Wat zijn de nadelen van een gratis virusscanner?

Status
Niet open voor verdere reacties.
een volwaardige betalende antivirus paket (internet security ) is in alle opzichte beter dan sommige gratis te gebruiken versies ...
neem nu als voorbeeld de gratis te gebruiken avg deze kun je dus niet vergelijken met de avg internet security ...
daar waar de gratis versie steken laat vallen ....
kortom er zijn ook goede gratis te antivirus paketen zoals avast7 free en de zonealarm deze beiden hebben een firewal , antivirus +spyware beveiliging mee gekregen maar in de gratis versies blijft avast7 de nr 1
 
Dat is een mening die nogal verdeeld is. De ene zegt nee, de andere ja. Ik ben voorstander van een betalende applicatie daar deze doorgaans iets meer kan bieden. Maar let erop, veiligheid zit in meer dan een virusscanner alleen:
1) Gezond verstand gebruiken op het internet.
2) Je OS en bij voorkeur gebuikte applicaties up-to-date houden met de laatste updates.
3) Een goeie virusscanner gebruiken (en indien de nodige kennis een firewall).

Maar je ziet dat dit op de 3de plaats komt (naar mijn inzicht).
 
dragon heeft een punt : de meningen welke de betere is zijn inderdaad verdeeld..
echter is het een feit dat als je eender welke antivirus paket samen laat werken met malwarebijtes (free of de pro* ) je wel een optimale bescherming geniet ...
*ik zelf gebruik de pro versie
 
Laatst bewerkt:
Om even terug te komen op de app Malwarebytes Anti-malware. Ik gebruik ook de pro welke betalend is, maar ik heb tot nu toe (reeds een paar jaar) daar niet echt voordeel van gemerkt tov de free version. Maar zeker een goeie toevoeging aan je beveiliging. Al zou ik niet de woorden in de mond nemen dat deze combinatie een optimale bescherming bied. Maar zeker een aan te raden bijdrage ja!
 
de pro versie heeft de opties om moeilijke bestanden te verwijderen , tevens heb je de mogelijkheid om een flasch scan te doen (deze optie heeft de gratis versie dus niet ) en daar boven op kun je de pro versie beschermen met een wachtwoord dit om te voor komen dat anderen personen die je toelaat op je pc te beletten om instellingen te wijzigen ..

zojuist nog eens een laptop onder handen gehad van een buurvrouw ...zij liet vorige maand iemand anders er op : en ja lap ze had het zitten !
de antivirus was verwijderdt ...de gratis versie van malwarebijtes was er af gegooit en ze kon zowel bedraad als draadloos niet meer op het net ....ben er een 4uren aan bezig geweest om deze terug werkende te krijgen ....this ook gelukt ook ..buurvrouw content .
 
Heel veel verschil tussen een gratis en een betaalde versie is er meestal niet wat de software betreft. Ook de definities of updates zijn hetzelfde.
Het verschil is dat je met een gratis versie geen support hebt en dat er bij enkele fabrikanten via enige vorm wat reclame is om een betaalde versie te kopen. Maar dat lijkt me geheel logisch.

Ik gebruik beiden. Op mijn hoofd PC en server staan alleen betaalde versies en op enkele andere PC's heb ik gratis versies staan. Zeker op mijn test PC's probeer ik regelmatig gratis ( beveiligings) software uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan