Status
Niet open voor verdere reacties.
Wil je een gratis product, dan heb je niet al te veel keuze. De twee bekendste producten zijn Avast of AVG. Je hebt bijvoorbeeld ook nog ClamWin (open source).
Ik gebruik nu Sophos en ben daar zeer tevreden over. Maar je kan deze helaas niet voor particulier aanschaffen (tenzij je een Sophos UTM9 Home Edition installeerd, wat voor de meeste geen optie is).
Daarvoor gebruikte ik ESET Smart security, waar ik ook wel heel tevreden over was. Deze was wel niet gratis en je betaalde een jaarlijkse of driejaarlijkse bijdrage.
 
Ik stel me serieus vragen bij de "testen" ivm virusscanners. Er zijn zaken die ze kunnen testen zoals performantie etc. Maar over de daadwerkelijke kwaliteit van hun detectie ben ik het niet over eens.
Telkens er een virus via email binnenkwam met bijlage werd deze getest via virustotal.com. Op virustotal.com was de bitdefender op dat moment bijna altijd gefaald. Dus het niet detecteren van het nieuwe virus. En toch staat die op nummer één.
Dus ofwel zijn zulke testen zwaar ondermaats en gewoon slecht. Ofwel is hier grof geld in het spel. Ik vermoed beiden. Bitdefender is nooit een hoogvlieger geweest, en ineens een campagne (reclame, ...) om U tegen te zeggen. En voilla, nummer één. Terwijl men ervaring in de praktijk wel net het tegendeel bewijst.
 
Met Bitdefender draaide mijn PC zowel met Windows 8 pro en Windows 8.1 pro met problemen.
Zowel met de Bitdefender Antivirus Free Editie als de gratis ter compensatie aangeboden Bitdefender Internet Security. Nu gebruik ik tot grote voldoening AVG internet Security 2014.
Bitdefender.jpg
 
Ik heb er vele gehad; betalende en gratis. Hou het nu bij Avira Free.
Wat is de mening van het forum over Avira ??

Ik weet niet hoe dit met de nieuwe versies van Avira is, maar enkele jaren geleden werd ik niet goed van de ask toolbar die Avira maar bleef opdringen. En dat zijn juist de dingen die je niet wil van een beveilingsprogramma. Zo'n toolbar zie ik als spyware.
Nieuwere versies ken ik niet, nooit uitgeprobeerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan