Welke anti-virus?

Welke anti-virus?

• Totaal aantal stemmers
    61
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.

stallion

Medewerker
Forumleiding
Vip Lid
De strijd om de beste anti-virus programma barst terug los hier op het forum ;)
Stem nu waar jou voorkeur naartoe gaat. Laat niet na te argumenteren waarom je
een anti-virus programma goed of slecht vind. ;)

Laatst bewerkt:
ik heb voor nod32 gekozen neemt weinig ruimte in op de schijf en ik heb nooit problemen ermee gehad

De strijd om de beste anti-virus programma barst terug los hier op het forum ;)
Stem nu waar jou voorkeur naartoe gaat. Laat niet na te argumenteren waarom je
een anti-virus programma goed of slecht vind. ;)
Er staat niet bij " geen " .
Wel ik heb er geen omdat het bij Linux en Mac "nog niet nodig is " :yahoo::taunt::applaus:;)(y)

Ik kies voor Avast en gebruik Comodo als firewall.
Misschien dat ik binnenkort eens de free Comodo Internet Security ga proberen.
Free Firewall Protection Software Best Firewall Computer Security Free Personal Firewall

Antivirus_Screenshot2.gif

Firewall_Screenshot2.gif

Gebruikers van Apple's Mac OS X zijn gewaarschuwd, onderzoekers hebben een nieuw Trojaans paard ontdekt dat op besmette systemen een achterdeur opent. Lamzev.A is geen variant, maar een geheel nieuwe familie die het bestand "ezmal" in de applicatie map achterlaat. Eenmaal actief opent de Trojan een command shell op het systeem waarmee de aanvaller een applicatie en poortnummer kan kiezen. De gekozen applicatie fungeert dan als backdoor en geeft de aanvaller toegang tot het systeem. Lamzev kopieert de gebackdoorde applicatie naar de volgende locatie: /Applications/[gekozen applicatie]/Contents/MacOS/2 ook kopieert het zichzelf naar een andere map.

Volgens Juha-Matti Laurio zijn er op dit moment 63 malware exemplaren voor de Mac bekend. "Er zijn nog geen wormen voor de Mac." Eerder dit jaar werd er ook een ander Trojaans paard voor de Mac ontdekt en vorig jaar haalde Mac malware ook de headlines. Het allereerste Trojaanse paard voor Mac OS X dateert uit 2006, genaamd Leap-A. In eerste instantie dacht men dat het om een worm / virus ging, een dag later bleek het toch om een Trojan te gaan. In hetzelfde jaar werd er ook een root-exploit voor een lek in de LaunchD daemon verspreid. ;)

Er staat niet bij " geen " .
Wel ik heb er geen omdat het bij Linux en Mac "nog niet nodig is " :yahoo::taunt::applaus:;)(y)

F-secure

F-secure

Ik heb me onlangst het telenet internet security pack geïnstalleerd.
Aangezien mijn abo was dit gratis. Tevreden tot nu toe. Maar ik denk dat de man of vrouw achter het toetsenbord de eerste beveiliging is in het hele systeem. Bij mij en de andere systemen hier in huis, zitten alle updates er op die vrijgegeven worden van het besturingssysteem. Dus niet zonder sp3 en van die toestanden, hier vliegen ze er op. Voor een anti-virus maker is het moeilijk om met ieder sp gebruiker rekening te houden. Vandaar dat de systemen met sp3 geen problemen hadden.
Natuurlijk is ieder vrij om dit er op te zetten, maar ze brengen die niet uit om lol te trappen. Die dicht gaten. Ook hou ik het surfgedrag een beetje in de gaten ( geen onnozele prentjes XXX of van die site's) :nee:dan vliegt de kabel er voor een tijdje uit bij de gasten. Veiligheid begint gewoon bij het toetsenbord.

Je moet wel je firewall aanzetten en vilefault bij mac en bij linux firestarter en dan moet je nog als root zijn om iets te kunnen installeren , zodus slimme mensen gaan nooit als root op hun pc/mac juist om iets te installeren

Laatst bewerkt:
Ik had vroeger Norton overgeschakeld naar AVG daar Norton te belastend was,
Beging dit jaar terug Norton en ben er nu tevreden over werkt sneller en minder belastend dan vroeger.
Als je ziet dat je het programma op 3 pckes kan zetten is het niet te duur.

Avast, al jaren; nog geen problemen mee gehad en in 't Nederlands.
Gewoon simpel, goed en 't belast je systeem niet zo veel als de meeste andere.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan