wachtwoord ophalen met knoppix

Status
Niet open voor verdere reacties.

minoe

Steunend lid
Vip Lid
Door problemen met pc had ik plots mijn wachtwoord nodig maar was die natuurlijk vergeten.
Weet dat je deze kan veranderen met de live cd van knoppix maar vond niet direkt terug hoe ik het moest doen.Heb het kunnen oplossen met windows key enterprise maar duurt nogal lang en is een beetje onstabiel vind ik.Met de linux live cd KNOPPIX kan je bovendien nog veel meer.Met hiren's boot cd lukte het niet want hij herkende muis en toetsenbord niet terwijl dit met knoppix geen enkel probleem is.Dus hoe verander je het admin wachtwoord of het account wachtwoord
 
Onderwerp: Wat is het root password van Knoppix
Knoppix heeft geen root password.

Als je iets als root wilt uitvoeren dan moet je "sudo" gebruiken voor het commando dat je wilt gebruiken als root.

b.v. -bash$ sudo vi index.html
om het bestand index.html met vi te bewerken.

TIP :
Je kan natuurlijk ook een nieuwe shell starten met root rechten door
- bash$ sudo bash
te gebruiken. Je kunt aan de prompt zien dat je root bent.
De prompt verandert van $ naar #



spacer.gif



Als je meerdere opdrachten achter elkaar moet geven, is het handiger als je een tijdje root-rechten behoudt. Dat kan met de opdracht: sudo su.
Daarmee ben je superuser.
Vergeet niet die rechten weer in te leveren met de opdracht exit.
Je kunt ook een root-wachtwoord instellen met sudo passwd root maar dat wachtwoord is (als je Knoppix vanaf CD gebruikt) de volgende sessie weer "vergeten".
 
Onderwerp: Wat is het root password van Knoppix
Knoppix heeft geen root password.

Als je iets als root wilt uitvoeren dan moet je "sudo" gebruiken voor het commando dat je wilt gebruiken als root.

b.v. -bash$ sudo vi index.html
om het bestand index.html met vi te bewerken.

TIP :
Je kan natuurlijk ook een nieuwe shell starten met root rechten door
- bash$ sudo bash
te gebruiken. Je kunt aan de prompt zien dat je root bent.
De prompt verandert van $ naar #



spacer.gif



Als je meerdere opdrachten achter elkaar moet geven, is het handiger als je een tijdje root-rechten behoudt. Dat kan met de opdracht: sudo su.
Daarmee ben je superuser.
Vergeet niet die rechten weer in te leveren met de opdracht exit.
Je kunt ook een root-wachtwoord instellen met sudo passwd root maar dat wachtwoord is (als je Knoppix vanaf CD gebruikt) de volgende sessie weer "vergeten".
Je kan met de knoppix het wachtwoord dus niet veranderen van windows xp of toch.
Met hiren's boot cd lukt dit wel geloof ik
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan