Vraagje over nieuwe grafische kaart.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben op zoek naar een nieuwe grafische kaart.
Maar in de winkel hadden ze mij verteldt dat men geen nieuwer grafische kaart kon plaasten in een pc ouder dan 5 jaar?Of ergens nog kan vinden

Nu mijn pc is de volgende

Fujitsu siemens scaleo M
AMD athlon XP2400+
kloksnelheid 2.00 Ghz
RAM 512MB

Voorlopige grafische kaart
GEforce MX 440 SE with AGP8X
Waarschijnlijk een van de slechtste kaarten aangezien geen enkel nieuw spel hierop werkt!

Nu ik hoop dat iemand mij kan verder helpen en alvast bedankt voor de moeite

Greetz maarten[OPLOSSING]
Je zal geen enkel "nieuw" spel kunnen spelen met die config Maarten, anders ga je je RAM (ddr1?) ook minstens moeten verdubbelen.
Die ATI kaart van Luc zou wel al een serieuse verbetering zijn, want MX kaartjes zijn low budget (on)dingen die enkel maar bedoelt zijn voor typ-werk.
Als je liever bij Geforce blijft dan is de (2de hands?) agp-versie van de 6600GT absoluut een aanrader, en anders bv de 7600GS maar alle 3 die kaarten zijn serieuse overkill als je je RAM niet wilt upgraden.

Welke spellen had je eigenlijk in gedachten?
[/OPLOSSING]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
zoals ik zie is dit een grafische kaart van 64 MB dus is het in principe aan te nemen dat zwaardere spellen niet genomen kunnen worden ik heb hier anders nog een ATI Radeon liggen met 256 MB ook 8 x AGP maar een stuk zwaarder dan de jouwe is een kaart die nu een 8 tal maanden oud is en te koop omdat ik een nieuwe pc heb nu met een PCI Express kaart in van 512 MB de AGP kaart kon ik op nieuw moederbord niet meer gebruiken.de ATI is ook al compatibel voor vista staat trouwens op de doos ook ook alle onderdelen en drivers zitten erbij even als stroomkabeltje die ook moet aangesloten worden op het moederbord. de kaart heeft 149€ gekost prijs sta ook op doos als je intresse hebt mag je mij altijd pm sturen.;)
zie ook :
http://www.pctuts.be/f68/na-aanschaf-nieuw-pc-heb-ik-20053.html
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je zal geen enkel "nieuw" spel kunnen spelen met die config Maarten, anders ga je je RAM (ddr1?) ook minstens moeten verdubbelen.
Die ATI kaart van Luc zou wel al een serieuse verbetering zijn, want MX kaartjes zijn low budget (on)dingen die enkel maar bedoelt zijn voor typ-werk.
Als je liever bij Geforce blijft dan is de (2de hands?) agp-versie van de 6600GT absoluut een aanrader, en anders bv de 7600GS maar alle 3 die kaarten zijn serieuse overkill als je je RAM niet wilt upgraden.

Welke spellen had je eigenlijk in gedachten?
 
Goh, voor Lost zou je al een snellere cpu nodig hebben ook, je huidige voldoet nog niet eens aan de minimum eisen.

DDR1 is wat je nodig hebt en voor Lost zou je al mogen upgraden naar 2gig, dus 4x zoveel dan wat je nu hebt.

Voor de andere 2 games heb ik niet meer verder gekeken omdat je eh eigenlijk al een volledig nieuwer systeem nodig hebt voor de 1ste game.
 
Kan niet editen, dan maar een nieuwtje...

systeem specs voor Lost,

Windows XP or Vista
2.5GHz Core 2 Duo / Athlon 64 X (or 3.5GHz Pentium 4/Athlon)
1GB of RAM (2GB recommended)
at least a 128MB DirectX 9.0c-compliant shader 3.0-enabled video card (256MB recommended)
5 GB of hard disk space

The supported cards are:
ATI RADEON X1300-1950 / HD 2000 series,
nVidia Geforce 6600, 6800, 7xxx and 8xxx series.

-----------
en zeker voor de RAM neem je altijd beter het recommended als minimum, anders moet je teveel instellingen van de game('s) zodanig verlagen dat het niet mooi meer is :/
 
ja dan zal het een nieuwe pc worden of lost the game links laten liggen en dan gewoon mijn kaart upgraden maar dat lijkt mij niet zo simpel te zijn?
Dus wss is het beter voor een totaal nieuwe PC te kopen?
 
Wel ja, met die kaart van Luc zou het een mooie upgrade zijn maar dan zit je nog met je RAM die veel te weinig is en als je die nog eens verdubbeld ben je eigenlijk nog nergens als je een beetje van een redelijk moderne game wilt spelen.

Het is een beetje een moeilijke vraag, maar persoonlijk zou ik voor een volledige nieuwe gaan. Daarmee kan je dan nog een flink tijdje vooruit met misschien af en toe eens een upgrade'tje van 't een of 't ander indien dit nodig is.
 
Als je echt naar de nieuwste games wil gaan raad ik je toch een nieuwe pc aan.

Games zoals crisis,roman imperium,lost enzo,....hebben al heel wat rekenkracht en grafische boost nodig.
Als je het zelf kan bouwen zou ik dat doen en dan zit je ook weer een tijdje goed.
 
heroes of might and magic5 battle for middle earth 2 voor deze 2 games heb je ook zeker 2 gig ram nodig ,en een zware kaart,zeker voor battle for middle earth 2 ,die heeft zelfs een hele zware cpu nodig,als je dit soort games wil spelen denk je inderdaad beter aan een nieuwe pc ipv upgraden ,de laatste nieuwe games gebruiken ook pixelshader 3.0 je game zal zelfs niet opstarten als je grafische kaart dit niet ondersteund

Dit zijn de minimum specs voor battle of middle earth 2
hierop draaid dat vierkant
REQUIRED SYSTEM SPEC:

* Microsoft(r) Windows(r) XP
. PC with 1.6 Ghz equivalent or higher processor
. 256 MB of system RAM
. 512 MB of system RAM for online play with 3 or more players
. 6 GB available hard disk space
. 64 MB GeForce3-class video card. The game only officially supports
cards with ATI (Radeon 8500 or greater) and Nvidia chipsets, and
the Intel GMA 900 and GMA 950 products. The GeForce 4 MX is not
supported.
. Sound card with speakers or headphones
. Microsoft Mouse or compatible pointing device
. 56.6 Kbps or better modem for 1v1 online play
. Broadband connection for online play with 3 or more players
. DirectX 9.0c or above
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan