Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat doe je eerst bij het aansluiten van rand aparaten via usb.
eerst de software installeren of....?[OPLOSSING]
Bedankt voor de reactie,het is opgelost.het is namelijk zo dat je melding krijgt dat aan geeft wat je moet doen,dus in pluggen en laten lopen.
mag dicht
[/OPLOSSING]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Niet mee eens.
Mijn usb scanner bvb heeft zijn drivers en programma's nodig hoor.
Ook voor printers geld dat.
Als je drivers hebt zou ik ze installeren, dan de usb kabel insteken en t komt wel in orde.
Als je een reboot word gevraagd, ook eerst, voor je de usb kabel inplugd.
Voor muiis toetsenbord of usb stick heb je geen drivers nodig, dat gaat wel plug and play
 
Voor het in gebruik nemen van USB apparatuur zijn er verschillende mogelijkheden maar bij sommige hardware MOET het op een bepaalde manier gebeuren zoals in de bijgesloten handleiding vermeld staat.

Voor muis en toetsenbord hoeft er meestal geen extra drivers geinstalleerd te worden voor een goeie werking ervan (zonder de extra toeters en bellen die er evt op zitten). Dit geld ook voor zowel de gewone usb stick, het U3 systeem en mp3 spelers, voor die laatste heb je in de meeste gevallen wel XP SP2 of nieuwer nodig om zonder extra drivers goed herkend te worden.
De usb sticks die niet goed herkend worden in XP SP2 moeten wel van extreem exotische afkomst zijn.

Ik doe altijd het volgende vanaf het bureaublad...
usb apparaat inpluggen en evt inschakelen als het met een on/off knop is
word die goed herkend dan worden er geen extra drivers geinstalleerd
word die niet goed herkend dan unplug ik die weer of schakel hem weer uit via de on/off knop en installeer dan de (meegeleverde?) drivers en volg de aanwijzing tijdens de install.
Soms is een reboot nodig vlak na het installeren van de drivers en nog VOOR het inpluggen of inschakelen van de betreffende hardware, en in sommige gevallen moet je het apparaat inpluggen/inschakelen tijdens de install van de drivers.
 
Voor het in gebruik nemen van USB apparatuur zijn er verschillende mogelijkheden maar bij sommige hardware MOET het op een bepaalde manier gebeuren zoals in de bijgesloten handleiding vermeld staat.

Voor muis en toetsenbord hoeft er meestal geen extra drivers geinstalleerd te worden voor een goeie werking ervan (zonder de extra toeters en bellen die er evt op zitten). Dit geld ook voor zowel de gewone usb stick, het U3 systeem en mp3 spelers, voor die laatste heb je in de meeste gevallen wel XP SP2 of nieuwer nodig om zonder extra drivers goed herkend te worden.
De usb sticks die niet goed herkend worden in XP SP2 moeten wel van extreem exotische afkomst zijn.

Ik doe altijd het volgende vanaf het bureaublad...
usb apparaat inpluggen en evt inschakelen als het met een on/off knop is
word die goed herkend dan worden er geen extra drivers geinstalleerd
word die niet goed herkend dan unplug ik die weer of schakel hem weer uit via de on/off knop en installeer dan de (meegeleverde?) drivers en volg de aanwijzing tijdens de install.
Soms is een reboot nodig vlak na het installeren van de drivers en nog VOOR het inpluggen of inschakelen van de betreffende hardware, en in sommige gevallen moet je het apparaat inpluggen/inschakelen tijdens de install van de drivers.

ja volledig mee eens (y)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan