Status
Niet open voor verdere reacties.

Kjerdahl

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb verschillende Wanscam camera's in mijn huis staan. De beelden kan ik zowel op de pc zien, als op mijn smartphone. Echter wekelijks ben ik verplicht al mijn camera's te resetten - stroom uittrekken en terug insteken - om beeld te houden.
Ik heb al gecontroleerd op de instellingen: het ip-adres blijft hetzelfde (bv. 192.168.0.152) en zelfs de poort blijft hetzelfde (bv. 82). Ik ben met het internet verbonden via Telenet, en ik verlies precies contact met mijn camera's als ik een nieuw IP krijg.
Kan iemand mij vertellen hoe ik dit probleem opgelost krijg? Het probleem is bij alle camera's, zowel draadloos verbonden als zij die via het bekabeld netwerk aangesloten zijn.

Alvast bedankt.

Kris.
 
Werk je met vaste IP adressen of deelt de router de IP adressen uit aan de netwerkcamera's ?
Benader je de camera's via het lokale netwerk of via internet ?

Wat ik lees is dat je van de ISP een dynamisch IP adres krijgt toegewezen. Mogelijk zal de router daarna opnieuw opgestart zijn waardoor de netwerk camera's een ander lokaal IP adres hebben gekregen van de router via DHCP als dat ze eerder hadden gekregen. Een nieuwe opstart van de camera's zal dan zorgen dat ze weer het goede IP adres weer krijgen.

Even kort samengevat, stel een IP camera heeft IP adres 192.168.0.15 van de router via DHCP en na een herstart van de router i.v.m. het dynamische IP adres van de ISP krijgt de camera het IP adres 192.168.0.33 toegewezen, gaat dit niet werken. Na een herstart van de camera zal deze wel het adres 192.168.0.33 aannemen.

Een andere mogelijkheid voor dit probleem zie ik zo snel even niet.

Met vaste IP adressen werken zoals eigenlijk gebruikelijk is met IP camera's of alle andere apparaten die via het netwerk benaderd moeten worden, is dan de oplossing.
 
Bedankt Skippy, ik ga eens de IP's bijhouden. Maar ik dacht dat ik na de herstart geen ander IP zag, zelfs de poort bleef hetzelfde.
Stel dat ze wel veranderen, hoe kan ik dan mijn camera's een vast IP geven?
Ik benader de camera's via het lokale netwerk via mijn pc, en via internet met mijn smartphone (E view7)
 
Via de router de camara's een vast IP adres geven. Daarna de poort forwarden naar dit vaste IP adres.
Maar je hebt een dynamisch IP adres van de ISP, dus vaan buitenaf ( via internet ) zul je dan steeds via een ander IP adres de camera's kunnen benaderen. Maar ook daar zijn diensten voor om dit op te lossen zoals DynDNS. Vroeger was dit gratis, je moet even naar de website om te kijken of dat nog steeds gratis kan.
Zelf heb ik al vele jaren een Statisch IP adres, dus eigenlijk nooit meer in verdiept.
 
Gaat dat ook via de router van telenet? Ik kan via de meegeleverde software van de camera's wel het inwendige van de camera zien, en daar allerlei instellingen doen en veranderen.

Een router van Telenet ken ik niet, maar lijkt mij wel in te kunnen stellen zoals bij elke router. Kijk eens via z'n IP adres naar de instellingen.

De beste oplossing is om dit via de router te doen.
Een voorbeeld: Stel jij stelt een IP adres in op de camera van 192.168.0.15 en je zet de camera een poosje uit.
Op een gegeven moment koopt je vrouw of een zoon of dochter een nieuwe Tablet waarna deze natuurlijk ook op internet moet. De router zal deze een lokaal IP adres geven en laat dit toevallig 192.168.0.15 zijn.
Als je dan ooit weer eens de camera aan zet en de tablet staat ook aan, heb je een IP conflict tussen deze twee apparaten.

Daarom moet je een statisch of vast lokaal IP adres geven aan een apparaat dat moet communiceren met andere apparaten. Hetzelfde geldt voor draadloze printers en alle andere apparaten die via het netwerk te benaderen moeten zijn.
 
Hoi Kris

heb je dan geen camera's die met P2P werken met een device ID ? , dan ben je onafhankleijk van je IP adressen

groeten
jac

Dan kan het lokaal nog steeds fout gaan.
Wel als de camera het ondersteund via internet met een app . Je kunt altijd even kijken of er PNP IP camera op de doos staat en wat helemaal handig is dat er ook een QR code aanwezig is zodat het P2P ID niet helemaal ingetikt hoeft te worden.
 
Skippy;215298 Je kunt altijd even kijken of er PNP IP camera op de doos staat en wat helemaal handig is dat er ook een QR code aanwezig is zodat het P2P ID niet helemaal ingetikt hoeft te worden.[/QUOTE zei:
En wat als deze code verkeerd is? Zowel de QR-code als de code op de sticker worden niet herkend als juiste code (zo heb ik hier ook een camera liggen)...

Kris.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan