Status
Niet open voor verdere reacties.
als ik mijn computer opgestart heb krijg ik altijd een popup met de woorden: WUAUCLT.EXE, als ik dit verwijder komt er het ogenblikkelijk opnieuw op, ik heb al mijn windows opnieuw geïnstalleerd, maar dit komt telkens terug, mijn computer is een Medion Pentium IV- 3,4 MHZ,
volgens ik kon opzoeken heeft WUAUCLT.EXE iets te maken met upgraden of downloaden, maar verder geraak ik niet, en graag zou ik dit vervelende venster definitief willen verwijderen, groeten Jaguar
 
wuauclt.exe is een AutoUpdate Client van Microsoft en onderdeel van Windows Operating System. Het installeerd automatisch updates en beveiligings patches voor Windows en al zijn componenten. Deze taak is een belangrijk en vereist onderdeel van het Windows Operating systeem. Dit word al gebruikt door MS sinds de intrede van Win Millenium.

Sluit wuauclt.exe niet. Het is een belangrijk onderdeel van Windows. Indien de taak problemen geeft, herstart het systeem. Blijft het probleem bestaan, scan dan uw computer met een virusscanner, liefst in veilige modes.

Kijk ook eerst eens de drivers na van uw lankaart.
 
Laatst bewerkt:
Sluit wuauclt.exe niet. Het is een belangrijk onderdeel van Windows. Indien de taak problemen geeft, herstart het systeem. Blijft het probleem bestaan, scan dan uw computer met een virusscanner, liefst in veilige modes.

Kijk ook eerst eens de drivers na van uw lankaart.

Voor je windows herinstalleert moet je een format doen, dan komt de virus niet terug.
Behalve wanneer je windows terug zet vanuit een backup of recoverycd die je hebt gemaakt op het ogenblik dat de infectie reeds aanwezig was.
Deze zit dan ook in je backup.

Belangrijker is waar het bestand zich bevind, ik bedoel hiermee; in welke map staat die exe file.
Een malware die zich vermomt kan niet in de map staan waar het origineel bestand van microsoft staat (c:\windows\system32 is de normale locatie)
Het gedrag van dit exe file wijst op een infectie.
Lees dit eens grondig door en klik op de linken (er staat een bij hoe je een virus wegdoet.
Scan je systeem eens met mbam
 
Je kan misschien is eerst het volgende proberen.
Dit is een optie om XP te herstellen via zijn originele cd.

Doe de cd-rom van Windows XP in uw drive en doe het volgende:
Start > Uitvoeren > sfc /scannow ( let op spatie achter sfc ) > OK of ENTER.
Windows kijkt dan na of er beschadigde bestanden zijn en vervangt deze zonodig door de originele .
 
Is je probleem opgelost dat kan je onderaan dit bericht op de button klikken
picture.php
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan