welke antivirus

Status
Niet open voor verdere reacties.
welke antivirus vinden jullie de beste en waarom? Is die betalend of Niet
Ik zoek een antivirus maar weet nog niet goed welke ik zou nemen
AVG gebruik ik op mijn andere pc en ben er redelijk content van maar wil ook eens graag jullie mening vandaar mijn vraag
 
Persoonlijk ben ik van mening dat ESET NOD32 (of Smart Security) de beste beveiliging bied. En velen hier in dit forum delen diezelfde mening trouwens. Ik gebruik deze software al vele jaren en ben er tot nu toe zeer tevreden over. Deze is uiteraard wel betalend.
AVG is als gratis alternatief zeker niet slecht. Maar ik hou vast aan ESET daar deze me goede en betere ervaringen brengt dan de gratis alternatieven.
Let wel, voorzichtigheid op het internet is nog altijd belangrijker dan een goede anti-virus software. Daar deze nog altijd afhankelijk is van zen eigen technologie en signature files welke (dagen/weken) achter de feiten aanhollen.
 
Dag Mister V
Geen makkelijke vraag om op te antwoorden. Laat ons zeggen dat alle antivirussen goed zijn. Ook een free antivirus is goed.
Je kan ook de vraag stellen. Hoe ga ik voorkomen dat er virussen op mijn computer raken.
Tegenwoordig raken nu de meeste computers besmet met virussen met behulp van trojaanse paarden.
Een trojaans paard is iets wat jezelf op je computer installeert , ook al doe je dit zonder er zelf bewust van te zijn.
Soms lees ik wel hier en daar eens, dat moeten toch slimme mensen zijn, iemand die een trojaans paard op je computer laat installeren. Die mensen zijn niet slimmer dan jij en mij, misschien nog dommer dan wij. Zulke mensen zijn sluw, die alles trachten uit te voeren om je in de val te lokken.
Installeer je een free antivirus , installeer dan ook als extra beveiliging Mbam Malwarebytes.
Installeer je een betalende antivirus , stel die dan in dat indringers geblokkeerd worden.
Ga hier eens nuttige preventietips lezen.

http://www.pctuts.be/f306/preventietips-te-nemen-na-infectie-40981/
 
Trojan Horses dienen eigenlijk niet om virussen binnen te halen. Dit is een programma dat dezelfde eigenschappen als een virus vertoond buiten één verschil. Het doel ervan is niet om een computer te beschadigen. Het installeerd zich op een computer (meestal door de onwetendheid van de gebruiker zoals je vermeld) om een backdoor te openen welke misbruikt kan worden. Mbv zo'n backdoor kan een "gebruiker" van zo'n trojan horse gebruik maken om remote opdrachten uit te voeren op het besmette systeem en keyloggers te installeren. Sommige trojans kunnen zelfs veel verder gaan en laten zelfs toe dat er een remote connectie kan gemaakt worden waardoor men het systeem kan overnemen (zoals remote desktop) zonder dat de gebruiker dit merkt. Een trojan horse is dus vrij onschadelijk als niemand er gebruik van kan/gaat maken. Een externe firewall die goed geconfigureerd is gaat een trojan meestal ook vrij waardeloos maken daar de backdoor niet vrijgegeven gaat worden.
 
Een trojan horse is dus vrij onschadelijk als niemand er gebruik van kan/gaat maken.
En uit onwetenheid doen de meesten het dan toch. Mooie voorbeeldjes hiervan zijn het MSN en Facebook virus. Ik heb van jou een foto gevonden, klik hier om hem te bekijken enz.....
Valse antivirusscanners. Plots verschijnt er een Popup dat er virussen werden gevonden op de computer. Klik hier om de besmettingen te verwijderen. Wie op hier gaat klikken word dan doorverwezen naar een dubieuze malafide site.
 
Het ligt er ook aan of je een bedrijfsnetwerk hebt of alleen een thuis PC.

Als het een bedrijfsnetwerk betreft kan ik Sophos aanraden. Voor een thuis PC valt mijn keuze zoals DDragon ook op NOD32.

Hoewel ik ook de free versies van Avast en AVG in gebruik heb, heb ik toch de indruk dat NOD32 net iets minder systeembronnen in gebruik neemt. Zoiets is moeilijk te meten door mij, daarom is dit gevoelsmatig.
 
mss da ik verkeerd ben e maar gebruikt nod 32 niet meer van uw systeem ,ze hebben me dat eens vertelt
Moet je dan elk jaar een nieuwe nod 32 aankopen en installeren of kan je die dan gewoon updaten ?
 
mss da ik verkeerd ben e maar gebruikt nod 32 niet meer van uw systeem ,ze hebben me dat eens vertelt
Moet je dan elk jaar een nieuwe nod 32 aankopen en installeren of kan je die dan gewoon updaten ?

De voornaamste reden waarom ik jaren geleden voor ESET (NOD32) gekozen heb is net omdat deze toen in vergelijking met zen concurentie veel minder systeem bronnen gebruikte. Hij "hinderde" de vlotte werking van Windows niet laten we zeggen. De latere versies gebruiken in vergelijking met die eerdere versies wel meer systeem bronnen, maar dan nog blijft hij vlotjes werken zonder het OS te storen.

ESET licentie kan je voor 1 jaar kopen, of onmiddellijk voor 3 jaar. Je hoeft dus enkel het product éénmalig te installeren en je kan telkens die licentie sleutel vernieuwen (online). Wanneer er een volledig nieuwe release uitkomt van dat product dien je dat wel te installeren. Maar deze neemt de instellingen van zen vorige versie over. Dus weinig problemen mee daar. Licentie blijft ook gewoon doorlopen bij nieuwe versies van het product. Je hoeft dus geen nieuwe licentie te kopen wanneer er een nieuwere versie uitkomt. Enkel wanneer je licentie gaat vervallen. Je krijgt (14?) dagen op voorhand hier een waarschuwing over wanneer zen licentie ten einde loopt.
 
nu ik heb hier twee laptops thuis kan ik dan als ik 1 keer nod 32 aankoop die installeren op alletwee de laptops of moet ik voor elke laptop ene kopen
 
Dag mister V
Eigenlijk kan je die op 1000 laptops of computers installeren. 1000 is nu wat overdreven maar ik geef dit als voorbeeld. Bij het pakket is een produktcode (licentie) die je moet activeren. je gaat die maar op één computer kunnen activeren en op de 999 andere niet. De antivirus zal dus op de 999 andere onbruikbaar zijn, in de zin van dat je de virusdefinities niet zal kunnen bijwerken. Voor de tweede laptop zal je dus ook een produktcode moeten aankopen.
Koop je een licentie voor één jaar, of ineens voor drie jaar , daarin kan ik voor jou niet beslissen, en moet jij hierin je keuze maken.
 
met andere woorden kan je nod 32 overal installeren maar heb je voor elke pc of laptop een licentiecode nodig die je moet kopen ?

ik heb dit hier gevonden
http://eset.in-download.com/downloaden/eset-smart-security.html
dus als ik hier aanvink de duur van mijn antivirus en vb 2 werkstations ben ik voor 97 mijn beide laptops beveiligen voor drie jaar
als die drie jaar verstreken zijn krijg ik dan een melding dat ik zal moeten verlengen en dat zal dan ook mits betaling zijn
 
met andere woorden kan je nod 32 overal installeren maar heb je voor elke pc of laptop een licentiecode nodig die je moet kopen ?

Dat klopt. En binnen drie jaar , twee weken voor je licentie gaat verlopen krijg je een melding te zien om deze te verlengen als je NOD32 verder wil gebruiken.
Ga in de winkel ook geen nieuwe versie kopen als je er eentje ziet liggen zoals er zovelen doen. Een paar maanden later zien ze dan dat hun licentie verlopen is, en stellen ze de vraag. Hoe kan dat nu, op de verpakking stond, geldig voor een jaar.Je antivirus word automatisch via updates bijgewerkt naar nieuwere versies.
 
Ik vind ESET NOD32 5 Smart Security de beste, Omdat de systeemeisen klein zijn, En altijd automatische update.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan