Wat is een Q en E en I processor, AMD of Intel kiezen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
heel interresant, ook ik wil een nieuwe computer kopen, ik speel geen games wel veel films muziek, en foto's erop maar de huidige computer is nu 6 jaar oud en krijgt slijtage, nu lees ik over Q en E en I processors ik weet niet wat dat allemaal betekent, intel of Amd, wat is nu een goede computer wel een merk of niet, wat moet erin zitten want ik wil ook een popcornstreamer kopen dus heeft iemand een advies laat het mij weten aub.
Alvast mijn dank, Opa piet
 
Foto en videobewerking vraagt veel rekenkracht, dus ga je denk ik meer hebben aan een snelle cpu en voldoende ramgeheugen nemen, beste meteen een setje dual.
Een Q processor bedoel je waarschijnlijk een quadcore mee, deze heb je als gewone gebruiker niet veel aan.
Hij kan meerdere taken gelijkertijd aan, en is ideaal om in een server te plaatsen.
Een dualcore is ruim voldoende volgens mij.
Zelf ben ik zeer tevreden over mijn dualcore, 3 jaar oude AMD.
Geen extra koeling nodig, zelfs tijdens benchmark gaat hij niet hoger dan 43°C (BIOS staat de 'cool & quiet enabled, en dit om de cpu op 40°C te houden)
Enkel de cpu-fan versnelt van 2500 naar 3500rpm, verder allse onder controle.
Ik kan gerust een virusscanner laten werken, surfen, muziek beluisteren via media player classic en nog een paar programma's open laten staan.
Aan snelheid doet het niet veel af.
Als je zelf je pc bouwt gat de onboard videokaart waarschijnlijk ook volstaan, zolang je geen games gaat spelen.
Een E en I processor weet ik niet veel over hoor.
Voor het moederbord neem ik nog steeds ASUS.
 
E staat voor Extreme: 3° plaats
Q:Quad: 2° plaats
I: nieuwste telg processor van Intel:1° plaats

Bij sommige video applicaties (Studio 14 Ultimate) laat Intel wel es een steekje vallen, ik verkies AMD boven Intel.
 
Voor multimedia is AMD al jaren de beste, wat je zegt over Studio 14 Ultimate staaft die stelling.
Voor zware kantoortoepassingen is intel dan weer beter.
Wat de Extreme cpu betreft, die zijn zeer snel, maar de prijzen zijn navenant.
Die nieuwe I cpu ken ik niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan