geeft hij gebruikt 0kb en beschikbaar 0kb en toch als ik die afspeel doet die het ,behalve op m'n cdspeler van thuis een "yamaha gx 500"
raar maar waar
 
Ik ben niet zeker over welke schijf je het nu hebt.
Is het niet die met mp3, maar deze die je net gebrand hebt, adh van de reacties hier, dan kan het zijn dat de mp3 bestanden op een appel gemaakt zijn, ( verondersteld dat je windows gebruikt). net gezien dat het xp home is
Je mediaplayer op je pc heeft de nodige codec wel om de bestanden af te spelen, maar de windowsverkenner ziet de files niet omdat ze van een mac komen vermoed ik.
Het enige dat je kan doen is eerst omzetten naar wave, dat is het microsoftformaat, en dan volgens de tips op dit topic branden met nero.
Het omzetten kan met nero wave editor of andere alternatieven.
 
Laatst bewerkt:
Jaakske, er zijn daar verschillende factoren wat je in acht moet nemen en die misschien verantwoordelijk zijn voor wat er gebeurt:
met welke programma brand je de cd (kan resultaat best beinvloeden, namelijk)
maak je een copie of brand je je eigen mp3's? (in verband met beveiligingen)
brand je die audio-cd "disc-at-once" of "track-at-once"? (bij trackatonce wordt namelijk elke liedje afzonderlijk geschreven en dan gesloten)
gebruik je de "finalize" optie om de cd finaal af te sluiten?

dit zijn er een aantal er van maar hoe dan ook bij totalcommander of explorer zou moeten aan geven: 0k vrij van 645k in gebruik (...ongeveer voor de laatste, is namelijk afhankelijk van de hoevelheid data en je kunt ze ook "overburnen" wat ze groter maakt!).

Dan komt er de vraag: kan die Jamaha cd speler de cd merk aan (meeste merken hebben een bepaald speciaal manier om de sporen op de cd's vast te leggen en soort laag (materiaal) genaamd "DYE"... er zijn hier en daar lijsten van fabrikanten met het gebruikte soort ( als je het echt wilt weten moet ik het opzoeken voor je).
Bij sommige cd spelers is te achterhalen wat ie wel kan en niet kan lezen (of eventueel schrijven) en er zijn tests op internet te vinden waar mensen aangeven waar ze mee problemen ondervinden.
Plus komt er bij dat sommige cd spelers in het algemeen moeite hebben met gebrande (eigen cd's) en dat komt omdat de zogenaamde formaat die standaard zou moeten zijn meestal toch afwijkt van de "standaard" wat dat soort problemen dan veroorzaakt.
Dus je cd'tje kan best in een heel goedkope speler spelen en in een hele dure niet (of andersom...)
Weet niet of dat je helpt maar doe m'n best om uit te leggen :)
 
nijltjetweety, als je de mp3's naar nero sleept zet ie ze automatisch zelf om voor dat ie de audio-cd brandt! je hoeft het niet van te voren te doen! plus een audio cd heeft geen speciale codec nodig om te spelen, die formaat wordt door de hardware verwerkt.
 
Laatst bewerkt:
Dat is juist, maar ik weet niet of de mp3 van apple gelijk is aan de mp3 op een pc.
Hier zoek ik een verklaring voor de aanduidingen van explorer.
Die zegt dat er 0kb gebruikt is op de schijf.
Ik vind daar geen andere verklaring voor, temeer omdat de cd wel speelt op de pc, dus er staat data op, maar de windows verkenner ziet die niet.
Dat kan toch alleen als het een windowsvreemd formaat is dacht ik.
Hoe zie jij dat??
Misschien de kopieerbeveiliging, kan ook denk ik, maar ik gebruik andere software on audio te branden, die trekt zich daar niets van aan.
 
Laatst bewerkt:
mp3 is mp3 zowel voor pc als voor mac (mpeg4?), of ze verder nog iets verschillen weet ik niet

wat de mac ziet weet ik niet want kheb er geen, maar de pc met windows ziet enkel maar CDA (is een snelkoppeling naar de onzichtbare muziek bestanden) als extensie als het een gewone audio-cd betreft en die zijn 0 kb's.
 
Als je de inhoud van je nieuw gebrande cd bekijkt, zijn al die aparte bestandjes op die cd nog 0 kb's?
Zo ja dan is het waarschijnlijk dat jou speler dat merk of type van cd's niet ondersteund zoals motom al eerder vermelde in deze thread.
 
......... maar de pc met windows ziet enkel maar CDA (is een snelkoppeling naar de onzichtbare muziek bestanden) als extensie als het een gewone audio-cd betreft en die zijn 0 kb's.

Bij mij ziet er een originele cd er zo uit:
158747693ce7be03b.jpg
die zijn echt geen 0 kb!!... en... het geeft ook 0kb van 0kb :)( (ff gecheckt..) en een gebrande precies hetzelfde, dus zal toch aan de soort media liggen. Probeer een andere merk cd te branden, jakske
 
Bij mij ziet er een originele cd er zo uit: die zijn echt geen 0 kb!!... en... het geeft ook 0kb van 0kb :)( (ff gecheckt..)
Ja tuurlijk maar eigenlijk moet je dat meer in windows (computer?) termen zien, alles wat minder is dan 1 KB is 0 KB
en als je weet dat 1024 bytes 1 KB is moeten er al een flink aantal cda's van 44 bytes op de cd staan om aan 1 KB te geraken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan